Jak zařídit dárek pro byt

Darling je široce používán jako účinný prostředek převodu majetku na jinou osobu. Hlavní výhodou je, že nemovitost může být převedena na jednu osobu, na rozdíl od vůle. Ve srovnání s kupní smlouvou existuje několik výhod uspořádání dárků:

  • Nemovitosti, které byly přijaty jako dar, nesmí být v případě rozvodu předmětem manželství.
  • Pokud osoba prodá byt, musí zaplatit daň z celkové částky. Při uzavírání darovací smlouvy daň neplatí ani dárci, ani tomu, komu byl dar darován.
Namísto vůle se často používá dárcovská smlouva. Pokud má člověk mnoho příbuzných a chce opustit svůj majetek pouze jednomu z nich, pak je to nejlepší volba - dát ho.Odvolání může být podáno, ale s darem to jde poněkud těžší.Tento článek se bude zabývat všemi důležitými detaily, které potřebujete vědět před provedením daru.
Obsah
  1. Obecné zásady nadání
  2. Seznam dokumentů
  3. Výdaje na registraci
  4. Proces registrace
  5. Důležité detaily

Obecné zásady nadání

\ t

Při uzavírání smlouvy o darování převádí jedna osoba na jinou osobu svůj majetek bez licenčního poplatku.

Jak již bylo uvedeno výše, tato forma převodu vlastnictví má mnoho výhod. Smlouva je uzavřena na základě písemné dohody v souladu s platnou legislativou.

Je třeba poznamenat, že bezprostředně po registraci darudárce přestává být vlastníkem nemovitosti a nemůže s ní nakládat.

Darkchiy umožňuje prakticky vyloučit nároky dědiců dárce.Oni mohou podat žalobu, ale takové procesy jsou obvykle zpožděny po celá léta, a výsledek je vždy o stejném - odmítnutí.

Smlouva o darování musí být řádně vydána z hlediska práva. Dokument je pečlivě zkontrolován na případné chyby. Při podpisu dokumentů může být přítomen notář, který potvrdí, že strany podepsaly podpis sám.

Je-li nemovitostní davier napsán prostou písemnou formou, může to znamenat určitá rizika. Dává smysl věnovat pozornost notarizaci dokumentů. V tomto případě obdrží strany rovněž ověřené kopie dokumentů, které mají příslušnou právní sílu. Výběr kvalifikovaného odborníka je jedním z hlavních kroků směrem ke správné dokumentaci.

Seznam dokumentů

Je samozřejmé, že bez sběru určitých dokumentů není možné uzavřít smlouvu o darování. Seznam je poměrně významný, takže musíte strávit nějaký čas přípravou.

Budete potřebovat:

  • Osvědčení o vlastnictví.
  • Dokument, ve kterém je hodnota nemovitosti zaznamenána.
  • Technický pas.
  • Prohlášení uvádějící počet osob registrovaných v bytě.
  • Dokumenty potvrzující totožnost obou stran.
  • Katastrální pas od ZIS (Úřad technické inventury).

V závislosti na podmínkáchregistrace se balíček dokumentů může lišit. Například, pokud je byt ve vlastnictví dvou vlastníků, pak v tomto případě musíte získat souhlas všech vlastníků.

Poté, co je dar připraven, musí osoba, která tento majetek obdržela, svůj byt znovu zaregistrovat. Poté bude považován za plného vlastníka nemovitosti.

Náklady na registraci

\ t

Náklady na zpracování dokumentace závisí přímo na možnosti, kterou si smlouvu zvolíte. Pokud se rozhodnete osvědčit dokumenty notáře, budete muset zaplatit své služby (od 7 tisíc rublů + úroky z transakce a asi 10 tisíc rublů za provedení technické práce).

Zdá se, že darování notáři je poněkud neziskové, ale tato možnost má několik výhod.

Druhou možností je nezávislé vypracování smlouvy o darování. Při registraci dohody v registrační komoře musíte zaplatit poplatek ve výši 2 000 rublů.

Proces zpracování

Existují dvě možnosti: nezávislý návrh nebo prostřednictvím notáře.

Pokud zvolíte první možnost, budete muset dokument vyplnit sami, včetně následujících informací:

  • Dárkový dar.
  • Údaje o nadaných osobách.
  • Informace o předmětu dárcovství.
  • Název přeneseného objektu (například dvoupokojový byt).
  • Přesné parametry objektu.
  • Osvědčení o vlastnictví.
  • Podpisy stran.

Dokumenty jsou registrovány v registrační komoře za účastipověřeného zástupce tohoto orgánu.

Poté, co registrátor obdrží od stran požadované dokumenty, je podepsána, podepsána dárcem a přidělena. Po podpisu dokumentace ji registrátor vezme a do 10 dnů poskytne kopie darovací smlouvy a potvrzení o vlastnictví. Tato metoda je ekonomičtější než druhá.

Pokud chcete využít služeb notáře, budete muset připravit příslušné dokumenty a zaplatit za své služby. Poté uzavře smlouvu a strany ji podepíší. Po uplynutí určité doby stanovené notářem dostane nadaný osoba osvědčení o titulu.

Důležité detaily

Chce-li dárce z nějakého důvodu smlouvu vypovědět, má k tomu 365 dnů ode dne uzavření transakce. Řízení se provádí prostřednictvím soudu. Existují i ​​jiné případy, kdy je možné požadovat vrácení nemovitosti, pokud nebyla prodána nebo darována.

Soudní řízení může být zpožděno na dlouhou dobu, takže stojí za to pečlivě zvážit, než dáte svůj byt někomu.

Nyní znáte všechny nuance, se kterými se setkáte při darování. Jak vidíte, tento postup je velmi zatěžující, ale zároveň má důležité výhody. Udělat dokument prostřednictvím notáře ušetří čas, pokud se rozhodnete udělat vše sami, pak ušetřit peníze. Co je pro vás důležitější - rozhodněte sami.