Tento článek pojednává o výhodách a nevýhodách a také o instalaci a konfiguraci rozprašovačů AEV, známého italského výrobce.
Výhody a nevýhody trysek AEB
Konstrukce tohoto zařízení se vyznačuje dostatečnou originalitou technického řešení: válcová cívka je opatřena membránovým ventilem. To umožnilo stabilní, vysokou rychlost odezvy uzlu (při otevírání a zavírání) při zachování vysokého výkonu.
Zvýšené požadavky na přesnost provedených částí, nové použité materiály a technologie zaručily vysokou jednotnost provozu celého systému, což činí provoz plynové elektrárny odlišnou z hlediska spolehlivosti a vysoké kvality.
Toto zařízení nevyžaduje dodatečnou kalibraci před instalací, jak to již stanovil výrobce.
Trysky AEV mají následující technické vlastnosti:
- s použitím propan-butanu (LPG) a metanu (CNG);
- pracovní tlak od půl do čtyř a půlbar;
- odpor vinutí 1,96 ohmů;
- s maximálním proudem 4,4 A;
- pracovní napětí od 4,5 do 13,5;
- doba mezního proudu do 4,4 s;
- někdy otevírá až 1,6 ms;
- někdy uzavírá až 1,9 ms;
- zdroj až tři sta milionů cyklů;
- schopnost pracovat při pracovní teplotě -40 až +120 stupňů.
Trysky na plyn AEV mají mnoho pozitivních ohlasů našich motoristů. Mají následující výhody:
Navíc jsou v provozu zcela spolehlivé.
Věnujte pozornost! Plynové trysky AEV nejsou zvláště citlivé na plyn a přítomnost kontaminantů v něm.
Tato okolnost je obzvláště důležitá vzhledem k tomu, že kvalitativní složení domácích plynových paliv stále ještě není žádoucí. Kromě toho není třeba dalšíchnákup drahých filtrů.
Neexistuje mnoho nevýhod. Mezi ně patří:
- umístění zařízení jedinou jednotkou bez možnosti jediné výměny;
- relativně vysoké náklady, které jsou zároveň odůvodněny kvalitou;
- vysoce hlučné pozadí při práci.
Důležité! Plynová zařízení AEV neposkytuje jedinou náhradu.
V reakci na tvrzení týkající se velkého objemu tohoto zařízení odborníci firmy-výrobce trhají, že takovéto vysoce kvalitní a přesné zařízení by v zásadě nemělo fungovat tiše.
Montáž injektorů AEB
Jak již bylo zmíněno, princip činnosti trysek AEE zahrnuje zvedání tyče elektromagnetickým ventilem, když je plyn vstupován do spalovací komory. Při instalaci tohoto HBO je třeba vzít v úvahu následující body:
- Pouzdro je připevněno k motoru na speciální držák nebo plastový potěr. Je přísně zakázáno mít spolehlivé upevnění, protože to může vést k poruše úniku zařízení, poškození, přerušení řídicích obvodů;
- při montáži je nutné zajistit umístění cívky ne nižší než značka plynového kanálu, aby se zabránilo adhezi a kontaminaci; jsou instalovány ne více než dvacet pět palců od vstupního kolektoru;
- zařízení by mělo poskytnout co nejvíce volného přístupu pro opravy.
Při instalaci pro výměnu je třeba dodržet následující postup:
Úprava zařízení AEB
Vzhledem k tomu, že kalibraci provádí výrobce předem, tento typ nastavení se nevyžaduje. Dodávka plynového paliva je regulována pro otevírací dobu. To se provádí programově pomocí počítače. V závislosti na výkonu motoru je navíc nutné zvolit měřicí trysku.
Závěr
Stručně řečeno, lze uvést, že plynové trysky AEV jsou velmi kvalitní a spolehlivé zařízení, které se vyznačuje vysokou trvanlivostí, vysokými provozními parametry a dlouhou životností. Kromě toho jejich samostatná instalace a nastavení nepředstavuje zvláštní problémy ani pro nízkopodlažního motoristy. Při volbě HBO pro vaše auto je však nutné vzít v úvahu požadavky výrobce automobilů.