Naviják vlastními rukama

Na konkrétních silnicích v postsovětském prostoru není problém se zastavit po dešti na jedné z venkovských silnic. Často pro to nemusíte ani jednat z pošlapané trati, ale abyste vytáhli železného koně z pasti, potřebujete pomoc záchranářů, nebo projíždějících řidičů. Není to fakt, že nemusíte trávit hodiny čekáním na pomoc a marnými pokusy vytáhnout auto sami. Takové zařízení, jako je naviják, je schopno tak učinit.

Naviják je na konci opatřen takzvanou "kotvou", která umožňuje zacvaknout na pevný povrch a vytáhnout vozidlo. Samozřejmě, pokud kolem nich roste dost silných stromů, pak by se mohl pokusit jednoduše svázat lano kolem nich, ale tato metoda může být použita pouze v některých případech. V jiných situacích je možné naviják vyhrát vlastními rukama, svařenými z prakticky jakéhokoliv kovového šrotu. Nikdo netvrdí, že v prodeji jsou kotvy průmyslové výroby (převážně zahraničních), ale jejich efektivita bývá nulová - to může potvrdit ten, kdo s nimi měl opravdu těžkou situaci. Kromě toho, jak bylo řečeno, aby se kotevní naviják s vlastními rukama může být šrot vzhledem k tloušťce a síle.

Kotvy pro navijáky vyrábíme vlastními silami

Kotva pod navijákem může vypadat odlišně - hlavní zásadou je dát mu parametry, ve kterých by se co nejvíce spolehlivě držel na zemi při tažení kabelu. Na následujícím obrázku je například dobrýKotva, jejíž minus je požadavkem na materiály - vysoká zatížení snadno deformují měkké kovy.

Toto je jedna z nejúspěšnějších možností, která vám umožní vytáhnout si vlastní vůz sám poté, co je zaseknutý v blátivé tašce.

Chcete-li vytvořit kotvu pro naviják, musíte seříznout šrot vlastníma rukama a plech o tloušťce 5 mm. Z listu jsou dva "okvětní lístky", které jsou svařeny na obou stranách šrotu, který se stal osou designu. Pak v nich, blíže ke středu konstrukce (znázorněno na obrázku), je pod kabelem vyříznut otvor. A všechno - zařízení je připraveno k testování.

Někdo si může myslet, že taková kotva nebude schopna nic extrahovat, ale ve skutečnosti celé tajemství leží jen v zářezu, který je v ní rozřezán. Pokud je kabel připevněn k horní části kotvy, pak skutečně, aby se alespoň jednou zachytil na zemi, musel by změnit svůj tvar. Jde však o to, že úsilí dopadá na střed kotvy, která se před tím ucpává v zemi pod úhlem. V důsledku toho bude vytažení kotvy zasahovat do celé vrstvy zeminy mezi ní a přilepeným vozem.

Mimochodem - po úspěšném dokončení operace k uvolnění vozu mají motoristé obvykle problémy s dalším tahem kotvy. V našem případě je vše vyřešeno jednodušší než jednoduché - vytáhneme ho z kabelu, z té strany, na kterou směřuje jeho horní část (nezapomeňte, že ho zabili pod úhlem) a problém bude vyřešen.

Pokud to nepotřebujetePopsaný design je schopen zvládnout svou práci. Vlastně, poté, co bylo řečeno, jak udělat kotvu pro naviják, to zbývá otestovat v případě, zejména proto, že všechny rozměry jsou již uvedeny. Ve prospěch systému je to, že je již aktivně používán motoristy, a jeho tvůrce se rozhodl zařídit pro ni patent, opustil myšlenku poté, co jsem si uvědomil, že je to zbytečné. Kotva je vyrobena ze šrotu několik desítek minut a není třeba pracovat s kovy nebo drahými materiály.