Freonová teplota varu: princip kondenzace a odpařování, doplňování paliva klimatizační jednotkou chladivem 410 °

Včasné chlazení chladicích jednotek je způsobeno varem freonu - speciální plynné látky, která působí jako elementární výměník tepla. Zkušení mistři vědí, že tato složka funguje jako hlavní funkční prvek, stejně jako vynikající složení maziva pro kompresory. Chcete-li získat jednotku sloužil tak dlouho, jak je to možné, musíte znát teplotu vroucí freon.

Obsah
  1. Stručný popis
  2. Oblast působnosti
  3. Stupeň nebezpečí pro člověka
  4. Hlavní výhody a nevýhody
  5. Známky úniku freonu
  6. Pravidla tankování klimatizace
  7. Režim tradičního chladicího cyklu
  8. \ t

Stručný popis

Aby mohly klimatizační jednotky a chladničky fungovat hladce, stejně jako cyklus odpařování a kondenzace, je nutné udržovat optimální úroveň tlaku v celém systému. Různé typy freonů lze použít v chladicích jednotkách, které se liší nejen chemickým složením, ale i mnoha dalšími vlastnostmi. Nejčastěji však výrobci používajínásledující typy této látky:

  • R22.
  • 134A.
  • 407.
  • R-410A.
  • 404A.

Konečná teplota varu všech těchto druhů má různé sazby. Zkušení mistři dobře vědí, že před doplňováním chladicího spotřebiče je nutné zvážit typ chladicí kapaliny, která byla dříve používána v práci.

Není-li průvodce k dispozicipotřebný freon, pak může být bezpečně nahrazen kvalitativním chladivem s podobnými indikátory teploty a tlaku varu.

Rozsáhlé informace, že pracovní kapalina R-410A zcela nahradila R22, nelze brát doslovně. Faktem je, že technické charakteristiky těchto freonů mají značné rozdíly. Tento split systém, který byl navržen výrobci pod jedním typem směsi plynů, je přísně zakázán zaplňovat jakékoli jiné sklady. Freonová teplota, při které se může vařit, závisí na tom, ke které kategorii patří (od 11,73 C do 128C).

Univerzální freon R-410A byl vyvinut v roce 1991 a po pěti letech prodeje se objevily první klimatizační jednotky, které tuto kapalinu používaly. Výrobci tak chtěli nahradit dlouhodobé směsi plynů, které obsahovaly chlor, nebezpečné pro člověka. Když došlo k úniku této tekutiny a odpařování se dostalo do atmosféry, pak ozónová vrstva nejprve trpěla, což jen zhoršovalo nepříznivý skleníkový efekt. Zatímco moderní druh freonu splňuje všechny požadavky.

Otázka Freon R-410A

Oblast působnosti

\ t

Freon je považován za stejně účinný v dělených systémech, chladič s kondenzátorem vody a šroubový kompresor. Takový zkapalněný plyn s vysokým tlakem však vyžaduje speciální pracovní jednotky a vysoce kvalitní díly. Odborníci se snaží vymyslet zcela inovativní modely chladicích a klimatických zařízení.Rozšířené specifikacedovolitpoužívat freon v různých zařízeních:

  • Zaplavené výparníky.
  • odstředivé kompresory.
  • Chladicí jednotky čerpadla.

Vysoce kvalitní freon je široce používán v domácích a průmyslových klimatizačních systémech, jakož i v zařízeních pro zásobování teplem. Speciální směs s azeotropickými vlastnostmi je ideální pro kamenivo se zaplavenými výměníky tepla. Vysoká hustota umožňuje použití takového chladivapro různé účely:

  • Chladničky pro domácnost.
  • Univerzální přepravní chladicí systémy.
  • Potravinářské a obchodní chladicí zařízení.
  • Výkonné instalace pro klimatizaci ve veřejných budovách, kancelářích a průmyslových zařízeních.

Úroveň nebezpečnosti pro člověka

\ t

Prakticky všechny známé druhy freonu se liší v záporné teplotě varu, díky které se aktivně používají v různých chladicích zařízeních a domácích spotřebičích. Kromě toho je taková kapalina jednoduše potřebná v osvěžovači vzduchu, plynových zásobnících a jiných aerosolech, kde chladivo působí jako tlačný prvek. Po postřiku se balón postupně ochlazuje. Freon sám se dostane do vzduchu. Pokud osoba náhodně chladí chladivo do kritického bodu, pak se jeho tělu nic nestane, ale ozonová vrstva bude vážně trpět.

