Pravidla krajinného designu

Osoba má právo organizovat prostředí pro svou existenci zákony harmonie. Ale co je to harmonie? Dobyvatelná příroda, vracíme se k naší uzdě pro odpočinek a inspiraci. Respektujeme přírodu jako kolébku a snažíme se tam dostat všechny výhody civilizace. Calling Honor.

Vztah mezi přírodou a člověkem se odráží ve směrech krajinného designu. Jeden extrém - rozbít a dobýt, protože jako božské stvoření je lepší znát "jak". Druhým polárním směrem je zušlechťovat data, protože je již nemožné udělat lépe. Všichni organizátoři lepšího života se však shodují na tom, že nejdůležitější složky jsou vzduch, zelenina a voda.

Snížení absurdit, při nichž se instalace betonu a plastů zvedne do nevyhnutelné budoucnosti, vezměte v úvahu základní pravidla plnění mimo střechu a stěny.

Pravidlo jedna . Nejprve by měla být nalezena organizace pohybu podél objektů, vchodů a východů, racionálních přístupů z hlavních dálnic, míst odpočinku a rozjímání. Zpočátku je kresba podobná hadovitým stehům. Úkoly jsou řešeny, kam jít, proč, jak aktivní by se mělo pohybovat. Tempo-rytmus pohybu dává styl chování hostů a majitelů. Voda a slunce, spolu s lidmi, jsou nejdůležitější komponenty. Dokonce i na předkožce (modrotisky) větrná růžice, osa jih-sever. Provádí se vazba na komunikaci: dodávka elektrické energie, vodovod, kanalizace. Budovy v plánu jsou zobrazeny ve vodorovné polozesekcí v rovině dveří a oken v prvním patře. Okamžitě uvidíte, jak snadné je pohybovat se do zelené zóny, organických nebo dlažebních kostek, otevřených oken hloubek prostoru. V životně důležitých uzlech je vyžadována kompaktnost, hraniční racionalita řešení. V herních zónách - naopak - potřebný skladový prostor.

Pravidlo dva.Sjednocující jednota zajišťuje integritu vnímání. Když jsou všechny složky prostředí spojeny do jednoho virtuálního organismu, je třeba přemýšlet o jeho příjemné formě. Odstraněný přebytek, malý, náhodný. Výrazně se zvětšuje, zdůrazňuje další prvky. Příkladem toho jsou východy z domu přes oblouky s kudrnatými rostlinami, průchody z teras do grilování na mostě přes malebný rybník. Úspěšné přidání opěrných zdí k miskám pro okrasné rostliny v celkové výšce zdiva. Dobře provedený plán je podobný zdravému buňce pod mikroskopem: vše je racionální, úspěšně interaguje, snadno se obsluhuje. V této fázi stojí za to zkontrolovat návrh v několika vertikálních úsecích. Plochy půdy, opěrné zdi, nádrže a skupiny rostlin by měly být kombinovány, jak se říká, „je v rovnováze s masami“.

Pravidlo tři.Jednota rytmu. Plánuje se podřídit plánované plošné kroky (cca 75 cm). Šířka schodiště by neměla být úzká: 30 cm a širší. Je snadné stoupat vzhůru, překračovat každých 15 cm. Proto rozložení rozlohy krajinářské krajiny. Měřič je velmi pohodlný, ale lze ho rozbít a zapnout75 cm čtverce. Mřížka s takovým dělením se aplikuje na plán vždy v souladu s měřítkem. Kroky 30 cm jsou určeny pro rychlé zvedání. Širší - na procházky. Je vhodné sedět na lavičce, vysoké 40 cm. Spit na parapetu s výškou 95 sm. Parametry lidského těla diktují určitý rytmus. Ergonomicky důležité rozměry pronikají celým prostorem. Návrhář psychicky jde do neexistující zahrady. S pomocí zahradnických předmětů designér vytváří vnitřní dynamiku a emocionální náladu. Zóny by měly být zvětšeny nebo zúženy, křivky upraveny: pruhovaný a šupinatý rytmus je vnímán živěji.

Pravidlo čtyři . Plast a tvar všech objektů musí být zřetelné a zobrazeny v nejpříznivějších úhlech. Římské koloseum je v tomto ohledu ideálním místem. Vše je vidět všude. Z příznivých hledisek, plynulosti linek, je kontrolována velkolepá povaha druhu. Nežádoucí deformace z perspektivy jsou opraveny. Trochu posunutou plážovou linku můžete ušetřit špatný vzhled. Křídla jsou spojena se zakřivenými stehy. Polygonální dlažební deska ladí s hvězdnými korunkami. Šikmé sestupné linie jsou vyváženy vzestupně. Došlo k záchraně počítačových 3D technologií. Je snazší přesouvat budoucí objekty, reprodukovat stíny. Hranoly, kužely a thoras začaly vypadat přesvědčivěji. Ale design krajiny stále oceňoval jednoduchost linek "ručně". Zkroucené tahy usnadňují zprostředkování textury listů. Akvarel převody hrajeve světle záhonů jsou mnohem živější.

