Plnění chladničky freon: jak doplnit chladivo sami

Únik chladiva - běžný problém při provozu chladicích zařízení. Odstranění této poruchy je obvykle svěřeno velitelům specializujícím se na obnovu účinnosti chladicích zařízení. Tankování chladničky Freon je však velmi dobře dostupné domácím mistrům, kteří jsou ochotni tento proces pečlivě prostudovat a aplikovat znalosti v praxi.

Obsah
  1. Proč Freon v chlazení
  2. Jak správně diagnostikovat problém
  3. Proč chladivo následuje
  4. Několik slov o bezpečnostním vybavení
  5. Příprava na práci
  6. Jak provádět injekci freonu
  7. Video o doplňování chladiva

Pokud je některý kompresor považován za srdce chladničky, lze chladivo považovat za jeho krev. Bez dostatečného množství této látky nebude moci pracovat žádné chladicí zařízení. Bezbarvý plyn bez zápachu je nutný pro přenos tepelné energie.

Freon snadno migruje z kapalného stavu do plynného při relativně nízkých teplotách. Okruh, kterým cirkuluje, se skládá ze dvou částí: vnitřní a vnější. Kapalné chladivo vstupuje do vnitřního okruhu chladničky a absorbuje rozptýlené částice ve vzduchu tepelné energie a mění se na plyn.

Pak se přesune na vnější obrys, prochází kompresorem a výparníkem, dodává teplo okolnímu vzduchu a vrací se do kapalné formy. Cyklus se opakuje znovu a znovuV důsledku toho se v chladící komoře vzduch ochladí a mřížka zadní stěny neustále rozděluje teplo.

K naplnění chladničky freonem budete potřebovat čerpací stanici, sadu speciálních nástrojů a materiálů, jakož i válec s chladivem

.

Tyto vlastnosti freonu se také používají v jiných zařízeních, jako jsou kondicionéry, tepelná čerpadla atd. Plyn cirkuluje přes hermeticky uzavřený okruh. Nepředstavuje velké nebezpečí pro lidské zdraví ani při plném úniku látky z běžné domácí chladničky. Celkem se v průmyslu používá 16 typů těchto nasycených uhlovodíků obsahujících fluor. Pro vyplnění konkrétního modelu chladničky je vhodný nějaký druh značky freon, obvykle je uveden přímo na skříni kompresoru.

Jak správně diagnostikovat problém

Chladiva nespalují, ale jejich nepřítomnost nebo nedostatečné množství v systému může způsobit předčasné opotřebení a poškození jiných částí. Kromě toho, porušení daného přenosu tepla způsobí, že lednice bude příliš teplá, výrobky budou zkažené, dojde k nepříjemnému zápachu atd. Z těchto důvodů je důležité se naučit, jak rychle rozpoznat známky úniku a odstranit je.

Přítomnost sněhu uvnitř chladicí komory může být známkou poruchy, zejména pokud se po odmrazení opět objeví sněhová pokrývka

.

Zde jsou body, kterým je třeba věnovat zvýšenou pozornost:

  • teplota uvnitř fotoaparátu je příliš vysoká;
  • znatelně zkrácení přestávekprovoz motoru;
  • kompresor pracuje nepřetržitě;
  • uvnitř jednotky se objeví kondenzace;
  • z chladničky přichází nepříjemný zápach, nesouvisející s přítomností zkažených výrobků;
  • výparník je pokryt sněhovou pokrývkou nebo ledem atd.

Někdy je možné okamžitě zjistit únik. Při náhodném vyjmutí ledu z výparníku může dojít k náhodnému průniku kontury. V důsledku toho bude z úzkého otvoru vycházet plyn s charakteristickým syčením. Pokud věnujete pozornost tomuto bodu, můžete problém rychle vyřešit.

Koroze případu může být známkou nedostatku chladiva v obrysu: uvnitř komory stoupá teplota, hromadí se kondenzace, vlhkost ovlivňuje kov, objevuje se rez

.

Proč chladivo následuje

\ t

Stručně řečeno, příčinou úniku freonu je porušení těsnění těsnění chladicího okruhu. Důvody této situace však mohou být velmi odlišné. Nahoře již byla popsána situace, kdy je trubka při čištění chladničky jednoduše vyražena ostrým předmětem. Taková porucha může způsobit náhodné mechanické vlivy na součásti chladicího okruhu nebo na kompresor.

Porucha kompresoru prakticky nevyhnutelně způsobuje potřebu vylévání freonu. I když chladivo zůstane v okruhu, bude třeba jej vyměnit při výměně vadného prvku. Nízká kvalita kapilár, na kterých se pohybuje Freon, nebo jejich opotřebení, také často způsobuje, že se systém rozkládá.

Je-li místospojení samostatných prvků chladicího okruhu je nesprávně namontováno, časem se mohou zeslabit, chladivo bude proudit výslednými trhlinami. Pokud kontaminace kapilár v důsledku zamrznutí spadla do kontury vlhkosti, není obtížné je vyčistit.

