Oprava chladniček Stinol: obnova výkonu jednotky

Značka Stinol je oblíbená mezi znalci vysoké kvality a dostupné hodnoty. Spolehlivost, kvalita montáže, funkčnost a životnost těchto zařízení nezpochybňují spotřebitele. Tato technika však zůstává technikou a navzdory pečlivému vykořisťování se někdy rozpadá. Opravy chladniček Stinol není problém, protože servisní střediska jsou prakticky všude. Zařízení můžete také opravit sami. Podívejme se, jak to udělat správně.

Obsah
  1. Chladnička od Stinolu: jak to funguje
  2. Jak funguje elektrický systém
  3. Typické poruchy chladicích jednotek Stinol
  4. Jak opravit chladničku
  5. Kompresor zařízení a jeho zavěšení
  6. Systém ochrany a spouštění
  7. Regulátor teploty chladicí jednotky
  8. Zařízení pro odvodnění drenážního systému
  9. Zapékací jednotka, časovač, ventilátor Žádná zařízení Frost
  10. Užitečná videa na toto téma

Chladnička od Stinolu: jak to funguje

Sortiment chladicích jednotek této značky představuje široká škála modelů s různými výkonovými charakteristikami. Všechny patří k zařízením odpařování nebo kompresního typu. To znamená, že v jejich provedení je nutně nutný kompresor a výparník. Uvažujme, jak fungují.

Pro ochlazení pracovních komor zařízení se používá tzv. Chladivo. Složení je kapalina schopná odpařování za určitého tlaku při teplotě místnosti. Často v kvalitěFreon se používá pro chladivo, ale mohou existovat i jiné formulace.

Pracovní cyklus je následující. Kapalný freon se zavádí do filtru. Jedná se o úzkou trysku ve formě fragmentu kapilární trubice, skrze kterou je chladivo vstřikováno do výparníku.

Ten je vyroben ve formě cívky, která umožňuje přenos tepla s maximální účinností. Uvnitř výparníku se freon rychle rozpíná a mění se na plyn, přičemž absorbuje velké množství tepla. Tímto způsobem se teplota uvnitř chladicího nebo mrazicího oddílu sníží. Pokud se chladivo neustále čerpá do výparníku, tlak v něm prudce stoupne a proces odpařování se zastaví.

Odpařovací chladničky jsou uspořádány stejným způsobem. Ve své konstrukci je nutně nutný kompresor a výparník

.

Proto je freonový pár kontinuálně čerpán kompresorem a přiváděn do chladiče. Jedná se o další cívku umístěnou na zadní straně chladicí jednotky. Výpary chladiva se zde kondenzují a současně ohřívají. Poté se kapalný freon zavede do filtru a cyklus se opakuje. Hlavním rysem takového systému - přítomnost pohyblivých částí a mechanismů, které mohou dříve nebo později selhat.

Pod značkou Stinol se vyrábějí chladicí jednotky s jedním nebo dvěma kompresory. V posledně uvedeném případě existuje možnost odděleného řízení mrazniček a chlazených prostorů, z nichž každý je obsluhován "vlastním" kompresorem. To je výhodné, ale také značně komplikuje systémjeho údržby a oprav. Kromě toho tato značka využívá systém No Frost a systém pro rozmrazování.

Elektrická schémata chladniček Stinol se v závislosti na modelu mírně liší. Obecně mohou být reprezentovány tak, jak je uvedeno v programu

.

Jak funguje elektrický systém

Normální provoz jakékoli chladničky kompresoru je zajištěn elektrickým obvodem. Ve své nejjednodušší podobě obsahuje několik prvků:

  • Termoregulátor, který je zodpovědný za udržování určité teploty.
  • Relé tepelné ochrany, která zabraňuje přehřátí kompresoru.
  • Elektromotor.
  • Spouštěcí relé, které je zodpovědné za spouštění motoru.

Pracovní cyklus je následující. Když je zařízení napájeno napětím, proud se pohybuje přes termostat se zavřenými kontakty, tlačítkem nuceného rozmrazování, potom přes relé tepelné ochrany na relé spouštění a na pracovním vinutí motoru. Protože hřídel motoru stojí, proud, který protéká svým pracovním vinutím, má napětí mnohem vyšší, než je jmenovitý proud.

