Doplňování klimatizace: materiály a zařízení, podrobné pokyny pro výměnu freonu v systému domácího rozdělení

Před 90 lety byl americký chemik Thomas Morezhli vynalezen freonem. Téměř všechna klimatická zařízení dnes pracují na různých značkách chladonů, jak se říká technologie. Pokud to nestačí, pak se kvalita jakéhokoli split systému výrazně zhoršuje, protože spojení a detaily začínají mrznout. Aby byla udržena efektivita na požadované úrovni, musí majitelé klimatizaci včas doplňovat.

Obsah
  1. Základní informace
  2. Frekvence výměny chladiva
  3. Známky nedostatku plynu
  4. Materiály pro tankování
  5. Příčiny úniku
  6. Technologie výplně freonů

Obecné informace

Pokud byla klimatizace opravena nebo instalována, je nutné doplnit chladicí kapalinu. Tato látka se obvykle odpařuje při negativní teplotě.Cena služby je poměrně vysoká , a proto je lepší tento problém vyřešit pouze úsporou peněz.

Frekvence výměny chladiva

\ t

Doplňkové vyplnění freonu nevyžaduje okna a mobilní dělené systémy, které jsou prováděny ve formě monobloku. V továrně mají uvnitř skříně krátké trubky. Nejčastěji chladič auta ztrácí chladivo, protože je neustále vystaven vibracím.Vyplnění děleného systému freonem se provádí v těchto případech:

  • po opravách na odpojení freonových vedení;
  • po instalaci nebo demontáži, když je kondicionér přemístěn na jiné místo;
  • v důsledku úniku chladiva z obrysu.

Pokud je domácí klimatizace nová, pak není třeba ji doplňovat plynem, protože výrobce vyplňuje vnější krabici freonem. Při instalaci nebo přeinstalaci rozděleného systému také přichází upřímný průvodce. Často však dochází k selháním v jejich práci a pak je třeba chladivo naplnit.

Tankování automobilové klimatizace za 999 rublů.

Známky nedostatku plynu

Špatný výkon klimatizačního zařízení říká, že je nutné doplnit systém freon split klimatizace. Zhoršení chlazení může být způsobeno různými důvody.Tyto znaky naznačují nedostatek plynu v systému:

  • snižuje účinnost chlazení, ventilátor ve vnitřní jednotce je poháněn teplým vzduchem;
  • servisní port na venkovní jednotce je pokryt ledem;
  • výparník vnitřního modulu je zmrazen;
  • kompresor pracuje bez zastavení;
  • v místě úniku pod vlivem freonového tlaku se objeví olej;
  • klimatizace je často vypnuta a na displeji se zobrazuje chyba.

Servisní porty se nacházejí pod krytem na boční stěně externí jednotky. Obě linky se k nim připojují. Freon je podáván v plynném a kapalném stavu. Průměr plynového potrubí je větší než průměr potrubí.

Doporučuje se doplňovat každodenní klimatizace jednou ročně. Pokud je však split systém instalován správně a bez porušení, může běžet v průměru 3 roky. V přítomnosti spolehlivých spojení nemůže unikat velký objem chladiva.Častý výskyt takových problémů vyžaduje demontáž spojů a kontrolu kvality válcování.

Jak funguje klimatizace, jak funguje klimatizace, jeho zařízení - vizuální video

Materiály pro tankování

\ t

Chcete-li doplnit klimatizaci, měli byste si vybrat značku freon správně. Je registrován v návodu k obsluze spotřebiče pro domácnost. Značka na požadovaném plynu je také na výrobním štítku na externí jednotce. V takovém talíři uveďte nejen značku, ale i normu pro tankování, která je uvažována v kilogramech nebo gramech.Pro samoplnění bude požadováno následující vybavení:

  • vakuové dvoustupňové čerpadlo se zpětným ventilem;
  • elektronické podlahové váhy;
  • klíče kování;
  • 5-8 mm šestiúhelníky;
  • manometrický kolektor s pozorovacím oknem, kompletní s hadicemi.

