Odstranění klimatizace: pravidla a bezpečnostní opatření při demontáži rukama bez ztráty Freonu

Při opravách nebo přestěhování do nového místa bydliště je někdy nutné klimatizaci odstranit. To obvykle provádějí odborníci, ale pokud chcete, můžete postup provést vlastníma rukama. Tento proces je poměrně komplikovaný a vyžaduje dodržování určitých pravidel a bezpečnostních opatření, ale s dostatečnou přesností a přesným dodržováním instrukcí pro osobu obeznámenou s technikou lze dobře ušetřit.

Obsah
  1. Možné problémy
  2. Demontáž klimatizace
  3. Přípravná fáze
  4. Sestup a sběr freonu
  5. Vyjmutí vnější jednotky
  6. Práce s vnitřním modulem
  7. Demontáž v chladném počasí

Možné problémy

Nevycvičení lidé často dělají stejné chyby, když se snaží rozebrat klimatizaci vlastníma rukama. Takové opomenutí v práci může vést k nepříjemným následkům,mezi které patří:

  • Ztráta freonu. Když nedbale demontujete kondicionér, chladivo může snadno zmizet do atmosféry, což způsobí, že majitel zařízení zaplatí za tankování. Pokud se tak stane, je nepravděpodobné, že by se úspora na mistrech za odstranění systému rozdělení vyplatila, což učiní tento postup bezvýznamným. To je nejběžnější problém, který zabrání určitým preventivním opatřením.
  • Vniknutí cizích látek do vnitřního obrysu zařízení. I když se Freon při demontáži klimatizační jednotky neodpařuje, smíchejte s ní vodu (která se pak ochladí a promění na led), prach, částice písku, zeminy a jiné pevné látky.látky rychle povedou k kompresoru a poté celé zařízení do nepracujícího stavu. Proto je nutné se vyhnout demontáži přístroje v dešti nebo sněhu a pečlivě sledovat čistotu a utěsnění trubek.
  • Obecné chyby při demontáži. Nezkušený mistr může při odšroubování trubek klimatizační jednotky náhodně otočit řezbářskou řeznou trubku, nebo je příliš krátký a kondenzovat ven na ulici. To způsobí další potíže při opětovné instalaci klimatizace.
  • Pád vnější jednotky zařízení. Tato část děleného systému je velká a těžká, takže může být nepohodlné a nebezpečné pracovat s ním v nepřítomnosti autoswitche nebo speciálních instalací pro průmyslové horolezectví. Pro milovníka je snadné vypočítat své síly a umožnit pád bloku, což povede k jeho poškození. Chcete-li se tomu vyhnout, musíte nutně mít asistenta, když se pokusíte odstranit klimatizaci sami.
  • Odstraňování vodičů bez štítků. Tato chyba není kritická, ale způsobí potíže při opětovném instalaci zařízení, takže je žádoucí izolovat každý kolík markerem nebo kusem vícebarevné izolační pásky.
  • Škody na věci. Mělo by být zpracováno velmi úhledně, dokonce i malé, sotva znatelné trhliny v bloku mohou vést k nepropustnosti a následné ztrátě Freonu nebo jeho znečištění.
  • Poškození nebo ztráta při přepravě některých malých částí zařízení. Některé z nich mohou být obtížné najít náhradu kvůli konstrukčním prvkům.

Ve většině z nichPřípady lze tento problém řešit pouze pomocí nákladných profesionálních oprav a někdy může vyžadovat úplnou výměnu zařízení.

Demontáž klimatizace Jak odstranit klimatizaci freon

Proto, aby odstranil klimatizaci sám stojí za to jen ty, kteří jsou plně přesvědčeni o svých schopnostech, dodržovat proces extrémní přesnosti a přísně dodržovat všechna pravidla.

demontáž klimatizace

Rozdělte systém tak, aby nic nepoškodilo - je to poměrně obtížný proces, který vyžaduje spoustu času a úsilí. Manuál pro demontáž klimatizační jednotky vlastními rukama může být pro větší pohodlí rozdělen do několika fází, z nichž každá by měla být podrobně zvážena, aby se zohlednily všechny nuance.