Chcete-li pracovat s elektřinou chladicí jednotky, budete potřebovat tester, pájení železa a základní znalosti v oblasti elektřiny

To je nezbytné, protože konstrukce spínacího relé zahrnuje uzavření kontaktů na startovacím vinutí pouze při překročení jmenovitého napětí. Tímto způsobem relé přenáší proud na startovací vinutí, motor začne otáčet, napětí v pracovním vinutí klesá. Motor pracuje normálně, spustí se chladicí jednotkazmrazit Po dosažení přednastavené teploty se termostat spustí.

Odemkne své kontakty a proud přestane přicházet k motoru. Kompresor se zastaví. Když se teplota změní, kontakty termoregulátoru se opět zamknou a cyklus se opakuje. Pro ochranu před nebezpečným přehřátím motoru je k dispozici relé tepelné ochrany. Jeho hlavním prvkem je pružná bimetalová deska. Po dosažení nebezpečné teploty se ohne a odemkne kontakty, zmrazený prvek se „zvedne“ na místě a uzavře.

Typické poruchy chladicích jednotek Stinolu

Je jasné, že pokud zařízení přestane fungovat, potřebuje opravu a někdy i výměnu. Existují však náznaky, že majitel musí věnovat pozornost své jednotce a případně pozvat průvodce. Normálně musí kompresor fungovat bez jakéhokoliv hluku, pravidelně zapínat /vypínat. Nepřetržitý provoz motoru - signál poruchy.

Pečlivý hostitel vždy pečlivě sleduje stav své lednice a zaznamenává všechny typické znaky pro normální provoz jednotky zvláštnosti. Pouze tak lze předejít vážným poruchám

Teplota uvnitř chladicí a mrazicí komory musí být stejná jako předepsaná teplota. Uvnitř mrazničky by neměla být žádná nadměrná námraza a voda by se neměla hromadit v chladničce. Poskytovat členění různých faktorů. Často se jedná o zneužití nebo instalaci zařízení, mechanické poškození, například vliv na životní prostředí,příliš vysoká teplota v místnosti. Velmi nebezpečné a skoky napětí v síti.

Pokud motor běží bez přerušení a teplota klesá příliš nízko, je na vině teploměr. S jeho členěním je možný další obraz. Jednotka odmítá nastartovat a odmrazit, kompresor nepracuje. Když jsou kontaminované kapilární potrubí, které není neobvyklé pro „věkové“ chladničky, objeví se ve skladovacím prostoru voda a teplota se zvýší.

Kompresor bude pracovat bez odpojení a ve výparníku se může objevit led. Možný únik chladiva chladicím okruhem. Tento problém je častější u zařízení s nižší polohou mrazničky. Na jeho obvodu prochází kovová trubka, která se může otáčet asi 6-7 let. V tomto případě se stává zdrojem odpařování freonů.

Postupem času mohou některé kovové prvky konstrukce prasknout, což vede k úniku chladiva, poruše kompresoru a jiným poruchám

.

V případě úniku bude mraznička pokračovat v práci a není zde žádný chladicí prostor. Koroze může také nastat ve výparníku a kondenzátoru. Oprava v takových případech je nemožná, pouze výměna zkažených prvků. Poměrně často se majitelé Stinolova obracejí k mistrům s problémy kompresoru. To může být rušení mechanismu motoru. Motor se zapne, ale neotočí, ale pouze pípnutí. Po krátké době bude relé tepelné ochrany fungovat.

Časté a zkraty v pracovní nebo spouštěcí polozevinutí motoru Kapilární potrubí zřídka selhává. To lze zaznamenat zvýšením teploty uvnitř chladicího a mrazicího prostoru, vzniku mrazu na výparníku. Motor bude fungovat bez zastavení. To vše jsou typické selhání, která se týkají, s největší pravděpodobností bude muset zvládnout.

