Jak připojit reverzibilní magnetický spouštěč

Spínací magnetický spouštěč se používá ke spuštění asynchronního elektromotoru ve dvou směrech otáčení - dopředu a dozadu. Technické specifikace a způsob fungování magnetického spouštěče doporučuji v našem předchozím článku.

Obsah
  1. Princip práce
  2. Obvod reverzního magnetického spouštěče
  3. Jak systém

Princip práce

Obvod zpětného chodu se skládá zedvou identických spouštěčů. Jeden z nich, když je zapnutý, spustí elektromotor v jednom směru a druhý v opačném směru. V podstatě se připojuje i dva samostatné. Pouze s tím rozdílem bude jedno společné tlačítko "stop" a dvě tlačítka "Back" a "Forward". Dále je použito další zamykání: elektrické a mechanické, aby se zabránilo zkratu nebo nouzové situaci při současném zapnutí dvou spouštěčů.

Proč dojde ke zkratu?Pro změnu rotace asynchronního elektromotoru na opačnou stranu je nutné obě fáze na místě změnit. Například v první fázi jsou fáze spojeny v pořadí "A" - "B" - "C", pak druhý - pro změnu směru otáčení se musíte připojit v pořadí "C" - "B" - "A" nebo "B" "A" - "C" nebo "A" - "C" - "B". Nahrazení dvou fází a je zapojeno do druhé spouštění schématu. Takže při současném vyloučení dvou bude docházet ke zkratu. Aby se tomu zamezilo, je pomocí trvale uzavřených kontaktů, když je magnetický spouštěč zapnut, vytvořen jistič z druhého neboelektrický zámek Ale je tu i mechanický. Podstata spočívá v tom, že když je zapnut jeden startér, druhý blok je zablokován mechanickým zařízením.

Pokud jste nikdy nezapojili startéry , doporučuji, abyste okamžitě sestavili schéma skládající se z jednoho, který chápe principy práce, pak bude mnohem snazší sbírat zpáteční rychlost. Je nezapomenutelné instalovat tepelné relé do fází, které jdou do elektromotoru, aby ho chránily. Doporučuji přečíst si náš článek "Schéma zapojení startéru a generátoru tepla".

Je snadnější získatnákupem reverzního spouštěče s tlačítky v jednom kovovém nebo plastovém pouzdře. Budete muset připojit pouze napájecí vodiče a tepelné relé - kabel k elektromotoru.

Schéma reverzního magnetického spouštěče

\ t

Je snadné sestavit systém , který bude nezávislý na většině lidí. Jediné, co musíte mít na paměti, je to, že nemusíte dělat mechanické zamykání - je třeba upravit tovární výrobu. V zásadě bude postačovat a řádně sestavený elektrický zámek.

Začněme se zabývat popisem systému elektrárny.Stroj se dodává ve třech různých fázích. Žlutá "A", zelená "B" a červená "Z". Pak jdou na silové kontakty dvou startérů s označením KM1 a KM2. Na druhé straně jsou mezi středními zelenými fázemi 3 uzly a mezi žlutou první a červenou druhou, stejně jako mezi červenou na první a druhou žlutou.

Další fázepřecházejí do elektromotoru přes tepelné relé , kteréřídí proud pouze ve 2 fázích. Není třeba kontrolovat třetiny, protože všechny tři fáze jsou úzce propojeny. Jednoduše řečeno, zvýšení proudu v jednom způsobí to stejné k jinému. Pokud se proud spotřebovaný motorem zvýší nad bezpečné limity, jistič obou cívek se okamžitě odemkne.

Řídicí obvodplní funkci vypnutí výkonových kontaktů KM1 a KM2. Skládá se z tlačítek, blokových kontaktů a cívek, které při použití na něj táhnou kotvu, která kontakty uzavře. Při vypnutí se KM1 nebo KM2 odblokují působením rotační pružiny.

Schéma je popsáno s 380 voltovou cívkou, která napájí 2 různé fáze. Pokud má cívka provozní napětí 220 voltů, připojte jednu fázi a nulu.

V našem případě jde jedna zelená fáze přes kontakt tepelného relé přímo na první kontakty obou cívek.

Druhá fázena druhém kontaktu prochází obecným tlačítkem "Stop". A další přemostění se provádí na trvale otevřených kontaktech tlačítek "vpřed" a "zpět". Odtud na příslušných pohonech připojují vodiče na otevřené kontakty ve vypnutém stavu - KM 1,3 KM 2,3. Na druhé straně těchto blokových kontaktů se vodiče připojují k ostatním kontaktům tlačítek spouště.

Pro to, co by byl elektrický zámek, je však nutné zapojit spoušťové knoflíky k cívce, která se nepřipojí okamžitě, ale prostřednictvím trvale uzavřených kontaktů jiného spouštěče.

Je-li zapnuto, jetrvale zavřeno ana opačné straně. Dříve byly všechny blokové kontakty provedeny na straně startéru. Dnes, pro trvale otevřený, čtvrtý je používán s 3 silovými kontakty. Pro permanentně uzavřenou je nad sílu použita speciální nástavba. Příklad v obrázku.

Jak systém funguje

Stisknete-li tlačítko "dopředu" , cívka se spustí a kontakty napájení se zapnou. Současně je obtokem spouštěcího tlačítka trvale odblokován kontakt spouštěče KM 1.3, takže při uvolnění tlačítka napájení se cívka dostane posunem.

Po zapnutí prvních rozlomitelných kontaktů startéru KM 1.2, které uvolní cívku K2. V důsledku toho se nic nestane, když stisknete tlačítko "Zpět".

K otáčení motoru na zadní straněmusíte stisknout tlačítko "Stop" a vypnout K1. Všechny kontakty jednotky se vrátí do opačné polohy, poté můžete motor zapnout v opačném směru. Stejně tak se zapne K2 a kontaktový blok se vypne možností zapnutí cívky jiného spouštěče K1.

K2 zahrnujevýkonové kontakty KM2 a K1-KM1.

K tlačítkům pro připojení startéru je nutné položitpět živých kabelů .