Přípravná fáze

\ t

Než začnete pracovat se zařízením, měli byste připravit sadu nezbytných nástrojů. Je žádoucí, aby se jednalo o profesionální zařízení určené pro práci s konkrétním zařízením, ale bude vhodné a obvyklé spotřebiče dostupné doma, i když občas pracuje s domácími spotřebiči. Pro demontáž klimatizačního zařízení standardního modelujsou vyžadovány tyto nástroje:

  • řezačka trubek nebo řezačka;
  • sady matic a šestihranných klíčů o velikosti 5-10 mm;
  • izolační páska, izolační páska nebo páska;
  • permanentní marker;
  • zámečníci;
  • silný kancelářský nebo stavební nůž;
  • žebřík pro práci s vnitřním modulem;
  • zátky pro dočasné překrytí trubek;
  • manometrické rozdělovače nebo měřidla smožnost připojení k klimatizaci, vydrží tlak v 10-15 barech;
  • kleště;
  • šroubovák s plochými a křtitelnými tryskami.

Je-li část děleného systému umístěna na stěně vícepodlažní budovy, je třeba dbát na zařízení, které jej umožňuje dosáhnout. Pokud je v blízkosti okna nebo balkonu, může být konstrukce svázána lany a vytažena, jinak bude nutné koupit nebo pronajmout speciální techniku.

Demontáž klimatizace s následnou instalací jinde

\ t

Sestup a sběr freonu

Před vyjmutím klimatizace ze stěny je nutné z ní stáhnout celou chladicí kapalinu. K tomu se shromažďuje v externí jednotce zařízení. K dosažení tohoto výsledkuje třeba učinit následující kroky:

  • Vezměte dálkové ovládání z klimatizační jednotky a zakryjte senzor rukou, aby do přístroje nebyly přenášeny žádné příkazy. V nastavení klimatizace nastavte režim "turbo" a minimální teplotu, poté otevřete senzor a přiveďte jej do přístroje. Tyto mechanismy jsou nezbytné k tomu, aby kompresor pracoval co nejrychleji.
  • Manometr nebo manometrický kolektor připojte k potrubí na straně modulu klimatizace. U některých modelů zařízení se skrývá za víkem, které je třeba odstranit.
  • Odšroubujte zátku na koncích armatur. Pod nimi budou dva ventily, které mohou blokovat přívod kapalného a plynného chladiva. Počkejte několik minut, musíte zapnout první (obvykle ten s vícetenkou trubku) pomocí šestihranného klíče odpovídající velikosti.
  • Poté začne kompresor sám shromažďovat plynný freon. Když je proces ukončen, musíte zavřít druhý ventil a okamžitě vypnout klimatizaci. To se provádí pomocí dálkového ovladače. Pokud se "nedostane" do klimatizační jednotky z místa vnitřní jednotky, pak pro to bude potřebovat pomocníka - dlouho, aby uzavřený kompresor není možný.
  • Pochopení toho, kdy všechny freony shromážděné ve výparníku, existují dva způsoby. Za prvé: je to čas počítat, čekat 40-50 sekund před zapečetěním externího bloku. Za druhé: určete tlak pomocí manometru. Certifikát by měl být před vypnutím klimatizace -1 MPa. Toto číslo znamená, že celý Freon byl sestaven v externí jednotce, zatímco vnitřní vakuum se tvořilo.

    Demontáž klimatizace vlastními rukama

    Vyjmutí externí jednotky

    Po montáži freonu do externí jednotky je nutné externí jednotku odpojit od vnitřní jednotky. Proces vyžaduje opatrnost, vyžadující podporu asistenta, protože práce bude prováděna ve vysoké nadmořské výšce.Postup akce:

  • Sejměte hadici manometru a uzavřete trysku, ke které je připojena zástrčkou.
  • S maticovým klíčem vyšroubujte upevňovací výrobky spojující kování a měděné trubky. Namísto nich utáhněte předvařená víčka nebo zavřete otvory hustou vrstvou izolační pásky nebo lepicí páskyzabrání pronikání prachu a nečistot.
  • Odpojte kabel. Před tím je nutné spotřebič vypnout ze zásuvky. Svorky jsou umístěny za víkem umístěným nad ventily freonových trubek. Před vypnutím objednávky se doporučuje zapsat a označit každý drátový marker. Poté můžete odpojit žíly a odstranit kabel.
  • Odpojená vedení jsou svázána s držákem tak, že se nic neohýbá ani nerozlomí.
  • Uvolněte matice, které spojují vnější stranu klimatizace s držákem. Opatrně zabalte přístroj pevným kabelem a zvedněte jej. Je žádoucí mít jednoho nebo více pomocníků, protože modul je těžký.
  • Mistři místo odšroubování matic z kloubů se často jednoduše odříznou od měděných trubek ve vzdálenosti asi 15 cm od nich. Pak ohnou okraj a upnou průchodky, bezpečně uzavřou průchod a minimalizují pravděpodobnost vniknutí vzduchu, prachu a jiných cizích částic. Nevýhoda této metody spočívá v tom, že po přemístění klimatizačního zařízení na nové místo je nutné vyříznout zakřivený okraj a vyměnit trubky - jejich nahromadění a opětovné použití je zakázáno.

