Jak zkontrolovat generátor pomocí multimetru

Hodnota generátoru jako součásti automobilu je obtížné přeceňovat. takže je důležité vědět, jak kontrolovat oscilátor pomocí multimetru. Pokud takový náhradní díl neexistuje, auto se jednoduše stane spoustou stacionárního železa, protože je to generátor, který podporuje provoz všech zařízení, která jsou potřebná pro provoz elektřiny. Když nastartujete motor, generátor začne napájet palubní síť a všechna její zařízení a nabít baterii baterie. Netřeba dodávat, že jeho práce je nesmírně důležitá.

V případě elektrické poruchy, např. Když se stroj nespustí, je třeba nejprve zkontrolovat generátor. To lze provést s pomocí odborníků na čerpací stanici nebo nezávisle zkontrolovat generátor pomocí multimetru. Budete s největší pravděpodobností potřebovat pomoc jiné osoby k provedení takové zkoušky. Pro samotnou kontrolu budete potřebovat pouze multimetr (stále existují zařízení s téměř identickou funkčností, nazývají se tester a avometr). (Jak používat multimetr, video)

V první fázi je nutné otestovat činnost reléového regulátoru. Regulátor relé je speciální zařízení, které je koncipováno tak, aby na konstantním základě udržovalo nejvhodnější hodnotu elektrického napětí procházejícího zařízeními palubní sítě vašeho stroje. Takže, pokud se náhle náhle "skoky", je to zařízení upravuje a snižuje na optimální hodnotu.

Pro spuštění kontroly reléového regulátoruMultimetr by měl být motorem automobilu. V tomto okamžiku jsme nastavili náš multimetr do režimu měření (měření) napětí. Nyní na svorkách baterie nebo na výstupech generátoru změříme napětí palubní sítě stroje pomocí multimetru.

Optimální hodnota, kterou byste měli získat, je asi 14 voltů s přípustnou chybou desetin voltu. Znovu změříme napětí, ale po stisknutí akcelerátoru. Změna by neměla být větší než polovina voltu. Pokud dostaneme větší číslici, potom reléový regulátor nepracuje správně.

Ve ​​druhém kroku uvidíme, jak zkontrolovat diodový můstek generátoru multimetrem. Nejdřív se krátce setkáme na jeho přístroji. Diodový můstek se skládá ze šesti diod, z nichž polovina je kladná a druhá negativní.

Pro kontrolu diodového můstku nastavte náš multimetr do polohy „zvuk“. Poté zavřete kontakty v testeru. Udělejte to dvakrát, ve směru dopředu a naopak. Je-li při obou kontrolách pískání, jedná se o poruchu diod. V tomto případě bude nutné změnit.

Nyní pokračujeme do třetí etapy - testování statoru, další části generátoru. Znovu se podívejte na jeho zařízení. Stator je válcová kovová část. Tato část uvnitř je prázdná a je zde vinutí. Před kontrolou je nutné stator odpojit od diodového můstku vozu. Za prvé, musíte se ujistit, že vinutí je celé, není na něm žádné poškození.

Přejděte na aktuální kontrolu. Propro to budeme potřebovat multimetrový režim jako "měření (měření) odporu". Jeden z kontaktů našeho multimetru je přiveden ke statoru a přitlačen k jeho tělu. Druhý kontakt je připojen ke svorce vinutí. Toto je děláno pro testování, tam je členění vinutí. Ukazatelem způsobilosti a pracovní kapacity je v tomto případě hodnota odporu, která hledá nekonečno. Stojí za to se obávat, když se hodnota ukázala být menší než padesát.

Pokud se odpor snaží o nekonečno, pak je funkční. Indikace menší než 50 kg. V tomto případě se dříve než brzy rozbije generátor.

A konečně, poslední etapou našeho testování je kontrola multimetru generátoru rotoru. Rotor se skládá z tyče vyrobené z kovu. Na to je vinutí upevněno. Také na jednom z konců rotoru jsou kontaktní kroužky pevné. Jsou to kartáče. Rotor musí být pečlivě uchopen a zkontrolován na mechanické poškození všech dílů, zejména vinutí. Poté vložte náš multimetr znovu do režimu určeného k měření odporu a změřte odpor procházející mezi oběma kruhy. Hodnota bude malá, pokud rotor pracuje.

Pokud potřebujete podrobnější inspekci, kontaktujte servisní středisko.