Pokud má být rozbitý kompresor nahrazen novým, bude nutné otevřít chladicí okruh a po výměně načíst novou část freonu

.

Někdy však dochází k takovému ucpání v důsledku hromadění nečistot z částic spáleného motorového oleje. Odvlhčovací filtr tyto látky nezachycuje, postupně se hromadí uvnitř úzkých trubek a vytváří překážku pro volný oběh chladiva. I když v této situaci není pozorován únik freonu, bude nutné otevřít chladicí okruh, aby se normalizoval provoz systému.

Po vyčištění kapilár je nutné obnovit jejich těsnost a pak do systému zavést místo ztraceného chladiva nové chladivo. Před zahájením prací na doplňování paliva je třeba zjistit příčinu úniku a odstranit jej. Chcete-li to provést, musíte zkontrolovat konturu, abyste přesně zjistili, kam směřuje.

Aby bylo možné zjistit místo úniku freonu roztokem mýdla, je nutné prozkoumat stav v místech připojení trubek a také tam, kde jsou viditelné stopy znečištění ropou

.

Pokud jste neposkytli přehled výsledků, můžete použít mýdlový roztok. V tomto systému je vzduch přiváděn pod nízkým tlakem. Roztok mýdla se aplikuje na povrch trubek, místaSpoje na místech úniku. Pro manipulaci tímto způsobem je celý obrys nevhodný a nebezpečný.

Bude jednodušší nejprve zkontrolovat nejslabší a nejzávažnější oblasti: umístění spojů, jakož i oblasti, kde jsou stopy znečištění technickými oleji. Pokud roztok mýdla nepřinesl žádné výsledky, měl by být použit zdrojový detektor pro určení místa úniku chladicí kapaliny nebo pozvat zkušeného průvodce.

Pro přesné určení místa poškození obrysu a úniku chladiva se používá detektor - zařízení, které reaguje na konkrétní značku Freon

.

Nejedná se o univerzální nástroj, který konkrétní zařízení obvykle konfiguruje tak, aby reagoval pouze na konkrétní značku chladiva. Lze jej použít k detekci úniku nejen před jeho odstraněním, ale také po dokončení doplňování paliva, aby bylo zajištěno, že provedené operace jsou poměrně vysoké.

Pokud tak neučiníte, můžete vynechat jakoukoli nevýhodu. Nedostatečná oprava bude trvat asi dva týdny, celá práce bude muset být provedena znovu. Kromě odstranění netěsností vám to nebude bránit kontrolovat fungování dalších prvků systému. Nedostatečný počet freonů často vede ke zvýšenému opotřebení jednotlivých dílů. Pokud neodstraníte příčiny, které způsobují těsnost, bude velmi brzy muset opravit, čerpadlo chladicí kapaliny atd.

Několik slov o bezpečnostním vybavení

Před zahájením oprav je zřejmé, že je třeba chladničku odpojit od sítě. VšechnoTopné jednotky a zdroje otevřeného ohně by měly být vypnuty nebo odstraněny z místa, kde se provádí plnění freonem. Při opravách musí být elektrické zařízení uzemněno podle návodu k obsluze.

Při provádění pájení byste měli dbát také na požární bezpečnost. Ačkoliv Freon není nebezpečný pro lidi, je třeba v průběhu práce, stejně jako po práci, větrat. Před zahájením opravy nebude bránit vyhledání a přečtení návodu k provozu chladničky, aby se zohlednily vlastnosti konkrétního modelu. Při plnění chladničky freonem byste se měli zaměřit na údaje uvedené na liště, jakož i štítky na plnicím válci.

Příprava na práci

Před naložením plynu do systému je nutné z něj odstranit zbývající chladivo uvnitř. K tomu musíte najít filtr-odvlhčovač, je upnut s jehlou zachytit. Poté se ve filtru na ploše mědi vytvoří díra. Takto poškozená položka bude muset být v budoucnu nahrazena.

Při doplňování chladicí kapaliny bude filtr odvlhčovače poškozen, bude třeba jej vyměnit za nový normální výrobek. Kromě toho je třeba přerušit konturu a nainstalovat další ventily

.

Umístěte pájecí ventil lépe pro přípravu předem. Měla by být odstraněna z trysky a přerušena nadměrná délka. Potom se ventil doporučuje okamžitě pájet na kompresor. Po vyjmutí zbytků chladicí kapaliny ze systémubude muset vyfouknout všechny trubky dusíkem. Tím se odstraní vlhkost z kontury, která se tam mohla dostat.

K načerpání plynu do pracovního okruhu chladničky je instalován ventil Schroeder, který vylučuje odtok freonu v opačném směru. Nepoužívejte válce pro takové práce, při kterých tlak plynu přesahuje 6 atmosfér, což může poškodit systém. Informace o vnitřním tlaku jsou obvykle uvedeny na nádobě. Není-li válec s odpovídajícími vlastnostmi, je nutné dodávat plyn do systému pomocí spouštěcího zařízení.

