Betonová podlaha v garáži: technologie podlah z betonu od A do Z

Betonová podlaha v garáži: technologie podlah z betonu od A do Z

Každý motoristický sen o garáži je nepopiratelným faktem. A nezáleží na tom, jestli žije v bytovém domě nebo vlastní soukromý dům. Samozřejmě, že existuje mnoho způsobů, jak získat "domov" pro vaše auto, ale nejpřijatelnější, podle názoru mnoha - jeho konstrukce. S tím je vše jasné: garáž bude postavena tak, aby vyhovovala specifickým potřebám dané osoby, a v takovém případě, jako je údržba a skladování automobilů, je nesmírně důležitá. Perfektní garáž je tedy garáž postavená na vlastním projektu a ideálně s osobní účastí majitele. Tento proces je samozřejmě složitý a zodpovědný, ale nic není nemožné. V tomto článku budeme hovořit o jedné z klíčových fází výstavby, konkrétně jak správně zaplnit betonovou podlahu v garáži.

Obsah
  1. Obsah
  2. Příprava základny pro upevnění
  3. Připravit plnicí směs
  4. Svah a mezera
  5. Technologie lití betonové podlahy

Obsah

  • Příprava podkladového potěru
  • \ t
  • Připravit směs plniva
  • Svah a mezera
  • Technologie plnění betonové podlahy

Garáž je pojem, který sám o sobě říká, že tato část budovy musí splňovat určité požadavky, a to:

  • pevnost - nepřetržitě vystavená abrazivním a rázovým zatížením;
  • odolnost proti opotřebení - intenzita intenzity povrchu;
  • Odolnost proti vlhkosti - možný únikkapalina z auta, kondenzátu atd.;
  • chemická inertnost vůči benzínu, různým typům olejů a vozidlům autochemie.

Příprava podkladu pro potěr

\ t

V počáteční fázi stavby se provádí betonová podlahová potěr v garáži, která přirozeně spadá na určitý podklad, kterým je vrstva kousku písku nebo štěrku o tloušťce nejméně 15 cm. Pak je nutné provést hydroizolaci, a proto jsme rozšířili vrstvu střešní krytiny, hustý polyethylenový film (nejlépe ve dvou vrstvách) nebo gidroproekloizol. Je velmi důležité se ujistit, že okraje vodotěsného materiálu přicházejí na stěny. Na tuto hydroizolační vrstvu jsme umístili ohřívač v tloušťce 7-10 sm.

Betonová podlaha v garáži bude díky výztužné mřížce silná

.

Pro tyto účely je naprosto vhodné například pěnový polystyren. Použití ohřívače je možné pouze tehdy, pokud se předpokládá, že garáž bude vytápěna. No, konečně dejte zesilovací kovovou mřížku. To výrazně posílí betonovou konstrukci a chrání podlahu před praskáním. Veškerá základna je připravena - je nutné pouze nalít betonovou podlahu do garáže.

Nezapomeňte na hydroizolaci při lití betonové podlahy

Pokud se garáž v chladném období neohřívá, je jako alternativa betonové podlahy vhodná dlažba. To také hromadí na polštáři písku v tloušťce 10-15 cm, na vrcholu který nalévá vrstvu grafu na 15-20 sm. Horní vrstva je tvořena pokládkou dlážděné dlažby a vzniklých trhlinusnout ve směsi cementu a písku.

Připravit plnicí směs

Plnění podlahy v garáži betonem začíná přípravou roztoku. Pro jeho přípravu používáme písek a cement v poměru 1: 3, 1: 4 nebo 1: 5. Vše záleží na zvolené značce cementu. Například, pokud jde o cement M400, pak se směs složí míchá rychlostí 1: 3. Při použití podlah se stále častěji používají speciální suché stavební směsi z pískovaného betonu typu M150. Jsou vyrobeny se zavedením moderní technologie, kromě formulace změkčovadel a vláknitých vláken, což vám umožní získat pevnou a dokonale rovnou podlahu. Nivelační směsi se aplikují zpravidla již jako povrchová vrstva 2-3 cm.

Důležité! Pokud dáváte přednost samo-přípravnému roztoku pro šroub, doporučujeme použít mixéry s nízkým výkonem.

Svah a mezera

Zařízení betonové podlahy by mělo být provedeno také s ohledem na jednu důležitou podmínku - předpětí. Měla by být v rozmezí 1,5-2%, což je někde mezi 1,5-2 cm na 1 m délky. Sklon betonové vazby by měl směřovat k bráně nebo k odvodňovací mřížce.

Rovněž by se nemělo zapomínat na vyrovnávací mezeru, která musí být provedena u všech stěn a vnitřních vyčnívajících částí - sloupků, trubek atd. To je důležité zejména v případě, že plocha garáže nepřesahuje 50 m2. Je vhodné ponechat mezery i v době vazby. Pro tyto účely se používá dilatační páskaplastový profil nebo pásek z pěnového polystyrenu o tloušťce 0,5 sm.

Technologie plnění betonové podlahy

\ t

Před vylitím je nutné držet pracovní plochu. Za tímto účelem řezáme sloupy po obvodu, nejlépe kovové kování - jsou jasně viditelné a snadno se vkládají do země. Na nich je z přijaté nulové značky aplikována výška budoucí vazby a dodatečné značení je prováděno na úrovni budovy.

Plnění betonové podlahy v garáži - děláme to rychle a najednou

Tloušťka betonové podlahy v garáži může být 30-70 mm

.

Připravený roztok se nalije na podklad a rovnoměrně se rozptýlí po celém povrchu. Práce musí být prováděna tempem - řešení rychle ztvrdne. Tloušťka betonové podlahy v garáži závisí na požadavcích, které jsou jí nabízeny, a může být v rozmezí 30-70 mm. Zde je důležité, kolik materiálu šlo vyrovnat možné nepravidelnosti zemní nebo betonové desky, která je umístěna na potěr. A i když je plánováno provedení systému "teplé podlahy", bude tloušťka odlišná od minima 30 mm.

Pozor! Je velmi důležité zaplnit podlahu najednou. Tímto způsobem bude možné dosáhnout maximální pevnosti a monolitnosti betonové konstrukce.

Po nalití potěru se doporučuje navlhčit jednou každých 10 hodin, což umožní pozdější praskání. Trvá 6-7 dní, než beton úplně ztvrdne. Při použití čelního šroubu s použitím speciálníhoSamonivelační směs, pak by měla být na obalu přečtena doba jejího vytvrzení. Zpravidla je to 12-24 hodin.

Možná budete mít zájem o dodatečné pokrytí betonové podlahy po úplném zmrazení potěru. Pro tyto účely je povrch vystaven polyuretanovým nebo epoxidovým směsím, jakož i speciální barvě pro beton. Někteří motoristé položili betonovou dlaždici. V tomto případě není třeba hovořit o omezeních - to vše závisí na vkusu a finančních možnostech majitele. Jedna věc je důležitá - povrch podlahy by měl být hrubý, aby byla zajištěna dobrá přilnavost k kolům vozidla.

Jak můžete vidět, dělat konkrétní kravatu v garáži je zcela realistická sama o sobě. Doufejme, že vám to pomůže náš podrobný návod. A nezapomeňte, že kvalita kravaty bude záviset na pohodlí vašeho "železného přítele".