Betonové stezky pro zahradu

16. července 2013

Betonové stezky do zahrady
\ t


Sekce: Stavba


Kolejejsou nedílnou součástí každé zahrady. Nejodolnější, trvanlivé a nevyžadují údržbu trati vycházející z betonu.

Šedý beton není tak krásný jako přírodní kámen nebo vícebarevná betonová dlažba, ale plast a umožňuje vytvořit hladké přechody a fantastické ohyby. Existuje také značný ekonomický přínos - konkrétní trať vás bude stát několikrát levnější než jakákoli jiná. Pro plnění látky obvykle není roztok cementu nižší než značka M-400. Betonová směs takového cementu bude mít vysoký pevnostní faktor a vydrží i těžké namáhání. Pro vypuštění vody je dráha opatřena malým, 2-3 ° sklonem nebo světlem (2-5 cm) vydutím ve středu. Pro šířku koleje do 1 m bude zapotřebí betonová vrstva asi 15 cm.

Příprava základu pro betonovou dráhu
Pod cestou betonu vykopejte výkop do hloubky 25 cm a přidejte k němu bednění. Na písčitých půdách s dobrým odvodněním vody lze beton pokládat přímo na podkladovou půdu. Na hustých a hliněných půdách nejprve zařaďte polštář ze štěrku. Na dně ležela písečná vrstva 10 cm, pak štěrk. Každá vrstva je důkladně utěsněna rukou. Namísto štěrku lze použít drcený nebo struskový materiál.

Zdobíme betonovou dráhu
Monotónní dráhu lze ozdobit, aby byl povrch zajímavější. Například přidejte cementová barviva. Pokud je to žádoucí, betonový povrch může být položenmozaika nebo malé inkluze jakéhokoliv materiálu. Pro tento účel je vhodné vše, co je po ruce - štěrk, oblázky, fragmenty fajánsových a porcelánových nádobí, keramická dlažba. Materiál se před použitím očistí a chvíli se namočí do vody. Detaily obrazu jsou rozloženy na vyrovnaný povrch dráhy a lehce zatlačeny do betonu. Na nevytvrzeném povrchu můžete zmáčknout jakýkoliv reliéfní obrázek!

Monolitická betonová dráha s vlastními rukama
Pro jednoduchou monolitickou kolejnici, bednění desek namontovaných na hraně a vyčnívajících nad ní úroveň půdy na 2-3 cm. Zakřivené plochy jsou chráněny organizací. Celou délku dráhy v přírůstcích po 1 m nastavují příčné (dělicí) desky: poskytují kompenzační mezeru s kolísáním teploty. Projevy úrovně desek na jedné úrovni, bednění upevňuje kolíky z vnějšku.

Aby se beton nelepil na desky, namažte je strojním olejem.

Betonová směs se pokládá s dělicími deskami, jedna po druhé naplní buňku do výšky desek. Při vytvrzování betonu se odstraní a vyplní zbylé zbytky. Beton je důkladně vyrovnán s kolejnicí. Po několika hodinách, kdy se roztok lehce usadí, je povrch ošetřen dřevěným kluzákem. Během týdne je trať udržována ve vlhkém stavu, pokrytá látkou nebo plachtou, pravidelně zavlažovaná.

RADA
Pro stavbu silnic se betonový roztok připravuje z jednoho kusu cementu, dvou částic písku a tří částic štěrku nebo štěrku.sutiny (1: 2: 3). Vše smíchejte a naplňte vodou rychlostí 2-2,5 litrů na 1 kg cementu. Musí zanechat poměrně silnou směs.

. Vyznačena trať, vykopala gauče, zakryla dno pískem a štěrkem, vyložila. Bednění bylo instalováno.
2 . Umístěný v bednění husté betonové řešení, rozdělil jej rovnoměrně v celém objemu dráhy.

3 . Po 1 - 2 hodinách se povrch vyhladí stylusem nebo mu dá štětec na hrubost s kovovým zdřímnutím.
4 . Během týdne je trať udržována ve vlhkém stavu, voda je hozena do tepla. Potom je uzávěr odstraněn.

Betonové kameny ...

Betonové kameny lze snadno postavit pomocí plastových tvarů. Taková cesta vylévá na připravený (vyrovnaný, pokrytý pískem a ztuhlým) základem. Forma je vyplněna betonem nebo cementovou maltou, povrch je vyrovnán stěrkou. Po betonových skocích je formulář pečlivě odstraněn, přesunut na nové místo a pokračovat v plnění. Práce může být zrychlena, pokud použijete dvě místo jedné formy. Švy mezi "kameny" brzy porostou trávu a přidají přirozeně stárnoucí cesty. Můžete zasadit rostliny, které jsou dobře snášeny bodáním: trávník trávy, jehly-jako mech, tymián.


1 . Formulář byl naplněn roztokem, zarovnán.
2 . Když roztok vyskočil, formulář byl posunut.
3 . Švy byly pokryty pískem nebo zaseto trávou.

Zdroj vlastní výroby:

http://www.umeltsi.ru/