Freonová značka, stejně jako pracovní tlak, jsou na lahvi uvedeny s chladivem. Pokud je plyn uvnitř stlačený na více než šest atmosfér, použijte spouštěcí zařízení

Systém by měl být profouknut přibližně 10-15 minut. Poté se ventil na záchytu jehly překryje a odřízne filtr vedle kapiláry. Pak je třeba okruh znovu vyčistit. Na konci čištění by měl být místo použitého filtru instalován nový drenážní filtr.

Je nutné to provést do 15 minut po posledním čištění, protože chladicí okruh nelze ponechat otevřený delší dobu. Profesionální řemeslníci používají pro tento typ práce celou řadu speciálních nástrojů: detektor, tester, vakuovou pumpu, klíče, teploměr, svorky, upínací kleště atd.

Pro pájení je třeba zásobit ochrannými clonami a určitě ji budete potřebovatVentil Schroeder a nový odtokový filtr. Chcete-li provést jediné tankování chladničky freon, nemá smysl kupovat samostatnou sadu zařízení. Levnější a jednodušší vzít vše, co potřebujete k pronájmu.

Jak provádět injekci freonu

\ t

K provedení této operace budete potřebovat zařízení, která vám umožní kontrolovat tlak v systému. Velitelé oprav domácích spotřebičů používají čerpací stanici skládající se ze dvou tlakoměrů s uzavíracími ventily a třemi hadicemi. Manometry se liší barvou: červenou a modrou.

Toto je zjednodušené schéma pro připojení plnicí stanice a válců s chladivem k chladicímu okruhu. V této verzi se nepoužívá červená hadice a měřidlo

Měří se první měření vstřikovacího tlaku a modrá určuje sací tlak. Při práci s běžnou domácí chladničkou se obvykle bere v úvahu pouze modrý manometr. Hadice, ke kterým jsou manometry připojeny, mají také různá barevná označení: červená a modrá, která jsou připevněna k manometru stejné barvy, a žlutá, umístěná ve středu.

Před zahájením prací se ujistěte, že ventily na hadicích manometru jsou zcela zablokované. Poté je žlutá hadice připojena k plynové láhvi. Modrá hadice je připojena k potrubí, kterým je chladivo přiváděno do výstupu. K tomu použijte speciální tvarovka. Červená hadice je namontována na druhém konci systému. Musí připojit ventil Schroeder.

Vyžaduje se modrý obrysovládání sacího tlaku, červená - pro monitorování tlaku na výstupu systému, žlutá hadice je napájena freonem z válce

Když jsou připojeny všechny potřebné prvky, je nutné otevřít uzavírací ventily na modré a červené hadici. Poté se ventil otevře na válci s chladivem a začne plnicí systém, přičemž se sledují hodnoty tlakoměrů. Když tlak dosáhne asi 0,5 atmosféry, musí být manometry blokovány.

Nyní napájejte kompresor asi 30 sekund. Namísto válce je k žluté hadici připojena vakuová pumpa. Je v ceně asi 10 minut. Vysávání umožňuje odstranit vzduch, který se dostal do systému, a zlepšit kvalitu doplňování paliva. Nyní je třeba znovu připojit žlutou hadici k freonovému válci.

Vakuové čerpadlo je nutné k odstranění veškerých cizích plynů z chladicího okruhu a poskytování vysoce kvalitního tankování

.

Současně vytvořte malou mezeru mezi kolektorem a hadicí tak, aby se vstupující chladivo přemístilo ze vzduchové hadice a přivedlo malé množství plynu do hadice. Potom je žlutá hadice, ze které je odváděn vzduch, pevně upevněna na kolektoru. Opět otevřete modrý ventil a pokračujte v doplňování kontury freonu.

V této fázi se kompresor znovu zapne a kontrolky tlakoměrů se kontrolují, aby se zajistilo, že systém pracuje normálně. Pokud tlak zůstává stabilní, trubky se ohýbají a pečlivě utěsňují. Není nutné stlačit servisní trubku a utěsnit ji k hospodářstvíspustit testovací systém. V této fázi, modrá jehla musí být vždy v blízkosti nuly.

Domácí tankovací systém s freony použít domácnost váhy pro kontrolu množství chladiva vytlačené obrysu

Některé řemeslníci provádět doplňování freon vedení s využitím pouze jednoho měřidla. Množství chladiva, který byl přesunut do obvodu se stanoví vážením kontejner s freon v domácnosti měřítcích. V dalším procesu vstřikování je v podstatě shodný s výše popsaným postupem.

Videa pro plnění chladiva

ukazuje průběh procesu a odstranění čerpání chladiva v chladničkách pomocí vah

Obecný objednávka tohoto typu práce lze zobrazit ve videu:

Season lednička freon relativně snadné, pokud máte potřebné vybavení a odpovídající kvalifikaci. Nicméně je třeba vzít v úvahu řadu nuancí: splňují bezpečnostní požadavky, identifikovat a odstranit všechny problémy, které způsobily únik chladiva efektivně provádět konečné pájení a tak dále P. Nezkušení webmasteři lépe sledovat práci odborníků, naučit se, jak tuto operaci provést sami..