Jak sbírat sněžný pluh pro motocykl vlastníma rukama

Jak víte, spousta sněhu padá v zimě. Pro jeho čištění ve městech používá speciální vybavení. V obci je jen velmi málo nebo žádné takové vybavení. Sněžný pluh si můžete postavit vlastníma rukama a vyčistit ho sněhem. Taková konstrukce bude stát mnohem méně než průmyslové prototypy.

POŽADOVANÉ NÁSTROJE A MATERIÁLY

\ t


Bolgar

Šroub

Matice )
Vrták

Klíče

Plechy

Kladivo

Soubor

Šroubováky
(39 )
Kleště

Svářeči

Svěrák

Profilové trubky

Řetězy

Elektro pletení

Rozbalit

Obsah Samohybný sněhulák k motobloku Jak vyrobit sněhovou frézu pro motocyklSpecifikace jednotlivých prvků

Obsah
  1. Sněhová fréza s vlastním pohonem k motobloku
  2. Jak vyrobit sněhovou frézu pro motoblok
  3. Výkresy jednotlivých prvků

Sněhová fréza s vlastním pohonem pro motocykl

\ t


Sněhové odstraňovače sněhu

V prodejnách zemědělských strojů prodávaly různé mechanismy práce nejen na poli, ale i na ulici. Pro motorové bloky jsou v prodeji a jsou k dispozici příslušenství pro odstraňování sněhu. Všechny tyto mechanismy fungují velmi dobře s jejich prací a je jich málo.

Jsou však bezdůvodně drahé a ne každý má možnost je koupit. Protořemeslníci rozvíjejí své analogy průmyslových mechanismů a zejména sněžných pluhů a dělají je na domácích workshopech.

Především musíte vědět, že existují pouze čtyři hlavní typy sněhových fréz:

  • Typ buldozeru. V přední části je instalována skládka.
  • Šroubovák. Sníh je zachycen a posunut šroubem do výpusti pro uvolnění sněhu.
  • Lopatka ventilátoru. Sníh padá na lopatku ventilátoru, stoupá k šikmému potrubí a protéká jím.
  • Vzduchový ventilátor (princip vysavače). Hmotnost vylomených sněhových vloček je tažena proudem vzduchu a vyhozena z druhé strany.
  • Na venkově, na rozdíl od města, kde jsou využívány všechny čtyři typy, je odstraňování sněhu prováděno na blocích motoru provedených v prvních třech variantách. Poslední požadovaný výkonný motor.

    Jak vyrobit sněhovou frézu pro motocykl

    \ t

    Typ 1První verze


    Čistič sněhu pro motocykl Salyut-6,5

    Skládá se z motorového bloku s adaptérem, ke kterému je připojena tryska na odstraňování sněhu, což je samoobslužná skládka (vzorek buldozeru), která odklízí sněhové skládky. Jako nůž naostřený plech, který odřízl vrstvu sněhu, odnesl a odhodil.

    Detaily skládky jsou řezány z ocelového plechu a svařovány. Nůž je přivařen dolů. Balík je připevněn k hlavní jednotce pomocí tyče

    a držáků . Výkresy jsou upevněny v uších výsypky a přes válečky nebo kovové trubky jsou přivedeny na ovládací knoflíky.

    Použití mechanismu bez adaptéru není účinné.

    Pohled 2Druhá verze


    Tryska pro odklízení sněhu pro motocykl

    Ve skutečnosti se jedná o trysku na odklízení sněhu pro motocykl. Blok je vybaven šroubovým (rotorovým) mechanismem, který se skládá z:

    • otevřený box;
    • šroub;
    • trubky pro vyhazování sněhu;
    • hřídel;
    • reduktor (ne vždy);
    • převodového mechanismu (hvězdička s řetězcem), která není na tomto obrázku viditelná.

    Samonosné zařízení na odstraňování sněhu na bloku motoru tohoto typu je vyrobeno z plechů a trubek.

    Krabice je svařována z listového materiálu. Spodní konce krabice se ohýbají, aby se dosáhlo podobnosti lyží. Na hřídeli, vyrobeném z trubky s ráže ne menší než 5 cm, je uprostřed zachycen, se skládá ze dvou samostatných zakřivených desek ve tvaru písmene P, otočených o 180 stupňů vůči sobě.