Četné studie ukázaly, že výroba Freonu ve velkém měřítku s vysokým obsahem chlorových a bromových iontů negativně ovlivňuje životní prostředí.

Překvapivě únik kapaliny z domácích spotřebičů nelze určit zápachem. Malé dávky jsou pro člověka zcela bezpečné. Vždy mějte na paměti, že bod varu je závislý na určitém tlaku.

01 Chladivo a fyzika

Hlavní přínosy a nevýhody

Moderní chladivo R-410A patří do skupiny specifických fluorovaných uhlovodíků. Jeho složení je zámořskými organizacemi považováno za ozonové. Pokud jde o minimální teplotní skluz - tento parametr je roven 0,15 K, což z něj činí jeden z komponentních chladičů. Široké spektrum použití freonu R-410A je způsobeno tím, žemá mnoho výhod:

  • Pokud v důsledku rozbití plyn opustil nádobu, může být snadno naplněn bez ztráty kvality samotného chladiva.
  • Výrobcům jsou otevřeny širší horizonty v oblasti snižování spotřeby energie.
  • Není třeba instalovat výkonný a drahý kompresor, protože výměník tepla má vysokou úroveň studeného výkonu.
  • Účinnost systémů se podstatně zvýšila, protože freon R-410A má nízkou viskozitu a dobrou tepelnou vodivost.

Negativní aspekty nejsou tolik, ale měly by být vzaty v úvahu nejen zkušené řemeslníky, ale také obyčejní uživatelé, kteří používají domácí spotřebiče freon.Mezi hlavní nevýhody patří:

  • Vzhledem k rozdílu tlaků ve vztahu k vstřikování a sáníFreon, účinnost kompresoru může být snížena.
  • Odborníci zaznamenávají rychlé opotřebení ložisek, což je způsobeno vysokým pracovním tlakem v systému.
  • Použití freonu ovlivňuje skutečnost, že by bydlení domácích spotřebičů mělo mít zvýšenou těsnost. Konečná tloušťka stěn měděných trubek pracovní linky by měla být větší než tloušťka obvyklého chladiva R22. Minimální hodnota by měla být do 0,9 mm. Je třeba poznamenat, že velké procento obsahu mědi vede k významnému zvýšení operačního systému.
  • Klimatizační jednotky používají vysoce kvalitní polyesterový olej, který je mnohem dražší než minerální.
  • Tento typ chladiva je neslučitelný s prvky klimatických zařízení. Toto pravidlo platí pro ty části, které jsou vyrobeny z elastomerů a jsou citlivé na pentafluorethan, difluormethanové materiály.

Tankování chladničky rukama za 500 rublů

Známky úniku freonu

Účinnost zařízení závisí na kvalitě refluxujícího chladiva. Náhlý únik Freonu je ohrožen selháním hardwaru, a proto jej nelze použít k určenému účelu. K této situaci dochází nejčastěji kvůli poškození trubky výparníku nebo závadě výrobce. Vzhledem k tomu, že freon je těkavý plyn, který necítí, jeho únik nemůže být detekován konvenčním olfaktorickým receptorem.

Mezi zkušenými mistry jsou některé známky, které pomáhají určit takový rozpad. Plnění chladničkyFreon je vždy pod tlakem a po poškození výparníku začne klesat. V důsledku toho se teplota vzduchu postupně zvyšuje v mrazáku a v chladící komoře a výrobky jsou poškozeny. To je první známkou potřeby kontroly integrity a výkonu chladicího systému jednotky.

Určení úniku freonového klimatizačního zařízení pomůžeurčitá jednoduchá fakta:

  • Kvalita vzduchového chlazení je významně snížena.
  • V oblasti připojení ventilů externího modulu a chladničky se objeví charakteristika inius nebo polius.
  • Tepelná izolace kompresoru začíná ztmavovat.
  • Po zapnutí rozdělovacího systému v místnosti voní char.
  • Zařízení lze vypnout a na displeji se zobrazí kód chyby.
  • V případě zjištění jakýchkoli známek úniku freonu ze systému musíte zařízení okamžitě odpojit od napájení a zavolat zkušeného průvodce.

