Jak víte, spousta sněhu padá v zimě. Pro jeho čištění ve městech používá speciální vybavení. V obci je jen velmi málo nebo žádné takové vybavení. Sněžný pluh si můžete postavit vlastníma rukama a vyčistit ho sněhem. Taková konstrukce bude stát mnohem méně než průmyslové prototypy.
POŽADOVANÉ NÁSTROJE A MATERIÁLY
\ t
Bolgar
Šroub
Matice )
Vrták
Klíče
Plechy
Kladivo
Soubor
Šroubováky
(39 )
Kleště
Svářeči
Svěrák
Profilové trubky
Řetězy
Elektro pletení
Rozbalit
Obsah Samohybný sněhulák k motobloku Jak vyrobit sněhovou frézu pro motocyklSpecifikace jednotlivých prvků
- Sněhová fréza s vlastním pohonem k motobloku
- Jak vyrobit sněhovou frézu pro motoblok
- Výkresy jednotlivých prvků
Sněhová fréza s vlastním pohonem pro motocykl
Sněhové odstraňovače sněhu
V prodejnách zemědělských strojů prodávaly různé mechanismy práce nejen na poli, ale i na ulici. Pro motorové bloky jsou v prodeji a jsou k dispozici příslušenství pro odstraňování sněhu. Všechny tyto mechanismy fungují velmi dobře s jejich prací a je jich málo.
Jsou však bezdůvodně drahé a ne každý má možnost je koupit. Protořemeslníci rozvíjejí své analogy průmyslových mechanismů a zejména sněžných pluhů a dělají je na domácích workshopech.
Především musíte vědět, že existují pouze čtyři hlavní typy sněhových fréz:
Na venkově, na rozdíl od města, kde jsou využívány všechny čtyři typy, je odstraňování sněhu prováděno na blocích motoru provedených v prvních třech variantách. Poslední požadovaný výkonný motor.
Jak vyrobit sněhovou frézu pro motocykl
Typ 1První verze
Čistič sněhu pro motocykl Salyut-6,5
Skládá se z motorového bloku s adaptérem, ke kterému je připojena tryska na odstraňování sněhu, což je samoobslužná skládka (vzorek buldozeru), která odklízí sněhové skládky. Jako nůž naostřený plech, který odřízl vrstvu sněhu, odnesl a odhodil.
Detaily skládky jsou řezány z ocelového plechu a svařovány. Nůž je přivařen dolů. Balík je připevněn k hlavní jednotce pomocí tyče
a držáků . Výkresy jsou upevněny v uších výsypky a přes válečky nebo kovové trubky jsou přivedeny na ovládací knoflíky.
Použití mechanismu bez adaptéru není účinné.
Pohled 2Druhá verze
Tryska pro odklízení sněhu pro motocykl
Ve skutečnosti se jedná o trysku na odklízení sněhu pro motocykl. Blok je vybaven šroubovým (rotorovým) mechanismem, který se skládá z:
- otevřený box;
- šroub;
- trubky pro vyhazování sněhu;
- hřídel;
- reduktor (ne vždy);
- převodového mechanismu (hvězdička s řetězcem), která není na tomto obrázku viditelná.
Samonosné zařízení na odstraňování sněhu na bloku motoru tohoto typu je vyrobeno z plechů a trubek.
Krabice je svařována z listového materiálu. Spodní konce krabice se ohýbají, aby se dosáhlo podobnosti lyží. Na hřídeli, vyrobeném z trubky s ráže ne menší než 5 cm, je uprostřed zachycen, se skládá ze dvou samostatných zakřivených desek ve tvaru písmene P, otočených o 180 stupňů vůči sobě.
Šroub je přivařen ze 4 kroužků, dva na každé straně. Kroužky jsou vyříznuty z plechu, řezány z jedné strany a jejich konce jsou otevřeny o velikosti průměru a konec jednoho je svařen nebo přilepen na začátek druhého.
