Podšívka krokve: uzly a konstrukce desek krokve

Střecha, s výjimkou přidané architektonické výraznosti stavby, by měla mít dostatečnou pevnost a spolehlivost. Udržování pevnosti střechy se dosahuje montáží na trámy a dlažební kostky, které přenášejí trvalé a dočasné zatížení na stěny konstrukce. U budov s vnitřními nosnými stěnami nebo mezipodlažními podpěrami použijte regálové tyče.

Obsah
  1. Prvky konstrukce příkopů
  2. Neomezený odkaz na systém krokví
  3. Systém pouzder příkopových krokví
  4. Podzemní prvky stavby

Prvky konstrukce příkopů

\ t

Charakteristickým rysem systémů střešních nosičů je jejich trvanlivost, přičemž se bere v úvahu využívání vzduchotechniky, která zabraňuje možnému rozpadu dřevěných krokví a jejich selhání. Významnou roli hraje také relativní jednoduchost a výkon zařízení. Systém příkopových krokví se skládá z následujících konstrukčních prvků:

  • zdvihátko;
  • prvky spodku;
  • mřížka (obložení).

Vniknutí střechového systému do raftingu zahrnuje samostatné trámy, které spočívají na protilehlých stěnách budovy s hranami. V případě střechy s dvojitým pláštěm se hrubý systém skládá z dvojice šikmých krokví, které odolávají dolním okrajům stěn a horním okrajům dráhy nesené regály.

V případě zvýšení délky rozpětí existuje pravděpodobnost ohybu nebo zkroucení krokvínohy Aby se tomu zabránilo, aplikujte trvalé sub-kráter prvky: regály a pantofle (underclock nohy). Tyto prvky se používají při spojování regálů s více deskami, aby byla zajištěna dodatečná pevnost.

Existují dva typy systémů střešních krytin: neomezené a prostorové. Nárazy a způsob spojování ramen krokví určují, zda bude na stěnách vytvořen spoj nebo ne.

Neospravedlňovaný strmý systém

Ve volném šablonovém systému, noha rockstar pracuje na ohybu a nepřenáší lámavou horizontální sílu na stěny. Existují tři varianty provedení nesporných plátěnek:

  • Na dno nohy krokve je podpěrná tyč upevněna nebo je opláchnuta (kufr) a spočívá v elektrickém osvětlení. V horní části voru je zvýšený horizontální zametání (kufr) se šikmým pod určitým úhlem tak, že by nedošlo k zastavení v projekci boční strany a nebyl zde žádný odpor vůči ohybu krokví. Ačkoli na okrajích krokve má ohybový moment nulový charakter, jeho oříznutí na těchto místech je přípustné, ale má meze hloubky: ve výšce voru h? 180 mm nejvýše 0,3 h, v nadmořské výšce h = 120- 180 mm ne více než 0,4 h a ve výšce h? 120 mm nejvýše 0,5 h. U všech variant by délka ořezu (oblast pásu) neměla překročit výšku průřezu krokve. Pokud z nějakého důvodu nelze provést oříznutí horní části zábradlí, je uměle vyraženo zábradlím a na obou stranách upevněno montážními deskami.

  • Při montáži je nutné dosáhnout maximální vodorovné plochy horníhoNa druhou stranu, při změně typu vzpěr se systém stane prostorovým!

  • Nejběžnější možností je, když je spodní část střešního nosiče křídla vytvořena na jezdci. Vrchní část je upevněna šroubem nebo šroubovým spojem, nebo jsou regály založeny na sobě a kombinují se s kovovými ozubenými deskami nebo dřevěnými překryvnými vrstvami. V této variantě je při upevňování krokví k maueratu nutné věnovat pozornost vypočtenému konstrukčnímu kroku. Upevnění krokví může být provedeno pomocí dvou hřebíků, zabitých v určitém úhlu k bočním povrchům, nebo pomocí jediného hřebíku, zalomeného přes vršek, nebo pomocí ohebné desky.
  • S pevným sevřením bruslařského uzlu, když je horní část pevně upevněna, a dno je vytvořeno na kolébce, také se na stěnách neobjeví dělení. V tomto případě se na pevně připojeném místě hřebene objeví maximální ohybový moment, který se snaží zničit uzel, a nohy krokví mají mnohem menší průhyb. Při použití tvrdého sevření na horní části krokví dostaneme jistou míru bezpečnosti, která zvýší jejich únosnost.
  • Všechny varianty zahrnují obecný princip: jeden okraj regálu je vyroben na závěsu, umožňuje pouze otočení, druhý okraj je vytvořen na kluzné podpěře, která umožňuje otáčení. Upevnění na tuhých podpěrách a šoupátkách provádí různé varianty: hřebíky, držáky, upevňovací desky. Všechny tři varianty pod vlivem nerovnoměrného zatížení a různých úhlů sklonu hornin mají statickou stabilitu, pokudprojekce hřebene je založena na koncích štěrbin stěn. V případě hřebene na stojanu se situace zhoršuje.

