Betonová podlaha v garáži je optimální volbou

Opravdový motorista se stará nejen o svůj domov, ale také o dům pro své auto. Pokud je to možné, snaží se to zařídit. Samozřejmě, je nepravděpodobné, že by někdo utratil peníze na renovaci garáže, ale takové základní požadavky, jako jsou betonové podlahy, krásná střecha a stěny bez trhlin, jsou samozřejmé.
Obsah
  1. Betonová podlaha - je to věk
  2. Dodržování všech požadavků
  3. Předběžná fáze
  4. Vícevrstvá betonová podlaha
  5. Zastřešení spodní vrstvy
  6. Hydroizolační fólie
  7. Proces betonáže
  8. Podlahové vytápění
  9. Použití horního krytu
  10. Možné varianty pro horní kryt

Betonová podlaha - je to věk

Pavel je velmi důležitým prvkem garáže, protože musí snášet velké náklady.

Proto musí být provedeno v souladu se všemi nezbytnými požadavky.

Navzdory vzniku různých příležitostí v této věci, jako jsou dlaždice nebo pryskyřičné hmoty, je beton stále nejoblíbenější metodou podlahového vybavení v garáži.

A to není překvapující, protože takový kryt je nejlevnější, nejjednodušší způsob pokládky.

Podlaha v garáži bude v tomto případě nejodolnější a nejnáročnější v provozu.

Proto ti, pro které je důležitější kvalita než krása, vybírají v garáži betonovou podlahu.

Dodržování všech požadavků

Betonové podlahy jsou, pokud to můžete říci, "klasiky žánru", také proto, žesplňuje základní požadavky. Patří mezi ně:

  • Požární bezpečnost
  • \ t
  • Odolnost proti vlhkosti
  • \ t
  • Zvýšená odolnost vůči různým mechanickým poškozením
  • \ t
  • Chemická odolnost
  • \ t

I při tuhém provozu má betonová podlaha velmi dlouhou životnost. Proto, po uspořádání takového krytu v garáži, můžete bezpečně použít zvedák nebo čerpadlo auta, nemluvě o dalších drobných opravách.

Předběžná fáze

Před nalitím podlahy je moudré důkladně zamyslet nad složením vrstev a rozhodnout, kde začít pracovat. Ideální podlahovou základnou je samozřejmě integrální betonová deska, která je instalována přímo na základně. Ačkoli jeho instalace trvá velmi málo času, tento postup je poměrně nákladný, protože deska sama o sobě není drahá. Kromě toho je třeba najmout speciální vozidlo pro jeho dopravu, stejně jako pracovníci, kteří budou dělat všechno na technologii. Obecně samo-lití bude složitější, ale mnohem méně nákladné.

Vícevrstvá betonová podlaha

\ t

Jelikož samovylévání podlahy betonem vyžaduje vyrovnání a kvalitativní přípravu, nakonec se ukáže, že je vícevrstvá: štěrk, písek, "hrubá" podlaha, tj. Železobetonová vrstva, hydroizolace, izolace (nebo cement) "Mléko"), film, zesílený dokončovací potěr. Pouze taková konstrukce zajistí maximální tuhost a stabilitu půdy. Je třeba poznamenat, že pokud bude podlaha v garáži umístěna přímo na zemi, pak by měla být zapnutáTo není vždy možné, protože některé funkce webu. Například, toto nemůže být děláno když oblast, na které stojí garáž, má následující charakteristiky:

  • Silný náklon
  • Možné zaplavení garáží na jaře nebo v případě povodní
  • Podzemní voda je blízko povrchu

Ráčna spodní vrstva

V závislosti na tom, jak velká je jáma v garáži, je vybrána hloubka štěrkové a písčité vrstvy. V některých případech je tloušťka vrstvy až 80 cm, ale v tomto případě je minimální limit 15 cm. Ale, jak praxe ukazuje, v normální půdě je optimální tloušťka 30-45 sm.

Kromě toho, aby byla zajištěna vysoce kvalitní hydroizolace, doporučuje se předmastit jámu tekutým jílem. Chcete-li rovnoměrně nalít štěrk na celém povrchu, garáž by měla být vylisována do čtverečních metrů. K tomu stačí použít šňůru k zabití dřevěných sloupů ve vzdálenosti jednoho metru na celé ploše garáže. Poté čtverce postupně usínají se štěrkem.

Štěrk není jen dobrý trik, ale také dokonale sladěný. Podle oficiálních stavebních norem může být maximální výška nepravidelnosti pouze 2 cm, takže štěrk na oku není povolen. Kromě toho, pro hustší a vysoce kvalitní zhutňování, velké štěrkové kameny musí být rozdrceny. Vrstva písku aplikovaná na štěrk by měla být asi 10 cm.

Hydroizolační fólie

Na výslednou vrstvu, která se okamžitě nastaví, se nanese speciální film. Hrany a rohy by měly býtpečlivě shromážděny tak, aby nenarušovaly odlévání betonu. Tloušťka polyethylenové fólie nemusí být příliš velká, stačí 300 mikronů.

Pro lepší stohování však může být nahrazen speciálními membránami. Jedná se o aktuálnější materiál a membrány mají zlepšené izolační hodnoty a pevnostní parametry, takže je nejlepší je používat. Nemůžeme však říci, že dodají sílu samotného designu.

Proces betonování

Velmi důležitým bodem je, že betonováním podlahy byste ji neměli ihned spojovat se stěnami garáže. Pokud se tak stane, pak se po smrštění podlaha poškodí a bude ji muset opravit, pokud ji nepřepraví, pak ji vážně opraví, což bude mít za následek i další čas a peníze.