    Držák externího modulu je odstraněn, poté, co byl od něj odpojen freonovými trubkami a jinou komunikací s vnitřkem zařízení. Upevňuje se ke zdi běžnými šrouby, které lze snadno odšroubovat pomocí klíče.

    Demontáž vnitřní jednotky klimatizačního zařízení

    Práce s interním modulem

    Posledním krokem jeOdpojte část rozděleného systému instalovaného uvnitř areálu. V této fázi klimatizaci správně demontujtev následujícím pořadí:

  • Dostaňte se do výklenku zařízení, kde jsou umístěny všechny vodiče a trubky rozděleného systému. V mnoha modelech předpokládá výrobce takovou potřebu, takže je lze provést jednoduchým odstraněním speciálních západek v dolní části skříně. V opačném případě bude nutné z rámu konstrukce odstranit přední panel, žaluzie, přídavné kryty a další ochranné díly.
  • Odpojení komunikace. Odšroubujte spoje vedení klíčem, zalomte jejich konce izolační páskou nebo lepicí páskou. Odšroubujte vypouštěcí zátku z potrubí. Odpojte elektroniku odpojením kabelů ve speciálním prostoru (je žádoucí označit značku tak, abyste se mohli bez problémů připojit zpět).
  • Odstraňte kryt z montážní desky, přidržte oběma rukama z opačných stran a zvedněte ho. Poté odšroubujte samotnou desku.
  • Vypněte všechny odšroubované části rámu klimatizace. Pokud tak učiníte se dvěma asistenty, přístroj zůstane v chodu.
  • Demontujte měděné trubky a vodiče, které zůstaly ve zdi.
  • V tomto případě může být odstranění klimatizace považováno za úplné, ale nezapomeňte na opatrnost a při přepravě děleného systému na nové místo. Pokud během přepravy některých částí dojde ke ztrátě freonu, pak bude veškeré úsilí o nezávislé demontáž zařízení zbytečné.

    Přeprava zařízení by měla být prováděna pouze v pevné lepenkové krabici, jejíž stěny jsou potaženy pěnou, a pak zabalte přístroj do měkké bublinkové fólie.

    Demontáž v chladném počasí

    Pokud teplota klesne pod -5 ° C (to je limit chlazení pro většinu domácích klimatizačních zařízení, přičemž počet průmyslových strojů může být odlišný), může dojít k dalším potížím s odstraněním rozděleného systému. To je dáno tím, že za těchto podmínek nebude zcela vyslán freon do externího modulu, jeho část bude muset být uvolněna do atmosféry. Kromě toho, při mínusové teplotě, nemůžete odstranit pahýly a otevřít servisní porty, takže zařízení bude muset být zahřát. I od mrazu často proudí epiploony servisních ventilů.

    Pokud je třeba klimatizační jednotku ještě před zahájením provozu odstranit, je třeba její externí modul ošetřit tepelným izolačním materiálem. Poté, dokud teplota neklesne, je nutné odšroubovat vývodky a uzavřít servisní ventily - tím se zachová část chladiva umístěného na vnější straně zařízení. Poté se zařízení opatrně odšroubuje z trysek, takže zbývající freon může vytéct ven. Ostatní stupně demontáže se provádějí stejným způsobem jako při normálních teplotách.

    Profesionální pracovníci při demontáži klimatizační jednotky v chladném počasí používají stanice pro odstraňování úniků freonů, ale jejich nákup nebo dokonce pronájem bude stát více než služby mistrů. Proto, pokud vše uložítechladivo je samozřejmostí, pro samočinné odstranění zařízení bude muset počkat na teplé počasí.

    Demontáž klimatizace v zimě

    \ t