Jak opravit chladničku

Uživatel, který je s technikou trochu obeznámen, chápe, že není možné poskytnout podrobné pokyny k opravě zařízení určité značky. Modely se velmi liší svými technickými vlastnostmi. Obecná doporučení pro opravu jednotlivých uzlů můžete zadat.

Kompresor zařízení a jeho zavěšení

\ t

Přístroj kompresoru chladicí jednotky je poměrně jednoduchý. Zároveň je však jeho nezávislá oprava prakticky vyloučena. Mezikruhové spínání vinutí často vyžaduje výměnu kompresoru. Mistři, kteří se je snaží převinout zpět, obvykle tráví čas a úsilí marně. Důvodem je to, že v procesu práce uvnitř kompresoru se vlhkost a prach mísí se vzduchem.

Kompresor chladničky Stinol je uspořádán poměrně obtížně. Je nepravděpodobné, že by to opravil sám, je to často k ničemu. Často se používá náhrada uzlu v novém uzlu

.

V důsledku toho je třeba uzel ještě změnit. Mistři to nedoporučují. Další věc je pozastavení kompresoru. Vzhledem k jeho deformaci, možné havárie v práci na staveništi. Za prvé stojí za to zkontrolovat pružnost průběhu všech jeho nastavovacích nohou. Mělo by být asi 8-10 mmnebo ještě více. Pokud tomu tak není, bude muset vyměnit tlumiče, které nejsou drahé nebo obtížné.

Hlavní problém spočívá v tom, že kompresor je masivní a je schopen prorazit trubku chladicího okruhu podle hmotnosti. Proto je při výměně tlumičů nutné bezpečně upevnit uzel v pracovní poloze a co nejjednodušší manipulaci s ním. Ještě jedna nuance. Zkušení mistři vědí, že atypický hluk v oblasti kompresoru může pocházet nejen z vadného zařízení, ale také z jakéhokoliv spěchu kolem jeho těla trubky.

V tomto druhém případě je nutné zabalit hadřík nebo plst a tuto bandáž upevnit vlněnou nebo bavlněnou nití. Syntetika nebo pěna se nedoporučuje. Když se teplota změní, stanou se křehkou nebo přilepí k sobě. V každém případě pro ně nebude použito. Takový "obvaz" nejenže vyřeší problém s hlukem, ale také ochrání sluchátko před předčasným opotřebením.

Pokud se nedoporučuje samočinná oprava kompresoru, je možné "práci" se zavěšením. Snímek obrazovky ukazuje šrouby, které drží stojany

Dalším běžným problémem je snížení freonového čísla. Po sledování videa na internetu se někteří řemeslníci snaží naplnit sami sebe. Mistři to nedoporučují. Vyplnit freon bude možné, ale ať už jednotka může pracovat po tomto - velká otázka. Páry vody a prachu během tankování nevyhnutelně spadnou do chladicího okruhu, což nakonec povede k rozbití.

S výjimkouZatížení chladiva běžným kompresorem navíc předpokládá jeho práci na mokrém provozu nuceným způsobem. A to je nesmírně nebezpečné. Nejlepší věc, kterou lze v tomto případě udělat pro váš kompresor, je pozvat kvalifikovaného odborníka s licencí, která provede nezbytnou práci.

Systém ochrany a spouštění

Spouštěcí a tepelná ochranná relé jsou obvykle konstruktéry kombinována do společného uzlu. Abyste se k němu dostali, musíte vrtat nýty, držet víko. Po opravách je nejlepší dát ho na plastové lepidlo a "uchopit" šrouby. Nejvíce "slabé" stránky webu lze považovat za kontakty. Často jsou znečištěné nebo rozlité. Elementární čištění zde pomůže.

Samovolné zmrazení chladicí kapaliny v chladicím okruhu je nepřípustné. Naplněný nesprávný provoz přeruší lednici a velmi ekonomický majitel si bude muset koupit nový

.

Dalším nebezpečným místem je startovací jádro. Může být naplněn střelným prachem, který vede k přilepení kontaktů startéru. Problém může být v bimetalové desce. Je schopna ztratit pružnost v čase. Pokud je kus mírně zakřivený ve studené formě, stačí mu dát požadovaný tvar.

