Nastavení HBO na motoru karburátoru

Regulace plynového zařízení na karburátorovém motoru automobilu je velmi důležitá pro jeho normální provoz. Tento článek pojednává o připojení plynového zařízení k karburátoru - postup postupného provádění takové práce s ohledem na vlastnosti různých technik.

Obsah
  1. Postup úpravy elektronického reduktoru
  2. Parametry vakuového reduktoru
  3. Nastavení dávkovače
  4. Závěr

Postup nastavení elektronické převodovky

\ t

Elektronická převodovka, například Thomasetto, zahrnuje přítomnost dvou základních úprav HBO na karburátorech:

  • tlak ve druhé fázi (lze jej označit jako citlivost);
  • objem plynů procházejících kanálem při volnoběhu.

Motor musí být instalován na benzínovém palivu a zahřát na jmenovitou teplotu. Volnoběžné otáčky jsou nastaveny na 1000 za minutu. Přívod je vypnut a vzniká plyn. Ovládací prvky jsou v následující výchozí pozici:

  • maximální zkroucení výdejního stojanu (plynový kanál je otevřen do největší plochy průřezu, přičemž každý úsek je se dvěma sekcemi regulován odděleně: pro první - největší odhalení pro druhé - minimum);
  • šroub definující zdvih naprázdno, otočí se do krajní polohy a otočí se na pět otáček;
  • šroub, nastavení citlivosti, nastavte do střední polohy.

Nejdříve je třeba nainstalovatvolnoběhu. Za tímto účelem se auto rozjíždí na plynné palivo, pomocí přísavky se provádí instalace otáček až dva tisíce za minutu. Pak se postupně odsává sání a otáčení vrtule, která určuje volnoběžné otáčky, se otáčí až na maximum. Tyto operace se opakují až do úplného vyčištění sacího a stálého chodu motoru v klidovém režimu.

Maximální rychlost se zobrazuje pomocí šroubu, který řídí otáčky volnoběhu. Šroub, který definuje citlivost, je postupně zabalen. Když jsou ztraceny, jsou přidány šroubem, který řídí volnoběh. Pokud to nepomůže, zapne se kontrola citlivosti na několik otáček a postup se opakuje.

Na konci nastavení se tento šroub otočí téměř až na doraz, přičemž otáčky motoru při volnoběhu dosáhnou maximální hodnoty přibližně 1,2 tisíce za minutu. Poté se daný index odečte poněkud pod jmenovitou hodnotou, otočení šroubu volnoběžných otáček, pak mírně zašroubované, se nastaví na přibližně tisíc otáček za minutu.

Dále je třeba nastavit citlivost tohoto uzlu: postupně vypnout stejnou regulaci, dokud neovlivní otáčení motoru při volnoběhu, a otočí se kolem jednoho otočení v opačném směru. Pokud je vše provedeno správně, s ostrým stiskem plynového pedálu, elektrárna by měla reagovat citlivě.

Třetím krokem je nastavení dávkovače. Když je motor v chodu, otočí se na tři a půl tisícea zašroubujte mechanický dávkovač plynu, dokud se nezmění. Tato úprava by měla být vypnuta o půl čtvrtiny otáček.

Pro dvoudílný dávkovač, který zahrnuje samostatné nastavení v sekcích, platí výše uvedené pro první, druhý je nastaven na jednu třetinu dříve nakonfigurovaného.

Je-li ve vaší převodovce nastaven tlak do prvního stupně, motor by měl být ztlumen a potrubí průtoku plynu uzavřeno. Potom pomocí řídicího otvoru, který je uzavřen šroubem, připojte do dutiny prvního stupně tlakoměr, který umožňuje měření tlaku na 1,5 kg /cm. náměstí

Elektrárna je spuštěna a při volnoběžných otáčkách je nastavena úroveň tlaku - asi 0,4 kgf /cm. náměstí Pak se znovu nastaví volnoběžné otáčky a citlivost převodovky. Je nutné vzít v úvahu zvýšenou bezpečnost plynů z těchto prací, proto pokud nemáte důvěru ve spolehlivost spojení, obraťte se na servisní středisko.

Pozor! Práce na regulaci dvoudílného dávkovače je zvýšeným nebezpečím plynů. Buďte opatrní.

