Gbo 2 generace

Plynové zařízení pro automobily druhé generace je instalováno na vozidle za účelem využití alternativních paliv. Stále více majitelů automobilů instaluje generace HBO 2 na vstřikovač. Zařízení je jinou modifikací. Budeme hovořit o dvou generacích HBO.

Obsah
  1. Generace HBO 2 - vlastnosti
  2. HBO 2 na karburátoru
  3. HBO 2 na vstřikovačích
  4. Nastavení dvou generací HBO
  5. Časté poruchy HBO 2
  6. Závěr

Generace HBO 2 - vlastnosti

K dnešnímu dni je HBO 2 generace - nejběžnější z plynových zařízení pro automobily karburátoru a monoinjektorových motorů, které pracují na propanu a metanu. Jednou z vlastností tohoto zařízení je přítomnost mokrého typu vstupních kolektorů. Zařízení druhé generace má navíc kyslíkové senzory. To poskytuje normální zpětnou vazbu, která se objeví, když je motor v chodu.

Ekonomické náklady na palivo jsou také výhodou HBO druhé generace. Spotřeba se provádí přes dávkovač a zpětná vazba je založena na senzoru, který monitoruje kvalitu směsi. Systém je navíc vybaven dávkovačem plynu. Zásobník plynu se skládá z několika částí. Jedná se o vstupní a výstupní otvory, jakož i seřizovací šroub a otvor pro vakuovou trubici.

Z negativních stran je třeba poznamenat, že HBO druhé generace nesplňuje současné environmentální požadavky zemí EU. Kromě toho je třeba poznamenat, rychlé opotřebení vzduchových filtrů, zánětlivé svíčky a nadbytečnévýstřely a tleskání. V každém případě, před instalací tohoto konkrétního zařízení, musíte zvážit všechny výhody a nevýhody. Instalace HBO 2. generace je snadno vyrobitelná vlastníma rukama.

Je důležité správně sbírat a instalovat dvě generace HBO a poté upravovat práci. Při správné instalaci a montáži, stejně jako při správném nastavení, bude motor pracovat stejně jako všechna zařízení. Časté chyby v instalaci jsou umístění trysek ve velké vzdálenosti od sacího potrubí. Nejlepší vzdálenost je 3-10 cm.

HBO 2 na karburátoru

Druhá generace HBO je instalována jak na injektoru, tak na karburátoru. Princip práce je však trochu jiný. V karburátoru je plyn umístěn ve válci, který je vybaven více ventilem. V mnoha vozech v tomto ventilu je filtr, který čistí plyn od nečistoty. Po ventilu je reduktor - postřikovač. Je připojen k chladicímu systému automobilu.

Reduktor přemění kapalný plyn na páru a slouží k míchání se vzduchem do motoru. Po vstupu do míchačky se uvolní směs plynu a vzduchu. Mixer ve všech vozech se liší, protože je vytvořen pro každý model vozu zvlášť. U vstupu do kohoutku je registr, který řídí množství plynu při vysokých zatíženích motoru.

Benzín přestává být dodáván kvůli elektromagnetickému ventilu. Systém je řízen přepínačem HBO. Možný způsob benzínu, ve kterém není plyn dodáván, vplynový režim - přívod plynu je vypnut. Je zde přechodový režim, kdy vypne napájení obou typů paliv.

Zvláštností použití je povinné uvedení do provozu v benzínovém režimu, jinak dojde k poškození převodovky.

HBO 2 na vstřikovačích

Dodávka vstřikovačů a ukončení dodávky paliva se provádí na úkor elektroniky. Princip tvorby HBO 2 na injekci je odlišný. Je třeba poznamenat, že vstřikovací motory pro přívod benzínu potřebují trysky. Současně nemůže být dodáván plyn pro stejné trysky. Plyn je napájen škrtícím ventilem. Vyvinutý je také systém, který zcela zabraňuje explozi v sacím potrubí a ventilu proti třískám. Nachází se v přední části směšovače plynu.

Povinná lambda sonda pro vstřikovací motory. Tento senzor sleduje stav výfukových plynů a určuje, zda je směs bohatá nebo ne. Počítač v případě potřeby obohacuje směs. Stojí za to pochopit, že schéma zapojení generace HBO 2 k injektoru se liší od schématu na karburátoru.

Nastavení druhé generace HBO

Pro instalaci HBO je nezbytné provést řadu po sobě následujících jednoduchých úkonů. Chcete-li začít, vypněte přívod benzínu. Pak vypracujte všechny benzíny. V počáteční fázi kalibrace musí být dávkovač vrácen na maximum. Zašroubujte volnoběžný šroub na konec, pak jej otočte na pět otáček a zabalte jej na doraz.

Dalším krokem je spuštění vozu v plynovém režimu. Sáním nastavte otáčky 2000RPM Vyčistěte sání a otáčejte volnoběžným šroubem, dokud nedosáhne maximálního počtu otáček. Proveďte operaci, dokud nebudete moci zcela odstranit sání se stabilním chodem motoru. V tomto případě by měl být zdvih naprázdno v blízkosti přírodního benzínu.

Na konci postupu postupně šroubujeme, snižujeme otáčky o něco menší, než je jmenovitá hodnota. Potom šroub opět otočte až na 1000 ot /min. V důsledku toho se ujistíme, že to má vliv na otáčky motoru při volnoběhu, a zabalte ho při 1,25 otáčkách.

Kontrola je stisknutí plynového pedálu. Motor musí reagovat pozitivně. Pak je pomocí sání nutné najít práh změn v otáčkách.

Pro konečné seřízení je nutné prudce vytáhnout plyn, a pak zalomit šroub na čtvrt otáčky, abyste zjistili, kdy se vyskytují závady v zatáčkách. Citlivost šroubu se otočí o polovinu otáčky. Jak nastavit HBO 2 generace na vstřikovači lze pochopit podobným schématem.

Zkontrolujte obsah CO, který by měl být obvykle 0,35-0,45%. Pokud je v autě přítomen emulátor lambda sondy, je váš úkol usnadněn. Toto zařízení ukazuje stupeň spalování směsi, což je ukazatel normálních parametrů.

Časté selhání HBO 2

Vzhledem k tomu, že každý systém má své vlastní charakteristiky, existují typické členění. Takové existují ve druhé generaci HBO. Patří mezi ně:

  • Motor se nespustí na plyn nebo pracuje špatně. Důvodem je pravděpodobně špatný průtok plynu.Chcete-li opravit, musíte zkontrolovat všechny spoje systému, kde by měl jít plyn. Jedná se o převodovku, více ventil a plynový ventil.
  • Reduktor plynového mrazáku. Důvodem mohou být problémy s cirkulací tekutin, stejně jako nedokonalost ventilů a špatně zahřáté auto.
  • Nestabilní práce při volnoběhu. To je způsobeno špatným ovládáním převodovky nebo poruchou volnoběhu na karburátoru.
  • Poruchy v práci po volnoběhu. Důvodem je malý plyn, stejně jako porušení během paliva.
  • Ve většině případů může být problém vyřešen sami, ale někdy budete muset jít do služby, což vám pomůže identifikovat příčinu, stejně jako problém vyřešit okamžitě.

    Závěr

    Dvougenerační zařízení HBO pro vstřikovač nebo karburátor není práce. Existují určité výhody při instalaci a provozu tohoto systému. Jediná nevýhoda je negativní dopad tohoto zařízení na životní prostředí. Přesto zůstává mezi motoristy populární. V každém případě by měla být provedena kalibrace pro efektivní provoz, pak můžete ušetřit palivo.