Před 90 lety byl americký chemik Thomas Morezhli vynalezen freonem. Téměř všechna klimatická zařízení dnes pracují na různých značkách chladonů, jak se říká technologie. Pokud to nestačí, pak se kvalita jakéhokoli split systému výrazně zhoršuje, protože spojení a detaily začínají mrznout. Aby byla udržena efektivita na požadované úrovni, musí majitelé klimatizaci včas doplňovat.
- Základní informace
- Frekvence výměny chladiva
- Známky nedostatku plynu
- Materiály pro tankování
- Příčiny úniku
- Technologie výplně freonů
Obecné informace
Pokud byla klimatizace opravena nebo instalována, je nutné doplnit chladicí kapalinu. Tato látka se obvykle odpařuje při negativní teplotě.Cena služby je poměrně vysoká , a proto je lepší tento problém vyřešit pouze úsporou peněz.
Frekvence výměny chladiva
Doplňkové vyplnění freonu nevyžaduje okna a mobilní dělené systémy, které jsou prováděny ve formě monobloku. V továrně mají uvnitř skříně krátké trubky. Nejčastěji chladič auta ztrácí chladivo, protože je neustále vystaven vibracím.Vyplnění děleného systému freonem se provádí v těchto případech:
- po opravách na odpojení freonových vedení;
- po instalaci nebo demontáži, když je kondicionér přemístěn na jiné místo;
- v důsledku úniku chladiva z obrysu.
Pokud je domácí klimatizace nová, pak není třeba ji doplňovat plynem, protože výrobce vyplňuje vnější krabici freonem. Při instalaci nebo přeinstalaci rozděleného systému také přichází upřímný průvodce. Často však dochází k selháním v jejich práci a pak je třeba chladivo naplnit.
Tankování automobilové klimatizace za 999 rublů.
Známky nedostatku plynu
Špatný výkon klimatizačního zařízení říká, že je nutné doplnit systém freon split klimatizace. Zhoršení chlazení může být způsobeno různými důvody.Tyto znaky naznačují nedostatek plynu v systému:
- snižuje účinnost chlazení, ventilátor ve vnitřní jednotce je poháněn teplým vzduchem;
- servisní port na venkovní jednotce je pokryt ledem;
- výparník vnitřního modulu je zmrazen;
- kompresor pracuje bez zastavení;
- v místě úniku pod vlivem freonového tlaku se objeví olej;
- klimatizace je často vypnuta a na displeji se zobrazuje chyba.
Servisní porty se nacházejí pod krytem na boční stěně externí jednotky. Obě linky se k nim připojují. Freon je podáván v plynném a kapalném stavu. Průměr plynového potrubí je větší než průměr potrubí.
Doporučuje se doplňovat každodenní klimatizace jednou ročně. Pokud je však split systém instalován správně a bez porušení, může běžet v průměru 3 roky. V přítomnosti spolehlivých spojení nemůže unikat velký objem chladiva.Častý výskyt takových problémů vyžaduje demontáž spojů a kontrolu kvality válcování.
Jak funguje klimatizace, jak funguje klimatizace, jeho zařízení - vizuální video
Materiály pro tankování
Chcete-li doplnit klimatizaci, měli byste si vybrat značku freon správně. Je registrován v návodu k obsluze spotřebiče pro domácnost. Značka na požadovaném plynu je také na výrobním štítku na externí jednotce. V takovém talíři uveďte nejen značku, ale i normu pro tankování, která je uvažována v kilogramech nebo gramech.Pro samoplnění bude požadováno následující vybavení:
- vakuové dvoustupňové čerpadlo se zpětným ventilem;
- elektronické podlahové váhy;
- klíče kování;
- 5-8 mm šestiúhelníky;
- manometrický kolektor s pozorovacím oknem, kompletní s hadicemi.
Kromě toho budete potřebovat speciální adaptér pro připojení manometru k servisním portům.
Příčiny úniku
Pro normální provoz domácího klimatizačního zařízení se vyžaduje dostatečné množství freonu, s nímž se provádí konstantní cirkulace. Ale čas od času dochází k úniku z několika důvodů.Tato vina může být:
Demontáž klimatizační jednotky s konzervacífreon
Aby nedocházelo k odpařování chladiva, doporučuje se provádět včasné čištění, údržbu a kvalitní doplňování tankovacích systémů.
Freonová výplňová technologie
Pro úplné nahrazení freonu v kondicionéru by starý plyn měl být vhozen do atmosféry a čerstvá chladicí kapalina by měla být nalita. Tato metoda je vhodná pro začátečníky, protože bude těžké určit rovnováhu. Zkušený mistr může určit množství plynu potřebné k doplnění paliva. Před zahájením tankování je třeba zjistit a odstranit příčinu úniku.
Vynikající možností bude uplatnit proces komprese na dusík čerpaný pod tlakem. Pas klimatizace obsahuje informace o síle tlaku. Obvykle je to 25-30 bar. Chcete-li doplnit kondicionér chladivem, postupujte podle pokynů:
Klimatizační jednotka freon
\ tLáhev musí být umístěna vzhůru nohama, pokud je freon R410a nalita, protože má kapalný stav. Kolektor má okénko, kterým můžete vidět tok hmoty. Při použití chladiva R22 není nutné otáčet válec.
Při provádění doplňování paliva kondicionérem chladivem je důležité, aby nedošlo k chybám v pořadí činností a neotevírejte okruh doplňování paliva. Dvacet minut je minimum potřebné k evakuaci. Během této doby čerpadlo odstraní vzduch a vlhkost, které poškodí kompresor.
Tankovací freonová klimatizace
\ t