Kromě toho budete potřebovat speciální adaptér pro připojení manometru k servisním portům.

Příčiny úniku

Pro normální provoz domácího klimatizačního zařízení se vyžaduje dostatečné množství freonu, s nímž se provádí konstantní cirkulace. Ale čas od času dochází k úniku z několika důvodů.Tato vina může být:

  • Manželství v samotném designu. Během montáže mohou být měděné trubky uvolněny. Během provozu zařízení, když za ním cirkuluje Freon, dojde k úniku.
  • Množství plynu může být během přepravy sníženo. Demontáž může také způsobit ztrátu Freonu.
  • Demontáž klimatizační jednotky s konzervacífreon

    Aby nedocházelo k odpařování chladiva, doporučuje se provádět včasné čištění, údržbu a kvalitní doplňování tankovacích systémů.

    Freonová výplňová technologie

    Pro úplné nahrazení freonu v kondicionéru by starý plyn měl být vhozen do atmosféry a čerstvá chladicí kapalina by měla být nalita. Tato metoda je vhodná pro začátečníky, protože bude těžké určit rovnováhu. Zkušený mistr může určit množství plynu potřebné k doplnění paliva. Před zahájením tankování je třeba zjistit a odstranit příčinu úniku.

    Vynikající možností bude uplatnit proces komprese na dusík čerpaný pod tlakem. Pas klimatizace obsahuje informace o síle tlaku. Obvykle je to 25-30 bar. Chcete-li doplnit kondicionér chladivem, postupujte podle pokynů:

  • Pomocí cívky servisního portu vypusťte staré chladivo. Tento postup může být také proveden pomocí volné trubky. Aby se zabránilo ztrátě ropy, je velmi pomalé snižovat plyn. Během tohoto procesu musíte otevřít oba kohouty, které jsou pod ochrannými maticemi.
  • Dalším krokem bude uzavření jeřábů a připojení levé modré hadice manometru k cívce. Je nutné zkontrolovat ventily kolektorů. Musí být zavřené.
  • Průměrná žlutá hadice musí být připojena k trysce vývěvy. Po spuštění jednotky otevřete západku nízkého tlaku vlevo. Šipka na vakuovém měřiči by měla klesnout na -1 bar, to znamená pod nulu. Poté otevřete ventilyporty služeb.
  • Freonový okruh musí být evakuován do 20 minut. Zastavte čerpadlo a ujistěte se, že se šipka nevrátí na nulu. Pokud se to stane, měli byste hledat úniky.
  • Dalším krokem je převod hadice z čerpadla do válce. Levý kohoutek kolektoru musí být uzavřen. Otevřete ventil nádrže a hadici vyčistěte plynem. K tomu otevřete vysokotlaký šroub doprava na 1 sekundu.
  • Balón je namontován na stupnicích a údaje na displeji se resetují. Otevřete levý ventil, abyste snížili hmotnost plynu. Když se na displeji objeví požadované množství chladicí kapaliny, zavřete jeřáb.
  • Odstraňte oba ventily servisních otvorů, odpojte trubku od cívky a zkontrolujte výkon klimatizace.
  • Klimatizační jednotka freon

    \ t

    Láhev musí být umístěna vzhůru nohama, pokud je freon R410a nalita, protože má kapalný stav. Kolektor má okénko, kterým můžete vidět tok hmoty. Při použití chladiva R22 není nutné otáčet válec.

    Při provádění doplňování paliva kondicionérem chladivem je důležité, aby nedošlo k chybám v pořadí činností a neotevírejte okruh doplňování paliva. Dvacet minut je minimum potřebné k evakuaci. Během této doby čerpadlo odstraní vzduch a vlhkost, které poškodí kompresor.

    Tankovací freonová klimatizace

    \ t