    Zkontrolujte těsnost chladničky. jak to mám udělat

    Pro doplnění systému je nutné vědět, jaký tlak by měl být v pracovní jednotce. Je třeba poznamenat, že kondenzační teplota freonu R-410A je v rozmezí + 43 ° C.

    Pravidla pro doplňování paliva

    Před použitím Freonu je třeba připravit všechny potřebné nástroje a materiály. Pro práci bude zapotřebí speciální manometr, výkonná vakuová pumpa, váhy, na kterých bude možné určit množství chladiva v zařízení, jakož i válec chladicí kapaliny.

    Všechny další akceby mělyvyhovovat následujícímu schématu:

    • Zaprvé, musíte pečlivě vypnout chladič z elektrické sítě a také určit množství chladicí kapaliny potřebné pro doplňování paliva podle hmotnosti nebo tlaku v pracovním systému.
    • Kapitán musí postupně čistit zkumavky dusíkem. Tyto manipulace pomohou odstranit všechny zbytečné nečistoty ze systému a také zajistit, aby všechny spoje byly zcela utěsněny. Tato opatření jsou obzvláště důležitá v případě, že existuje podezření na únik freonu v důsledku poškození prvku.
    • Dalším krokem je pečlivé seřízení trojcestného ventilu (pouze ve směru hodinových ručiček).
    • Je čas určit úroveň tlaku a doplnit chladivo. K trysce je připojen speciální manometrický kolektor.
    • V konečné fázi je trojcestný ventil znovu otevřen a předem připravený válec s freonem je připojen k kolektoru, který má být čerpán do systému.

    Klimatizační jednotka freon

    Systém tradičního chladicího cyklu

    \ t

    Samotná cirkulace poskytuje vysoce kvalitní chlazení nejen klimatizačnímu zařízení, ale i veškerému jinému chladicímu zařízení. V uzavřeném systému dochází k varu a kondenzaci freonu. Tyto dva procesy mají své vlastní zvláštnosti. Po pečlivém prostudování freonové varné tabulky lze pochopit, že se tento stupeň vyskytuje při nízkém tlaku, ale kondenzaci při vysokém tlaku a teplotě. Tato fáze práce se nazývá chladicí cyklustypu komprese. Jednotný pohyb chladiva a zvýšení tlaku na potřebné indikátory je bez kvalitního kompresoru prostě nemožné. Síla tohoto prvku musí splňovat všechny požadavky.

    Ten, kdo se rozhodl samonaplnit systém použitého vybavení freonem , by měl znát fázový obvod kompresního cyklu:

    • Když se látka dostane z výparníku, pohybuje se do nízkotlaké páry a stejné teploty.
    • V dalším kroku vstupuje pára do kompresní jednotky, což zvyšuje její tlak na 24 atmosfér. Odborníci říkají, že bod varu freonu 410A je v rozmezí -52 ° C.
    • Nabitý freon se postupně ochlazuje a kondenzuje (mění se v kapalný stav). Stojí za zmínku, že tento proces je způsoben vzduchovými nebo vodními chladiči (vše závisí zcela na odrůdě jednotky).
    • Po opuštění kondenzátoru vstupuje chladivo do speciálního výparníku, kde po poklesu tlaku začne pomalu vařit a přechází do plynného stavu. Veškeré teplo ze vzduchu absorbuje Freon, který je ve výparníku.
    • Na konci cyklu se chladivo odešle do kompresoru, kde se opakují všechny stupně.

    Odborníci poznamenávají, že absolutně všechny chladicí cykly sestávají pouze ze dvou oblastí - vysokého a nízkého tlaku. Díky stávajícímu rozdílu dochází k podivné transformaci Freonu a také k dlouhodobé přepravě na pracovním systému. Čím vyššíbude úroveň tlaku, tím vyšší bude konečná teplota varu.

    Freonová tlaková zkouška s použitím manometrické stanice

    \ t

    Cyklus kompresního chlazení se používá ve většině chladicích jednotek. Navzdory tomu, že typ konstrukce chladniček a klimatizačních zařízení je výrazně odlišný, pracují na podobném principu.