    Šroub je přivařen ze 4 kroužků, dva na každé straně. Kroužky jsou vyříznuty z plechu, řezány z jedné strany a jejich konce jsou otevřeny o velikosti průměru a konec jednoho je svařen nebo přilepen na začátek druhého.

    Jeden konec prstence je přivařen k záchytné čepeli a druhý je zesílen ocelovým pásem, svařován jednou stranou k hřídeli a druhý ve vzdálenosti 5-10 cm od volného konce.

    Za zachycovačem je vyříznut kulatý nebo čtvercový otvor, skrz který je svařena zakřivená trubka odpovídajícího kalibru. Vzdálenost meziZadní stěna přepravky a lopatky zachycení, když se přiblíží k otvoru, by měly být minimální.

    Hřídel se otáčí v ložiskách, které jsou upevněny v brýlích na bocích skříně, a ponechává krabici na 5-10 cm, na jejím konci navařte hvězdu nebo systém hvězd (pro změnu rychlostí) a spojte se s řetězcem motobloku.

    Pohled 3Třetí verze


    Samosvorný odstraňovač sněhu do motorového bloku Favorit

    Dmychadlo ventilátoru pro motocykl vlastními rukama je následující:

    Skládá se z těchto prvků:

    • buben s ložiskem, ve kterém je stlačena osa oběžného kola; V horní části bubnu (v levé horní části výkresu) byl vyříznut otvor pro sníh;
    • oběžné kolo s lopatkami uspořádanými rovnoběžně s osou otáčení;
    • vodicí skládky, naostřené a přivařené k bubnu;
    • krabicová trubka, vyrobená z ocelového plechu a přivařená na buben.

    Náprava vyčnívá z bubnu a přes převodový systém (řemenice s pásem, hvězdička s řetězem, ozubeným kolem) je připojena k hřídeli motoru nebo převodovky.

    Sníh, procházející na vodítkách, dopadá na čepel oběžného kola, které jej otáčí a prochází skrz otvor v krabicovém potrubí.

    Druh 4Jednotka ventilátoru pro čištění sněhu


    Sněhové frézy NOMAD

    Každý druh konzol popsaný v tomto článku má své klady a zápory. Pro větší efektivitu to bylovyvinul speciální zařízení.

    Pokud se ve variantě šroubů (druhý typ, podle naší klasifikace) namísto trubky emisí, přivaří oběžné kolo (od třetího typu) k výstupu, pak vznikne agregát kombinující výhody obou systémů. Sníh, oříznutý nožem, se šroubem, je přiváděn do bubnu rotoru a hozen přes trubku skrz oběžné kolo.

    Složení jednotky:

      • Šroub

    Jako hřídel pro šroub použijte trubku a dva šrouby. Na trubce byly navinuty polodisky (8 kusů) z dvou milimetrové oceli, čímž vznikly dva příčné spirály. Můžete si vzít hotový šroub z rozbité technologie. Na hřídelových ložiskách, které odpovídají průměru, jsou ponořeny do šálků na bocích krabice.

    U jedné ze stran hřídele vyčnívá hřídel 10-15 cm, aby se upevnila hvězda nebo ozubené kolo (viz možnost 2).

      • Rotor

    Oběžné kolo se otáčí ve dvou ložiskách. Lopaty jsou vyrobeny z oceli 3-4 mm, hrany a konce lopatek musí být ohnuty pod úhlem 90 stupňů, aby lépe zachytily sníh. Jako skříň rotoru může být použita kovová nebo hliníková pánev nebo nádrž z pračky. Na hřídeli, ze zadní strany rotoru, je kladka ozubeného převodu zesílena.

    Nemusíte dělat více než 5 čepelí - sníh se uprostřed posouvá a stroj se zastaví.

      • Věc

    Jednotka skříně je svařena nebo nalepena z plechu dvou milimetrové oceli. Chcete-li vyčistit čistič, musíte udělat lyže. Jako lyže můžete použít dva ocelové pásy,zakřivené vpředu, musí být svařeny zespodu.

    • Výfuková trubka

    Trubka je provedena ve formě zakřiveného rovnoběžnostěnu nebo válce a je svařena v částech. Je možné aplikovat a odbočit potrubí, ale pak musí předpovídat sklon, asi stupně 30-45.

    ​​

    Výkresy jednotlivých prvků

    )