Jeden konec prstence je přivařen k záchytné čepeli a druhý je zesílen ocelovým pásem, svařován jednou stranou k hřídeli a druhý ve vzdálenosti 5-10 cm od volného konce.
Za zachycovačem je vyříznut kulatý nebo čtvercový otvor, skrz který je svařena zakřivená trubka odpovídajícího kalibru. Vzdálenost meziZadní stěna přepravky a lopatky zachycení, když se přiblíží k otvoru, by měly být minimální.
Hřídel se otáčí v ložiskách, které jsou upevněny v brýlích na bocích skříně, a ponechává krabici na 5-10 cm, na jejím konci navařte hvězdu nebo systém hvězd (pro změnu rychlostí) a spojte se s řetězcem motobloku.
Pohled 3Třetí verze
Samosvorný odstraňovač sněhu do motorového bloku Favorit
Dmychadlo ventilátoru pro motocykl vlastními rukama je následující:
Skládá se z těchto prvků:
- buben s ložiskem, ve kterém je stlačena osa oběžného kola; V horní části bubnu (v levé horní části výkresu) byl vyříznut otvor pro sníh;
- oběžné kolo s lopatkami uspořádanými rovnoběžně s osou otáčení;
- vodicí skládky, naostřené a přivařené k bubnu;
- krabicová trubka, vyrobená z ocelového plechu a přivařená na buben.
Náprava vyčnívá z bubnu a přes převodový systém (řemenice s pásem, hvězdička s řetězem, ozubeným kolem) je připojena k hřídeli motoru nebo převodovky.
Sníh, procházející na vodítkách, dopadá na čepel oběžného kola, které jej otáčí a prochází skrz otvor v krabicovém potrubí.
Druh 4Jednotka ventilátoru pro čištění sněhu
Sněhové frézy NOMAD
Každý druh konzol popsaný v tomto článku má své klady a zápory. Pro větší efektivitu to bylovyvinul speciální zařízení.
Pokud se ve variantě šroubů (druhý typ, podle naší klasifikace) namísto trubky emisí, přivaří oběžné kolo (od třetího typu) k výstupu, pak vznikne agregát kombinující výhody obou systémů. Sníh, oříznutý nožem, se šroubem, je přiváděn do bubnu rotoru a hozen přes trubku skrz oběžné kolo.
Složení jednotky:
- Šroub
Jako hřídel pro šroub použijte trubku a dva šrouby. Na trubce byly navinuty polodisky (8 kusů) z dvou milimetrové oceli, čímž vznikly dva příčné spirály. Můžete si vzít hotový šroub z rozbité technologie. Na hřídelových ložiskách, které odpovídají průměru, jsou ponořeny do šálků na bocích krabice.
U jedné ze stran hřídele vyčnívá hřídel 10-15 cm, aby se upevnila hvězda nebo ozubené kolo (viz možnost 2).
- Rotor
Oběžné kolo se otáčí ve dvou ložiskách. Lopaty jsou vyrobeny z oceli 3-4 mm, hrany a konce lopatek musí být ohnuty pod úhlem 90 stupňů, aby lépe zachytily sníh. Jako skříň rotoru může být použita kovová nebo hliníková pánev nebo nádrž z pračky. Na hřídeli, ze zadní strany rotoru, je kladka ozubeného převodu zesílena.
Nemusíte dělat více než 5 čepelí - sníh se uprostřed posouvá a stroj se zastaví.
- Věc
Jednotka skříně je svařena nebo nalepena z plechu dvou milimetrové oceli. Chcete-li vyčistit čistič, musíte udělat lyže. Jako lyže můžete použít dva ocelové pásy,zakřivené vpředu, musí být svařeny zespodu.
- Výfuková trubka
Trubka je provedena ve formě zakřiveného rovnoběžnostěnu nebo válce a je svařena v částech. Je možné aplikovat a odbočit potrubí, ale pak musí předpovídat sklon, asi stupně 30-45.
Výkresy jednotlivých prvků
)