Nad fólií se nachází výztužná síť, která slouží jako druh konstrukce zesilovače a chrání podlahu před praskáním. Předtím musíte provést značení instalací dřevěných sloupů ve výšce asi 10-15 cm tak, aby rozdělili garáž na pásy 1-2 metry.

Tyto sloupy vyžadují instalaci kovových desek, které budou sloužit jako hranice mezi kolejnicemi. To znamená, že nakonec se ukáže, že garáž je označena úzkými pásy, které budou naplněny roztokem.

Na konci práce na hranicích a čištění kolejnic a ve vytvořené štěrbině se roztok nalije a jeho přebytky se snadno odstraní. Nyní by měla být podlaha ponechána vyschnout (čtyři týdny), dříve pokrytá filmem.

Tepelná izolace

V současné době mohou stavební firmynabídnout mnoho materiálů, které mohou zahřát podlahu. Ale při výběru konkrétní možnosti byste neměli šetřit. Musíte se zaměřit na maximální tepelnou izolaci. Faktem je, že betonová podlaha je velmi rychle zchlazena v zimě, az ní, doslova, bude zima, jako by místnost nebyla vytápěna.

Dobrý ohřívač zajistí vysoce kvalitní zpoždění v toku tepla shora a níže. To znamená, že zima ze země a štěrku nevstoupí do garáže a teplo z garáže nepůjde na zem. Nejpravděpodobnější možností, jak z technického, tak finančního hlediska, bude extrudovaný pěnový polystyren. Vše záleží na vaší touze. Pokud chcete zahřát podlahu co nejrychleji, můžete použít isok.

Pokud nechcete izolaci podlahy, můžete použít cement "mléko", který se skládá z vody, cementu a plastifikátoru. Takové řešení však není nejlepší, zejména pokud bude garáž vytápěna. V tomto případě velké množství tepla přejde na zem.

Hotový betonový potěr se provádí pod svahem směrem k bráně. Sklon je 1,5-2% celkové výšky podlahy. Betonování se provádí obvyklým způsobem, proto po konstrukci podlahy podlahy nebude tento stupeň způsobovat problémy.

Použití horního krytu

Pro lepší přilnutí podlahové krytiny s koly by měla být podlaha hrubá. Po tomto, betonová podlaha je lepší malovat. Existují speciální barvy, díky kterým bude podlaha v garáži vícesilný a odolný vůči různým vlivům. Je pravda, že protože každá barva se rychle vymyje, bude nutné nátěr podlahy každé 1-2 roky.

Kromě toho, pokud betonová podlaha nebude malovat, ale ponechá ve své původní podobě, pak při servisu stroje budou skvrny od olejů a jiných látek. Kromě toho se betonový povlak postupně eroduje a neustále vytváří cementový prach. Když je podlaha natřena, nejsou žádné takové problémy. Kromě nátěrových hmot můžete použít speciální upevňovací směsi, které budou trvat 3-5 let, ale po uplynutí této doby bude nutné aktualizovat horní kryt. V zásadě se jedná o poslední etapu při vybavení betonové podlahy v garáži. Pokud jde o vytvoření horní vrstvy, pak vše závisí na finančních schopnostech a jejich vlastních preferencích.

Možné možnosti pro horní kryt

Existují tři hlavní možnosti organizace konečných nátěrů, s výjimkou nátěrových hmot:

  • keramická žula keramická nebo
  • Impregnath
  • Samonivelační směsi na beton
  • \ t

Při výběru horního krytu nezapomeňte, že dlaždice by měla být mrazuvzdorná a měla by odpovídat třídě pevnosti III-V podle obecně uznávaných norem. Nezapomeňte na parametry, jako je obsah vlhkosti a odolnost proti ohybu. Při volbě krytí je třeba vzít v úvahu, že každá z výše uvedených metod má své výhody a nevýhody. Například samonivelační směsi lze nastavit doslova za dva dny a další 2-3 dny se nechají zaschnout. V důsledku toho lze vložit autogaráž je již pět dní po dokončení všech významných prací. Takové směsi se však aplikují pouze na dokonale rovný povrch.

Pokud jde o impregnatov, tam se provádí všechny práce za den, a stroj může být uveden do provozu po 3 dnech po skončení práce. Ale v tomto případě je třeba mít na paměti, že obsahují mnoho akrylových a silikonových pryskyřic a takový povrch je náchylný k rychlé abrazi. Správně zvolená keramická dlažba může běžet bez problémů 8-10 let. Nevýhodou tohoto povlaku je však potřeba vysoce kvalitního stohování. K dosažení žádoucího výsledku přispěje pouze použití dobrého nástroje a zapojení tohoto odborníka, i když ne profesionála.

Celkově je práce s dlaždicí jednoduchá a nezpůsobí žádné zvláštní obtíže, ale je ještě čas strávit spoustu času na její sestavení. Po dokončení stohování lze vůz v garáži po 5-14 dnech.
Betonové podlahy jsou dobrým základem pro jakoukoli podlahovou krytinu, ať už barvy, dlaždice nebo cokoliv jiného. Je třeba říci, že lití betonových podlah, i když je dlouhé a zpočátku obtížné, ale nevyžaduje specifické znalosti, a proto může být prováděno začátečníky. Nejdůležitější věcí je být opatrný na věci, používat pouze vysoce kvalitní materiály a striktně dodržovat technologii.