Šrouby pro nastavení vůle se mohou spojit a kompresor začne pracovat tak, jako by byly na obou cívkách zapnuty meziobvodové spínače. Pro vyřešení problému stačí šrouby otočit na požadovanou mezeru. Je to asi 0,15-0,25 cm. A vyčistěte kontakty prouduochrany

Regulátor teploty chladicí jednotky

Konstrukce termostatů používaných v chladničkách může být odlišná. Obecně existují dva typy těchto prvků: elektronické a termomechanické. První z nich se používají v elektronických řídicích zařízeních a představují skupinu detektorů a termistorů připojených v jedné jednotce s řídicí deskou. Snažit se opravit něco v takovém systému může pouze certifikovaný elektronický inženýr.

V chladničkách s elektronicky řízenými termostaty ve formě samostatného uzlu. Jsou to jednodušší modely, ale zde není snadné opravit termostat nezávisle

Termomechanický termostat je navržen jako jeden uzel, ale je považován za zcela nespolehlivý. To je dáno tím, že termopásek je nalepen na výparníku, šev je vyplněn tmelem a celý systém je zakryt pláštěm. Oddělování nože od výparníku bez speciálních nástrojů a dovedností je velmi obtížné. Navíc není možné porušit správnou polohu hřídele, který je v nebezpečí vážného poškození.

Jediné, co se můžete pokusit s termoregulátorem, je pracovat s ním bez vytahování jednotky. Takže říct "na váze". V této poloze můžete zkontrolovat přenosovou pružinu a v případě potřeby ji vyměnit. Můžete zkontrolovat výkon šroubů, zkontrolovat a důkladně vyčistit kontakty. Vzájemná montáž by měla být prováděna velmi pečlivě.

Zařízení pro "vyprazdňování" drenážního systému

\ t

V souhrnechS odkapávacím systémem uvnitř chladničky se může objevit a hromadit voda. Hlavním důvodem tohoto nepříjemného jevu je ucpání drenážního systému. Konstrukce je navržena tak, aby vypouštěla ​​vodu z komory a prošla dovnitř skříně chladničky.

Dalším znakem ucpání je výskyt sněhové srsti v mrazáku. Vzhledem k tomu, že odtok začíná v odkládací přihrádce, musí být z důvodu ochrany vnitřku organické trubky z uzávěrů vody.

"Pláč", chladicí jednotky nutně vybavené odvodňovacím systémem hydroklosy. Když je ucpaný majitelem chladničky, začínají problémy s výskytem vody v úložném prostoru

V praxi to vypadá jako mírný ohyb, ve kterém může být zbytečná kontaminace zpožděna. Pro čištění hadice nabízí výrobce speciální nástroje, které potřebují občas uvolnit otvor z nahromaděných nečistot. V tomto případě je nastaven odtok vody. Pokud je kanalizace ucpaná, takové čištění nepomůže. Ucpání bude muset prorazit.

To by mělo být prováděno s maximální opatrností, protože skutečný odvodňovací systém je tenkostěnná plastová trubka. Nejlepší je vzít si vlasec o průměru 1 mm a plynule prodloužit jeho konec. Výsledný improvizovaný kabel se spouští do vypouštěcího otvoru a vyčistí systém. Pak ho nalejte půl až dva litry teplého čisticího roztoku a nakonec opláchněte čistou vodou.

Zapékací jednotka, časovač,Ventilátor bez mrazu

Chladničky "Bez pěchoty" jsou konstruktivně komplikovanější než ti, kteří plakají. Proto a problémy s nimi více. Jejich hlavním rozdílem je přítomnost nadměrné vlhkosti, která zabraňuje vzniku mrazu. Nejvíce “slabá” místa takových zařízení jsou zvažována veliteli jako fanoušek, fixační jednotka a časovač. Zkontrolujte chladničku, kterou potřebujete. V závislosti na modelu chladničky může být položka otevřená nebo zavřená.

K zavřenému ventilátoru v chladničce se systémem Anti-Vine se musíte nejprve sejmout. Velmi často příčinou problému je elementární nečistota, která se nahromadila na oběžném kole

.

