Jak udělat bezpečnou kotvu pro PVC loď vlastními rukama

Rybolov je oblíbeným zaměstnáním mnoha zástupců mužů a žen. Mnoho rybářů se odváží odejít do důchodu a plavat. Nutnou adaptací pro jakýkoliv rybolov bude kotva lodi. Aby se zajistilo, že loď není nesena proudem nebo větrem, je nutné ji bezpečně upevnit na místě. Hlavní rozdíl mezi polyvinylchloridem a jinými materiály, jako je guma, spočívá v tom, že nepodporuje spalování.

Tento materiál byl vynalezen v 19. století, ale průmyslová výroba PVC byla založena pouze za téměř 40 let. Polyvinylchlorid se používá pro výrobu hraček, markýz, budov a lodí. Pro výrobu rybářských člunů byl použit speciální vyztužený materiál. Toto PVC váží mnohem víc než obvykle. Tak například, dvoumetrový člun z PVC by neměl vážit méně než deset liber. V opačném případě to bude spíš jako koupací matrace s lopatkami, které nelze označit za vhodné pro dlouhodobé plavání.

Obvykle se při výrobě lodí používá 3vrstvý PVC. Pro kvalitu konečného produktu je obzvláště důležitá hustota materiálu. Čím hustší materiál, tím déle je nádoba vyrobena. Po výběru kvalitního řemesla ochrání rybář nejen sebe, ale i lidi, kteří z něj činí rybářskou společnost. Zvláštní pozornost při volbě lodi z PVC je třeba věnovat parametru, jako je pevnost v tahu. Je velmi důležité znát maximální nosnost plavidla.

Kotvu vyrábíme vlastníma rukama

Takový integrální atribut jakéhokoli plavidla jako kotvy lze samozřejmě zakoupit v každém rybářském obchodě. Můžete se však pokusit zakotvit sami. To bude stát mnohem méně, a zároveň budete moci být naprosto jisti spolehlivost zařízení, které jste provedli. Existuje několik typů kotev.

Kotva Kurbatov

Tento typ kotvy může být vyroben samostatně. K tomu budete potřebovat drát o průměru nejméně 8 mm, ocelový plech o tloušťce 3 mm, kus kovové tyče o průměru 12 mm, v tomto provedení je pouze jedna tlapka a dělené vřeteno. Tato kotva váží nejvýše 2 kg. Jeho charakteristickým rysem je kompaktnost. Je vhodný pro použití na lodích, jejichž délka nepřesahuje 5 m.

Pro výrobu takové kotvy je nutné ohnout vřeteno z drátu. Tyč je přivařena k horní části tohoto prvku. Upevňovací pásky a podložky jsou přivařeny k dříku. Když konstrukce dopadne na dno, upevňovací desky rozloží tlapku tak, že přilne k zemi. V tyči jsou kovové konce přivařeny k koncům vřetena.

Tato kotva bude plavidlo dobře udržovat v mnoha půdách. Pokud však bude dno rybníka kamenité, je nutné kotvu dodatečně vybavit odnímatelnou podložkou, která vydrží hmotnost až 4 kg. To může být snadno položeno na konec kotvy a spuštěno s ní ve vodě.

V zahraničí je kotva Trident velmi populární. Designově se neliší od Kurbatovské kotvy.Jeho tlapa je poněkud širší a obvykle se provádí ve formě trojzubce. Taková kotva bude plavidlo dobře udržovat na volné zemi. V rybníce se skalnatým dnem bude muset dodatečně použít předřadník.

U malých lodí je nejvhodnější kotevní kočky délka 3-4 metrů. Tento design je považován za poměrně spolehlivý. Jejich hlavní nevýhodou je neúspěšné skladování. Taková kotva je jednoduchá na to, aby se dala dělat s vlastními rukama. Všechny čtyři nohy konstrukce kočky jsou připevněny ke dnu kotevní základny. Na samotném vřetenu se pouzdro sklouzne, což se může zastavit ve spodní nebo horní poloze. V tomto případě jsou kotníkové tlapky fixovány ve složeném nebo pracovním stavu.