Elektromotor pro kolo vlastními rukama

Pro ty, kteří chtějí vyrobit vlastní elektrické kolo, nejlepší možností je instalace speciálního elektromotoru. Existuje několik typů podobných zařízení. Jedná se o motorové kolo, závěsný motor a motor s převodem tření. Zvažte každý z typů elektromotorů podrobněji.

Nejrozšířenějším dnešním dnem je elektromotor nazývaný motorové kolo. Tento typ zařízení je obvykle instalován při přeměně konvenčního kola na kolo s elektromotorem. Design a vzhled motocyklu se prakticky nemění. Kolečko motoru je nepostřehnutelné. Motor je namontován na zadní i přední náboj.

V některých případech je každé kolo namontováno na motoru. Po dokončení montáže rukojeti "plynu" a akumulátoru lze jízdní kolo považovat za zcela nové. Motorové kolo je často prodáváno v kompletní sadě s pletacími jehlami, které jsou již připojeny k náboji. Výkon motorového kola je v rozsahu 150 W - 2 kW.

Existují tři hlavní varianty motorového kola: 48, 36, 24 Art. Pro každý z těchto typů potřebujete baterii. Motocyklové kolo je schopné zrychlit na rychlost 70 km /h. Při jízdě do kopce jsou údaje poněkud sníženy. Někteří experimentátoři zvyšují sílu zvyšovat rychlost a sílu. Tato metoda však může být nazývána docela riskantní: pravděpodobnost poškození elektromotoru.

Na rozdíl od motorového kola je přívěsný motor samostatnou jednotkou, která je připevněna ke spodní trubce nebo vozíku. KdyJedná se o speciální případ pro elektromotor. Motor prochází řetězovým převodem k zadní nápravě. Napájení je z baterie, která je upevněna na platformě jízdního kola.

Rychlost a spotřeba energie jsou řízeny elektronickým regulátorem. Ovládání se provádí pomocí rukojeti volantu. Pokud porovnáte tento design s motorovým kolem, můžeme říci o zvýšení hmotnosti motocyklu. Současně dochází k výraznému nárůstu rychlosti na 120 km /h. Elektrický pohon tohoto typu lze namontovat na jakékoli kolo.

Práce motoru při přenosu tření je založena na následujícím principu: točivý moment je přenášen z hřídele motoru přímo na pneumatiku kola. Tento způsob přenosu točivého momentu se obvykle nepovažuje za příliš účinný. Má některé významné nevýhody, jako je nízká účinnost, potřeba stálého řízení tlaku kola, zkrácení životnosti samotného kola, sklouznutí převodového válce za mokra. Jediná okolnost, která odůvodňuje použití tohoto typu elektromotoru, je snadná instalace. Pro instalaci takového elektromotoru nemusíte kolo rozebírat.

Vyrábíme elektromotor pro kolo vlastníma rukama

Udělej si elektromotor sám - úkol není snadný. Obecně se uznává, že se používají již hotové výrobky, z nichž je možné motor jednoduše vyjmout. Většina elektromotorů je napájena 220 V sítí.K tomu, aby byly potraviny dodávány, je nutná velká baterie. To samozřejmě ovlivňuje rozměry a hmotnost vozidla.

Nejoblíbenějším způsobem řešení tohoto problému je použití motoru ze sekačky na trávu. Při instalaci takového motoru na kole je však důležité, abyste se nemýlili s výkonem. Motor s nízkým výkonem nepohybuje vozidlem z místa: během pohybu budete muset pomoci s pedály. Pokud používáte výkonnější elektromotor, hmotnost jízdního kola se výrazně zvýší. Můžete si ale odpočinout i při dlouhém stoupání do kopce.

Někdy jsou motocykly instalovány elektromotory z praček a elektrických pil. Vše přichází na výběr následujících parametrů: hmotnost, výkon, velikost.

Jednou z hlavních výhod elektromotoru je jeho nízký hluk. Pro kolo můžete použít zcela jiné provedení elektromotorů. Vše bude záviset na tom, co je na dosah ruky.

V současné době je snadné najít soupravu pro jízdní kola. K dispozici je velké množství různých variant motoru. Motocykl také nabízí montáž, která je vhodná pro většinu moderních kol. Velkou oblibou je dvoudobý jednoválcový motor. Takový motor je instalován přímo na rámu jízdního kola.

Otáčivý pohyb se přenáší na dopřednou hvězdu. To umožňuje plně využít spínač rychlosti. Jako pracovní tekutinapoužité směsi benzín-olej. Chlazení motoru je způsobeno vzduchem. Výkon tohoto motoru je 1,5 litru. s