V druhém případě je uzel pokryt otvorem s otvory. Pro elektronicky řízená zařízení se běžně používají otevřené uzly. Časovač je v tomto případě také elektronický. Takový tandem není samoobslužný, tady potřebujete mistra. Pro jednodušší modely s odnímatelným krytem a elektromechanickou opravou časovače je docela možné. Nejprve jemně sejměte víko.

Když se dostanete k ventilátoru, měli byste jej pečlivě zkontrolovat a pokusit se otočit impuls prstem. Pokud se nevejde, nebo jít těsně, je třeba rozebrat uzel. Pro tento účel je k dispozici upevňovací korek. Musí být na ose zařízení, může být zakryt značkovou nálepkou. Pod zátkou je podložka, možná z plastu nebo kovu. První choval a odstranil s pomocí obyčejných jehel.

Ocel se odstraní kleštěminebo speciální nástroj. Pod tímto pracím košem je několik teflonů, které jsou úhledně odstraněny a uloženy. Pak se oběžné kolo společně s rotorem odstraní, vyčistí a promazá. Průvodce upozorňuje, že mazivo musí být vybráno správně. Používá se pouze nízkoteplotní sklady, jinak se zahušťují. Poté se provede zálohování a kontrola výkonu. Problém může být vyřešen.

Často problémy s chladničkou začínají deformací tmelu. Pokud si uživatel všiml, že gumové těsnění volně přiléhá, ​​je nutné ihned zakoupit sadu na opravu a dát ji na místo opotřebovaného

.

Pokud tomu tak není, je třeba zkontrolovat výkon ventilátoru. Za tímto účelem je přístroj otevřen, pak je nutné přistoupit k zařízení, přes které je ventilátor zapnutý. To může být buď síťový nebo nízkonapěťový filtr. Pro kontrolu je ventilátor připojen k úzkému standardnímu konektoru filtru ak širokému napájení síťového napětí. Pokud se oběžné kolo neotáčí, může být problém ve filtru.

K tomu zajistěte vyjmutí podobného filtru z ventilátoru chlazení a pokus zopakujte. Po potvrzení poruchy je filtr nahrazen filtrem podobným. Pokud je vše v pořádku, zkontrolujte zapalování a časovač spuštění časovače. Jsou v blízkosti výparníku.

Chcete-li začít, musíte vyjmout zapékací jednotku z konektorů a vyzvánět ji testerem. Odpor musí být nulový. Pokud ne - změňte díl, je to jednou. Dřívezkontrolujte, zda nedošlo k poruše výparníku TEN.

Poté musíte všechny demontované díly umístit na místo a uzamknout řídicí svorky svorek svorkou. Musíte to udělat pouze na off-grid jednotce. Potom ji zapněte. Mělo by fungovat v krátkém cyklu, abnormálním. Pokud je to problém v teple, je třeba jej vyměnit.

Zkontrolujte svorky velmi rychle, jinak můžete nastavení časovače zničit. Je velmi těžké je vrátit. Dělat to sám je nemožné

Důležitá nuance. Tato kontrola by měla být velmi krátká, doslova 3-4 sekundy, jinak se časovač zhroutí. Pokud časovač nefunguje, je to pravděpodobně příčinou problému. Nepokoušejte se ho opravit, je pod mocí zkušených řemeslníků. Bude snadnější vyměnit celý vadný uzel.

Užitečné video na toto téma

Algoritmus pro obnovení provozních parametrů termostatu chladničky Stinol:

Video o postupu výměny kompresoru:

Válečkový instruktor, který chce opravit systém anti-stejný v chladničce Stinol:

Chladničky Stinol mají dobrou kvalitu a spolehlivost. Oni však také selhávají. Máte-li touhu a dovednosti, můžete se samozřejmě pokusit jednotku „revitalizovat“ sama. Mělo by však být chápáno, že toto opatření nemusí být vždy úspěšné. Nekvalifikované opravy mohou situaci pouze zhoršit a pak musí vyložit složitější opravy nebo vůbec nechtějínákup nové chladničky.