Porucha jakéhokoliv zařízení způsobuje nepříjemné ztráty, ale to platí zejména pro vážná průmyslová zařízení, jako jsou asynchronní motory. Vlastní provoz elektromotorů asynchronního typu závisí na mnoha faktorech. Především výkon a zvolený provozní režim musí odpovídat vlastnostem motoru. Navíc je velmi důležité zvážit použití vhodných vodičů, kabelů, spouštěcích a seřizovacích zařízení. Nicméně se všemi pravdivými zdrojovými daty mohou nastat situace vyšší moci a nouzové provozní režimy. Pro vyrovnání škod a také včasné vypnutí motoru ze sítě, aby se zabránilo nehodě, je ochrana použitého asynchronního motoru.
Jaké jsou nehody?
Bohužel pravděpodobnost výskytu nehod v žádném případě nezávisí na tom, jak je naše síť kvalifikovaně a správně navržena. Jejich důsledky však lze minimalizovat.
Nejběžnější a často se vyskytující nouzové režimy jsou zkraty a tepelné přetížení vyskytující se v motoru.
Místa zkratu mohou být různá - mohou se jednat o vinutí, skříň přívěsného motoru, vodiče a kabely jako součást externího napájecího obvodu, mohou ovlivnit nulovací vodič nebo řídicí obvod, jakož i běžné poruchy, které se vyskytují ve vinutí vinutí.
Pokud se obrátíte na klasifikaci, pak mohou být téměř všechny nouzové režimy rozděleny do dvou velkých skupin - zkrat a tepelné přetížení.
SoučasněObvody mohou být jednofázové a vícefázové (tři a dvě fáze). Místa výskytu těchto havárií jsou rozdělena do několika typů, kterými mohou být vinutí motoru, jeho výstupní skříň, externí napájecí řetězec, který zase zahrnuje kabely, vodiče, kontakty. Navíc může dojít ke zkratu v důsledku uzavření tělesa nebo fázové nuly. Všimneme si také uzávěru, který se vyskytuje v řídicích obvodech, jakož i mezi vinutími cívek (nazývají se vinutí).
Stojí za zmínku, že samotný okruh je nejškodlivější a nebezpečí poruch. To je způsobeno tím, že v tomto případě mohou být hodnoty proudů velmi vysoké, mnohokrát překračují normální hodnoty. V důsledku jejich tepelného a dynamického působení může dojít k poškození elektrických instalací obecně.
Vznik tepelného přetížení je spojen s průchodem vinutí vysokého proudu. Vzniká z technologických důvodů, když se motor spouští v obtížných podmínkách, v době, kdy je síťové napětí dlouhodobě sníženo. Také podmínky pro tepelné přetížení mohou nastat, když vnější fáze obvodu vypadne nebo se přeruší vodič ve vinutí. Někdy je důvodem tohoto nouzového režimu nedostatek vhodných podmínek pro chlazení elektromotoru.
Vlivem tepelného zatížení dochází ke zrychlení procesu stárnutí a selhání izolace, což může následně vyvolat zkrat.
Ochrana asynchronního motoru
Jak je patrné z předchozího popisu, je obecně jasné, že \ tNouzové režimy - to je nebezpečné pro motor. Proto je vhodné používat preventivní prostředky ochrany, které v tom případě pomohou minimalizovat následky poškození.
Hlavním a nejčastěji používaným způsobem ochrany je elektrická ochrana. Je rozdělena do několika typů z hlediska poruch a provozních režimů na volné noze.
Existuje také řada speciálních ochran, například z důvodu zvýšení napětí nebo vyšší rychlosti otáčení pohonu.
K provádění elektrické ochrany se používají různá zařízení, která jsme stručně zmínili v popisu každého typu ochrany. Každý z nich může být nasměrován pouze na jeden typ ochrany (např. Pojistka může být obecně aplikována pouze jednou) nebo může provádět několik typů současně (tato kategorie zahrnuje automatické spínače, různé typy relé).
Volba konkrétní metody ochrany závisí na kombinaci faktorů. Mělo by brát v úvahu výkon a podmínky motoru bez ohledu na to, zda je jeho personál neustále obsluhován. Navíc je velmi informativní analyzovat četnost nehod na místě instalace motoru (například v obchodě).
Při instalaci ochrany je velmi důležité, aby byla snadno ovladatelná a vysoká spolehlivost. Ochrana proti zkratu je namontována pro všechny typy motorů bez ohledu na další faktory. Ochrana je pečlivě regulována, protože závisí na rychlosti provozu a účinnosti obecně. Doporučujeme, abyste tomuto aspektu věnovali maximální pozornost, pokud chcete, aby motor pracoval dlouho a dobře.