Kladivo vždy pracuje v obtížných podmínkách a po chvíli může selhat. Můžete si znovu koupit levnou padělku, ale model značky takhle nezmeškáte. Aby nedošlo k platbě za opravu "kulaté" částky, můžete opravit děrovač vlastními rukama. Pro tento účel je však nutné si představit, ze kterého uzlu je nástroj vytvořen, pořadí jeho rozebrání a případnou výměnu těchto nebo jiných detailů.
POŽADOVANÉ NÁSTROJE A MATERIÁLY
\ t
Šroubováky
Pinzety
Kleště
Rozbalit
ObsahJako je děrovačVýkon elektroniky a jejich odstraněníMontáž mechanické části a její odstraněníProfylaxe robotů
- Jak je kladivo konstruováno
- Elektrické poruchy a jejich odstranění
- Porucha mechanické části a její odstranění
- Prevence práce
Jak je děrovač konstruován
Každé elektromechanické zařízení se nakonec stane nefunkčním. Máte-li určité dovednosti, můžete se pokusit udělat samo-opravu. K tomu potřebujete znát princip provozu a kladiva zařízení, které jsou rozděleny do dvou typů:
Pro opravu to není důležité. Všechny ostatní detaily jsou téměř identické. Každý přístroj se skládá ze dvou hlavních částí:
- napájecí kabel;
- prvky, které potlačují překážky(kondenzátor, tlumivky);
- spínač;
- řídicí zařízení motoru (UUD);
- motor kolektoru (kotva, kartáč).
U některých modelů je spínač připojen k řídicí jednotce.
- reduktor (převod) na hřídeli motoru;
- spojka spojky;
- pneumatický (pístový) mechanismus s vratným pohybem;
- upínací sklíčidlo.
V nákladných vozidlech jsou pro snadné používání nastaveny pomocné mechanismy:
-
60) limit hloubky;
- vysavač;
- přepínač režimu;
- blokování bitů
- ostatní.
Jak opravit kladivo vlastníma rukama?
Video o opravě razníku
Mnoho lidí, kteří nejsou obeznámeni s touto technikou, uvedou nástroj do opravy, vždy popisují přetržení slovy „zastavení“ nebo „on se nezapne“. A jen s pečlivým výslechem si pamatují, že ho silně tlačili, nemazali, pracovali na kolísáních sítě (s prací "žárovky micely"). To vše způsobí selhání zařízení a vzniklé poškození, které je rozděleno na:
- stroj není zapnutý;
- v případě viditelné jiskry;
- otáčky se nemění;
- kouř z těla;
- při zapnutí, klepání (automatické) zátky.
- kladivo se nezastaví;
- slyšet škrábnutí nebo prasknutí;
- režimy se nezapínají;
- při práci se strojem uniká kapalina.
Správná demontáž razníku
K opravě, neboJakákoliv jiná porucha, jakékoli elektromechanické zařízení musí být demontováno. Každý model má své vlastní nuance v provedení. A přestože tělo téměř všech nástrojů je vyrobeno ze dvou polovin, způsob demontáže jedné značky se nemusí přiblížit modelu druhého.
Těla z mnoha modelů jsou vyrobena z přední a zadní poloviny, pokud jsou při pohledu ze strany kazety. Šrouby, které táhnou tělo, jsou uspořádány paralelně s osou hřídele a pokud je kalibrační komora menší než průměr skříně, pak je snadno odstraněte. Na mnoha zařízeních se však průměry shodují. Tak musíte nejprve vyjmout kazetu a pak ji rozebrat.
U jiných modelů je karoserie demontována ze strany. Vyšroubujte šrouby, odstraňte polovinu pouzdra a všechny mechaniky, jako "na dlani". Průzkum můžete začít ihned. Je pravda, že k opravě elektrické části potřebujete rozbalit rukojeť, ale to není tak těžké. Hlavní momenty demontáže-montáže lze nalézt na internetu na službě "YOUTUBE". Tak pojďme rovnou na opravu.
Poruchy elektroniky a jejich odstranění
- Přerušení kabelu (obvykle u rukojeti). Kabel by měl být vyměněn nebo zkrácen, vyčištěn, jemně vylisován do pryžového tlumicího tlumiče na rukojeti a utěsněn na příslušných místech.
- Špatný spínací kontakt (např. Oxidace).
- Porucha (spalování) hasicích prvků. Měly by být vyměněny. Na chvíli (pokud neexistují žádné takové prvky, můžete připojit motor "přímo" k UU. Všimněte si, že tato metoda může vést k rychlému zhoršení motoru.
- Spalování samotnéUUD Nahraďte novou.
- Rozpad nebo spalování větru. Je třeba se vrátit do dílny nebo přítele, aby se mohl převinout zpět.
Tip: Přerušte vodič nebo vinutí, vypněte bezdotykový kontakt a vypálte předměty kontrolované testerem.
- Špatné uchycení kartáčů ke kotvení v důsledku opotřebení. Je nutné měnit kartáče nebo je brousit nad hlavou (malé "kůže").
- Oxidace kotvy. Má být vyčištěna gumou studenta nebo alkoholem.
Porucha mechanické části a její odstranění
Neexistuje jasná odpověď na přirozenou otázku, proč se kladivo nezastaví. To může být způsobeno níže uvedenými důvody:
- Zlomené kovové části, které jsou uvnitř mnoha modelů v takovém pořadí.
Po kontrole a zjištění závady se změní bezvýznamný detail.
- Kapalina z válce kvůli poškození těsnění. Vyměňte těsnění.
- Zranění do vnitřku. Čistý nástroj.
- Mazání tukem. Odstraňte staré mazivo aaplikovat novou vrstvu.
- Převodovka převodovky. Po detekci vyměňte.
- Porucha ložisek. Nahradit
- Špatné mazivo. Změnit nutně na stejné. Je zakázáno používat tuhé oleje a jiné oleje tohoto typu.
- Tření v ložiskách nebo převodech. Změnit
- Zpracované díly. Například prsty přepínače režimu. Spínač změny
- zhotovení nebo rozlomení prstů spínače.
Spínač je třeba vyměnit, ale na chvíli můžete otočit opotřebovaný prst o 180 °.
- členění křesel. Nezapomeňte přepínač přepnout.
- zlomení upevňovacích uzávěrů. Vyměňte
K nechtěné změně režimů dochází v důsledku poruch západky. Někteří lidé v tomto režimu pokračují v práci, ale je nejlepší vyměnit zámek.
Prevence v práci
Video o opravě razníku
Odlehčovací zařízení a převodovka jsou vystaveny velkému zatížení. Uzly se při práci zahřívají, těsnění se otírají o pohyblivé části a opotřebovávají se. To vše vede k poruchám. Aby se předešlo předčasnému zhroucení přístroje, je nutné dodržovat následující pokyny:
- jednou za měsíc úplně vyměňte mazivopřevodovka;
- každých 6 měsíců vyjměte kartáče, zkontrolujte je a v případě potřeby je vyměňte;
- po práci vyčistěte vnitřek vysavačem;
- Nezapomeňte před zpracováním promazat zadní konec otvoru (bit). Pokud tak neučiníte, těsnění se rychle opotřebovávají.
Tip: Netlačte na nástroj. Při tlaku klesá zdvih ramene, začíná rychleji bít. Z tohoto důvodu jsou chlapce a těsnění nefunkční.