Pásový traktor sám, jak plánovat jeho montáž?

Většina traktorů je samo-montáž pro zahradnictví - to jsou kolová vozidla. Je to pochopitelné - taková technika je méně těžkopádná a má jednodušší přenos.

Je-li však půda v místě jejího provozu poněkud mírná nebo dokonce bažinatá, stane se taková montáž neprůchodnou v důsledku vysokého specifického tlaku na půdu a práce s ní, stává se nepohodlnou, navíc kola, zejména malý průměr, rozřezávají měřidlo a kazí připravený materiál. nebo pěstovaných ploch. Proto se mnoho řemeslníků snaží sbírat pásové stroje. Můžete vidět, jak domácí pásové traktory pracují na videu.


V našem malém přezkumu se pokusíme pomoci těm, kteří tento úkol stanovili. Ačkoli jsou návrhy takových strojů stejně jako amatérské designéry a mechaniky, jsou fáze plánování a montáže v zásadě stejné.

Obsah
  1. Plán výroby samohybného pásového traktoru
  2. \ t
  3. Princip práce
  4. Seznam potřebných materiálů a náhradních dílů

Plán výroby samohybného pásového traktoru

\ t

Uveďme proces plánování v bodech:

  • Zvolte konstrukci pásového uzlu a samotnou housenku;
  • Vyberte typ převodovky (nejjednodušší s diferenciálem a oddělené brzdy);
  • Vybíráme si motorové a převodové uzly (nejlépe z podobných traktorů tovární výroby nebo automobilů) a dále doplňkové jednotky našeho traktoru, otočné mechanismy a řídicí tělesa;
  • Podívejme se, jak to všechno bude vypadatSpolečně projektujeme rám a pak je vše redukováno na finální verzi.
  • Je to dobrý nápad přemýšlet o každém detailu před začátkem práce a vyladit rozvržení.

    Pro náš příklad vezmeme optimální a nejjednodušší konstrukci, ve které budeme používat role odpovídajících rozměrů kol s univerzální sběrnicí (z různých vozíků) a samotná housenka je vyrobena z pneumatiky velkého průměru s řezem. boční stěny Mechanismus otáčení je také nejjednodušší - diferenciál se samostatnými brzdami na každé polovině nápravy. Další detaily designu se neliší od vozů na zdvih kola.

    Podle našeho plánu začneme shromažďovat našeho asistenta. Kromě toho, pokud na dopravníku, kde se vyrábí průmyslové zařízení, konstruktéři a ověřují každý uzel až po montáž poznávací značky, může být sled odlišný, protože vše se zaměřuje na maximální rychlost a vyrobitelnost.

    Při montáži stejného domácího designu je často nutné uchýlit se k montáži, a dokonce i ke zpracování různých prvků, takže optimální bude takový řetězec fází instalace:

  • Montujeme rám podle našeho uspořádání, připevňujeme k němu nosné válce a hnací kola;
  • Namontujte motor a převodovku se spojkou;
  • Montáž palubních brzd a diferenciálu, spojujeme ji s převodovkou;
  • Shromažďujeme kontrolní orgány a vybavujeme pracoviště řidiče;
  • Dali jsme housenky a cítili jsme náš domácí pásový traktor;
  • Dáme malé detaily a chovánírevize mechanismů a uzlů.
  • Samozřejmě, toto je jen sled fází, z nichž každá může mít mnoho svých nuancí.

    Princip práce

    Zásada samovyrobeného pásového traktoru se téměř neliší od jeho velkých průmyslových protějšků, s výjimkou zjednodušeného mechanizmu otáčení:

  • Točivý moment z motoru přes spojku spojky vstupuje do převodovky, která nastavuje své hodnoty nebo couvá;
  • Od převodovky otáčení je přiváděna (je-li to nutné přes mezilehlý převod nebo hnací hřídel) na diferenciál, který ji rozděluje mezi polotovary;
  • Hnací kola jsou poháněna housenkami, které pohybují celým traktorem;
  • Při otáčení je brzděna jedna polovina nápravy (brzdový pohon je oddělen, protože se používá pro řízení), rozdíl rozděluje celý točivý moment do druhého. Jedna housenka se zastaví, druhá pokračuje v pohybu a traktor se otočí.
  • Seznam potřebných materiálů a náhradních dílů

    \ t

    K montáži traktoru vyrobeného na zakázku na pásovém podvozku potřebujeme stejné materiály a uzly pro konvenční kolové stroje:

    • motor;
    • Přenos;
    • Spojování;
    • Kardanový hřídel nebo jiný mezilehlý převod;
    • Kontrolní orgány (s výjimkou částí kormidelního zařízení);
    • Válcovaný kov pro rám;
    • Spojovací materiál a spotřební materiál;
    • Hardware.

    Takže a jako specifické uzly:

    • Diferenciál (u malých kolových traktorů onnesmí být použit);
    • Podpěrné válce a hnací kola;
    • Kaučuk nebo jak již bylo zmíněno jeho nahrazení pneumatikou se zkoseným velkým průměrem.

    Zde, stručně a samozřejmě, náš článek, díky své malé velikosti, nemůže
    mít nárok na montáž samohybného pásového traktoru, ale budeme rádi, když alespoň vysvětlí princip jeho montáže a práce a pošle myšlenku amatérské mechaniky do potřebovat kanál.