Parametry vakuového reduktoru

Existují dva druhy vakuových reduktorů:

  • poskytují samostatnou regulaci při volnoběžných otáčkách, jakož i citlivost;
  • mají kombinovaný regulátor těchto dvou parametrů.

V prvním případě se nastavení provádí stejně jako výše popsaná elektronická převodovka. Pokud je regulátor kombinován, stejně jako v generacích HBO Lovato 2 pro automobily s karburátorem, regulaceje následující:

  • auto se spouští s plynem, sání se nastaví na rychlost až 2 000 za minutu;
  • sání je postupně odstraňováno, otáčky jsou nastaveny na maximum, dotažení šroubu, nastavení zdvihu volnoběhu;
  • stejné nastavení upravuje počet otáček, asi tisíc za minutu nebo o něco více;
  • stejného nastavení otáčení jsou stále nižší než jmenovitá hodnota a pak opět stoupají na tisíc za minutu.

Generace HBO Lovato 2 jsou tedy konfigurovány na karburátoru.

Nastavení dávkovače

Poslední fází jsou parametry výdejního stojanu. K tomu je třeba spustit auto na plynné palivo a nastavit rychlost - asi tři tisíce za minutu. Není třeba použít sání, je lepší zapojit partnera. Potom se šroub, nastavení dávkovače, otočí nahoru, zatímco otáčky se nezmění.

Je nezbytné, aby byla v přítomnosti této hranice naprosto přesvědčena a hrála šroub na obou stranách. Od tohoto prahu se nastavovací šroub otáčí v polovině - tři čtvrtiny otáček. Po malém nastavení volnoběhu je možné uvažovat HBO na nastaveném karburátoru.

Rovněž se doporučuje zkontrolovat správnou instalaci plynového zařízení na karburátoru pro koncentrace ve výfuku kyslíku a oxidu uhelnatého. Úroveň CO by neměla překročit 0,45%. Nastavení se provádí pomocí šroubů, které přivádějí vzduch do karburátoru a regulujíPřevodovka volnoběžných otáček. Pokud je ukazatel podhodnocený, je třeba přidat k druhému z uvedených parametrů v opačné situaci - naopak.

Kontrola obsahu kyslíku v domácích podmínkách je problém. K tomu je nastavení HBO provedeno následovně:

  • kyslíkový senzor určený pro vstřikovací modifikace "Lady", je instalován v tlumiči pro "kalhoty", to se provádí pomocí předem svařované tranzitivní matice;
  • topné kontakty jsou připojeny stejným způsobem jako plynový ventil, stíněný vodič slouží k signalizaci, je vložen do torpéda a připojen k poručiteli.

V důsledku regulace HBO je pod vaší neustálou kontrolou. Pokud tester ukazuje úroveň napětí 0,2-0,8, pak je vše v pořádku, nižší hladina kyslíku nestačí, tím větší je přebytek. V závislosti na zatížení a způsobu provozu motoru se však tyto parametry mohou měnit, takže je stále nutné přesné nastavení.

Věnujte pozornost! Schopnost upravit hladinu kyslíku je dosaženo pouze po instalaci přídavného zařízení.

Ještě zajímavější možností je použití emulátoru lambda sondy, což znamená možnost barevného zobrazení. Optimalizace práce signalizují tři světelné diody, založené na principu semaforu. K tomuto přístroji můžete připojit mikroprocesorovou jednotku, která umožňuje ovládat regulaci elektronického dávkovače, ale s takovou prací se nemůže manipulovat samo a je třeba jít na čerpací stanici. Navíc to není levné potěšení.

Závěr

Souhrnně bych chtěl poznamenat, že nastavení popsaná v materiálu se používají hlavně v druhé generaci HBO. Někteří nadšenci mohou mít otázky: může být na karburátor namontován 4-generační HBO? Vzhledem k tomu, že takovéto zařízení bylo vyvinuto pro moderní vozy s motory vstřikovacího typu, je jistě možné použít je na karburátor. V tomto případě však většina vírů takového HBO nebude aktivována kvůli technické poruše těchto strojů; To platí zejména pro domácí techniku.

Proto je racionálnější instalovat plynová zařízení první a druhé generace na automobil s karburátorovými motory.