Pravidlo pět . Barva v krajinářském designu je možná nejsilnějším nástrojem pro vytváření nového prostředí. Samozřejmě, přirozené barvy volně žijících živočichů jsou považovány za první a především. Salát, smaragd, hacky - odstíny zelené barvy. V okolí ostatních barev v blízkosti zeleně je nový zvuk. Všude, kde tuto barvu nesmíte obohatit, připojte fakturu. Drsnost koruny jalovce se bude více projevovat nad houštinou řeřichy (i když je barva velmi podobná). Burgundské jahody v budanském listu budou znatelnější na pozadí záhonů nízké červené barvy.

Tapety ze směsi vinné révy Clematis a Milk-Green Ivy budou vypadat bohatší než homogenní výsadby. Ve stínu fialové se stává fialová a zelená - modrá. Noční osvětlení "čerpat" zelené zářivky v tmavém prostředí. Tmavě na tmavém pozadí - jasněji, spolu se studenými odstíny tepla vzplanou novou silou. To se odráží v náčrtcích druhových bodů. V krajinářském designu je práce s akvarelem známkou profesionality.

Pravidlo šesté.Důraz na všechna pravidla je výraznější. Nemusí to nutně být socha Afrodity nebo fontány. Na pozadí oříznutého trávníku může být spiknutí s barevnou kosmetikou - to je také přízvuk. Voda nebo krásný kámen může učinit celou krajinu jedinečnou. Dokonce i zkroucená rozvětvená mozková kůra se stává "těžištěm". Na Champs-Elysees se obloha zatáhla. To je pozorováno přes obrovský oblouk, odrážel se vvody v bazénu. V Puškinových horách je hlavním přízvukem nádherný výhled na koryto řeky. Dobrá fasáda nedaleké budovy by neměla být blokována: může se stát hlavním přízvukem. Hlavní pravidlo: důraz by měl být jeden. Tento mimořádný, originální detail by měl poslouchat všechno ostatní.

Pravidlo sedmý.Styl je známkou dobrého vkusu. Chcete-li studovat stylistické rysy předchozích epoch různých národů, dovedně realizovat nejlepší úspěchy - účel každého začátečníka krajinář. Není mnoho klasických stylů. Existují však pseudo-styly a autorská práva. Mají také mnoho úspěšných rozhodnutí, někdy nečekaných. Hlavní věc - přijmout to nejlepší a zlepšit.

Návrat k původnímu „proč“. Krajinář musí vytvořit nějaký koncept, který dodržuje. Co je tedy lepší: zenová zahrada, kde kromě kamenů a oblázků není nic, nebo květinová záhony s krokusy, kvetoucí mlhavým sněhem? Při řešení takových problémů se můžete stát stylovým, pojmovým, na přání.

Legenda v krajinném designu

  • Prázdné pole je trávník.
  • Zakřivená smyčka:
  • s přerušovanou čarou uvnitř - oříznutý ježek;
  • ve formě oblaku - houštiny stálezelených rostlin;
  • ve formě kaštanové slupky s mastným bodem uvnitř - jehličnatého stromu;
  • stejné bez tečky nebo nesprávných hvězd - jehličnatého keře;
  • ve formě sněhového koště s pavučinou a mastným bodem uvnitř - list stromu;
  • bez pavučiny - listnatý keř.
    • Ručně tažené konstrukce:
  • Body - podloží písku a štěrku;
  • husté cik-cak - plotostřihy bez stříhání vlasů;
  • tkané linie - zkroucené rostliny;
  • sousední polygony - dlažba z přírodního kamene;
  • kudrlinky ve formě pěny - záhony.
    • Vypuštěno pod pravítkem s ohledem na geometrii:
  • obrysy domů s černením spadají do roviny stěnového úseku (vždy v souladu s měřítkem);
  • stupně jsou označeny průhlednými obdélníky, které jsou překryty šipkou ve směru zvedání;
  • dlažba s cihlami nebo dlažebními kostkami znamená papírovou síťovinu, která přenáší zdivo;
  • pergoly označují latě s kudrnatými přes rovné čáry s pohodlnými tahy;
  • lavice označují tučné čáry s tenkými příčnými vazbami;
  • herní objekty odrážejí základní provedení, vysvětlené na vysvětlení;
  • obrysy budoucích nádrží jsou částečně vyplněny poklopem ve formě stříkající vody;
  • obrysy opěrných stěn jsou vyplněny poklopem pod úhlem 45 °;
  • směr "sever" ukazuje podlouhlý trojúhelník s velkým písmenem N.
    • Mimo kresbu, velké pravítko čerpá z krabice vedle sebe tmavé a světlé obdélníky s velkým písmenem m.
    • Poměr velikosti obrazu k reálné velikosti se zaznamenává shora v podobě nápisů: M 1:20, M 1: 100.

    Poloprůhledné tónování objektů v plánu, řezech a pohledech usnadňuje vnímání návrhudokumentaci.

    Rubrika: Design krajiny