    Ve druhé a třetí variantě, kde je vyčnívání hřebene založeno na regálech, je zajištěna statická stabilita s rovnoměrným zatížením na obou svazích střechy a ve stejném úhlu sklonu. V praxi je dosažení absolutně symetrických svahů střechy problematické. Zatížení je nerovnoměrně rozloženo po svazích střechy v důsledku postupného tání sněhu nebo tlaku větru z určité strany. První varianta zahrnuje různé úhly svahových svahů a dobře zvládá nerovnoměrné zatížení pouze za podmínek bezpodmínečných vertikálních stojanů, které drží hřebenový běh.

    Systém pouzder příkopů

    Pokud vezmeme tři varianty nesporných raftových systémů a nahradíme je podpěrami se dvěma stupni volnosti na podpěrách s jedním stupněm volnosti, pak získáme prostorový systém. Pro první možnost, aby se získal prostorový systém, by měly být horní hrany ramen pevně upevněny pomocí hřebíků nebo šroubů, a tím i podpěry závěsu.

    Programy výpočtu jsou téměř stejné jako u nesporných mřížových krokví, design a uzly se rovněž nemění. Tlak stlačení a ohybu zůstává stejný, objevuje se distanční vložka, která zajišťuje posunutí úsilí na stěnách budovy. Takový systém, který zahrnuje naslonnie a závěsné krokve, může být nazýván smíšený (hybridní).

    Systém průchodek je staticky stabilní pro všechny druhy zatížení avyžaduje pevnou fixaci nástěnné malby na zdi. Instalace tuhých hřebenů také umožňuje snížit rozpěrku na stěny. Pevnost dráhy je zvýšena přidáním regálů, závěsů a konzolových nosníků a je zvláště důležitá pro domy vyřezané z polen, řeziva a lehkého betonu. Panely, betonové a cihlové domy nesou rozpětí mnohem lépe.

    Konstrukční prvky pomocného rámu

    Pro zvýšení stability systému je konstrukce krokví vybavena vodorovnou smyčkou. To mírně zlepšuje stabilitu systému, ale ne do značné míry. Oprava boje se odehrává na křižovatce s stoupačkami, které podporují jízdu na skate. Kolize funguje jako stlačení, v případech, kdy se na střeše vyskytuje rovnoměrné zatížení, a na napětí, v případě vychýlení nebo srážení běhounu bruslení, ale je to již předvýrazná verze díla. Jsou střety ve výšce nejméně 1,8 metru pro normální průchod člověka pro podkroví. Při provádění konce krokví za zdí je dosaženo stability konstrukce v jakékoliv kombinaci zatížení.


    Při připevňování vodorovných kapes se otvory dělí o průměry šroubů (nebo svorníků) o 1 mm nebo menší. To umožní, na začátku nouze, okamžitě spustit bitvu, nevybírat mezeru mezi šroubem (pin) a stěnou otvoru!

    Zvýšení stability šablonových krokví a systém jako celek lze provést pevným upevněním dna regálů, které podporují běh hřebene. Ale to není vždy možné díky konstruktivnímuvlastnosti podkrovního stropu.

    Při použití pantofle se na voru objevuje třetí podpěra, která ho přemění na dvouvřetenový nedělený paprsek. Svahy jsou upevněny pod úhlem nejméně 45 ° k horizontu pomocí obložení nebo nosné tyče.

    V budovách, které mají dvě vnitřní nosné stěny, se používají konstrukce pomocných rámů, které se skládají z příčných nosníků a jsou založeny na položení prutů regálů a leží na vnitřních stěnách.

    Správná volba konstrukce krokví, jakož i všech prvků, které ji tvoří, učiní střechu pevnou, stabilní a spolehlivou.