Demontáž a montáž elektromotoru

Pro kontrolu, opravy a údržbuelektromotorů je nutné provést jejich demontáž, kterou lze snadno provést rukou většiny osob bez speciálního školení. V tomto článku vám povím, jak rozebrat a sestavit různé typy elektromotorů, nejčastěji se vyskytujících v domácnostech a automobilech.

Obsah
  1. Pravidla pro demontáž elektromotorů
  2. Jak rozebrat asynchronní elektromotor
  3. Jak rozebrat elektromotor vrtáku, kladiva a jiného elektrického nářadí
  4. Demontáž elektromotorů z automobilu
  5. Montáž elektromotorů

Pravidla demontáže elektromotorů

  • ZačínámeDemontáž elektromotoru smí být prováděna pouze po odpojení od sítě: musí být odstraněn vodič nebo musí být zástrčka odpojena od elektrické zásuvky.
  • V regulačním obvodu elektromotorumohou být kondenzátory , takže nezapomeňte sevřít jejich závěry.
  • Demontáž musí být provedenabez zkreslení a nárazů v určitém pořadí.
  • Zkontrolujte motoraž po odpojení od mechanismu. které otáčí.
  • Buďte opatrní při práci a neohýbejte hřídel, nepoškozujte vinutí, kartáče, kolektory atd.
  • Před zahájením demontážeelektromotorů doporučuji označit rizika umístění krytů proti skříni a nutně, není-li klíč, poloha ventilátoru na hřídeli. Pokud tuto polohu nenastavíte, vkterý byl ventilátor, pak bude chybná rovnováha hřídele.
  • Jak rozebrat asynchronní motor

    \ t

  • Vyšroubujte šroubya odstraňte ochranný kryt ventilátoru (na obrázku 1).
  • Značeníprovádíme na asynchronním elektromotoru, jak je popsáno výše.
  • Demontujte ventilátor , který drží jeden nebo dva šrouby
    .
  • Odšroubujtetři, čtyři nebo více šroubů, které drží přední a zadní kryt (3 a 5).
  • Nejtěžšíje fáze odstranění zadního krytu v asynchronním motoru, ve kterém ložisko otáčí hřídelem. U malých elektromotorů se to dá snadno provést připojením šroubováku mezi krytem a víkem ze všech stran. V elektromotorech střední velikosti, kryt je odstraněn kladivem na tom přes kovovou tyč, jen bije musí být střídavý od všech stran, tak že kryt nebyl zkreslený. Pro usnadnění procesu můžete víko ohřát, ale ne hřídel. Nikdy nešlapejte na uši, abyste upevnili šrouby, jinak je zlomíte. Kryty výkonnějších průmyslových aplikací jsou komprimovány pomocí šroubováku nebo lisu.
  • Jsou-li pod šrouby stírací lišty speciální otvory , pak je nutné odstranit víko v podpěrách, aniž by se hřídel štítů ložisek mohl sklouznout.

    Po sejmutí zadního krytu,budete muset dostat čistý rotor s předním krytem statoru.

    Synchronní motorystřídavé nebo stejnosměrnéJsou mnohem snazší pochopit, takže není třeba nic vyrazit. Hlavní věc je rozebrat případ, ve kterém je nainstalován.

    Jak rozebrat elektromotor vrtáku, kladiva a jiného elektrického nářadí

    Domácnostičasto rozbijí motory v elektrickém nářadí. Abyste si mohli vytvořit vlastní ruce, budete pravděpodobně muset vyměnit grafitové kartáče nebo vyčistit kolektor motoru. Aby se tato nebo tato porucha odstranila, je nutné rozebrat nezaměstnané nebo špatně pracující bulharské, děrovací atd.

    Postup demontáže:

  • Vypněteze zásuvky ve zdi.
  • Všechny šroubyotočíme a odstraníme polovinu plastového pouzdra. Druhý bude elektromotor.
  • K tomupro výměnu kartáčůje nutné vyšroubovat šroub držáku kartáčku nebo odstranit upínací pružinu.
  • Pokud potřebujete odstranit kolektor , vyjměte nejprve kartáč a poté odšroubujte šrouby, které upevní ložisko.
  • Zvedněte celý elektromotora opatrně vytáhněte kotvu z vinutí statoru.
  • Demontáž elektromotorů z automobilu

    V automobilu je mnohorůzných elektromotorů kolektorů. Rozumí jinak. V nejjednodušším případě se namísto běžných magnetů používají vinutí statoru. Proto je napětí aplikováno pouze na kolektor. Pro demontáž je nutné pouzdro jednoduše demontovat, které lze lepit dvěma polovinami, spojit nebo spojit šrouby nebo čepy.

    Demontáž víceVýkonné elektromotory, jako například startér, jsou vždy podrobně popsány v návodu k obsluze vašeho modelu automobilu.

    Montáž elektromotorů

    Sběr by měl být vždy v opačném pořadí.Ať je problém s kolektorovými motory, doporučuji vždy po každém kroku demontáže fotografovat.

    Asynchronní je jednodušší:

  • Vložte rotors předním štítem.
  • Přišroubujtepřední kryt se šrouby ke skříni.
  • Klademe důrazna hřídele pro velké velikosti elektromotorů přes desku ke stěně a přesně kladivem zadní kryt. Nepoužívejte kov pouze k ucpávání, protože může prasknout silumin nebo jiný křehký kovový kryt. Přitlačím kryt na zadní straně šroubováku do malých motorů nebo rukojeti kladiva, což je více. Snažte se udeřit nenásilnými údery na štítky a sledovat, že nedochází k žádnému zkreslení.