Pravidla pro pokládku dlažebních desek na konkrétním základě

Když přijde čas na běh kolejí, nejčastěji v zemi pozemky používat chodník dlaždice. Je mnohem estetičtější než beton nebo asfalt, a v jejich síle není nižší. Nejjednodušší způsob, jak najmout mistry, kteří mají technologii stohování, ale pokud si nemůžete dovolit zaplatit asi 10.e. na čtverec, pak můžete re-nárok na čas čistit dovolenou a dát ruce. Hlavní věc - dodržovat technologii, která není tak složitá, najít potřebné nástroje a určit "polštář", na kterém budete klást dokončovací materiál. Může být vyrobena ze směsi pískových cementů, štěrku a betonu. Uvažujme, v jakých případech jsou dlažby položeny na konkrétním základě a jaké nuance by měly být vzaty v úvahu při instalaci a provozu.

Obsah
  1. Obsah
  2. Příprava staveniště pro stavební práce
  3. Technologický proces lití betonu
  4. Vytvoření polštáře z písku a cementu
  5. Triky pokládky: jak dělat bez vibroplati?

Obsah

  • Příprava staveniště pro stavební práce
  • Technologický proces lití betonu
  • Tvorba polštáře z písku a cementu
  • \ t
  • Triky pokládky: jak dělat bez vibroplati?

Betonový základ je zaplavená a hašovaná plochá plocha, ze které budou položeny dlažební desky. Tato metoda poskytuje mnohem trvanlivější povlak než pískovcový polštář, takže se používá v místech, kde je dlaždice natlakována těžkými zařízeními nebočasté dopravní zácpy. Kromě toho, zarovnání všech dlaždic na jedné úrovni je mnohem snazší, pokud dno není pohybující se směs, ale pevný základ. V procesu tuhnutí se nezmění, nedochází k žádným poruchám a dalším problémům spojeným se slabou kvalitou slámy. Proto se majitelé, kteří nemají zkušenosti se stavbou, ale rozhodli se vytvořit vlastní cesty, takovým způsobem pokládky zjednoduší vyrovnání pokrytí v jedné rovině.

Betonový základ pod vozovkou poskytuje zvýšenou pevnost místa, ale je obtížnější vytvořit, než uzavřít dlaždice na směs písku a štěrku

.

Pokládání dlažebních desek na beton se však zřídka nepoužívá, protože tato technologie má své nuance spojené s odstraňováním vlhkosti z povrchu dlaždice. S běžnou metodou srážení pískových cementů prochází hygroskopickým základem v půdě a nezpůsobuje poškození povrchu. Pokud se však nalije beton, pak voda, která impregnuje pod chodníku nemůže jít hlouběji, protože jeho monolitické základny je prostě nesmí chybět. Jako výsledek, to dostane uvízl mezi základnou a dlaždice, v mezivrstvách švy, a jakmile mráz hit, to začne expandovat, tlačit kryt nahoru. Výsledkem je, že dlažba může, v některých místech, unikat, rozdělit podél okrajů, atd.

Proto při lití betonové základy, zvláštní pozornost je věnována odvodnění: vytvořit linjevo, bod vlagozemniki, stoh silnice s svahu v určitém směru, atd.

Pokud je vše organizováno správně, pak budou vytvořené tratě mnohem trvanlivější než na pískupolštáře Budete schopni rozložit nejsložitější fantasy vzory s dokonalou horizontální jasností povrchu.

Příprava staveniště pro stavební práce

Především rozdělují důvody, které budou postaveny: zabijí kolíky a vydají tzv. Červené štítky. Tímto termínem stavitelé označují těsný závitový závit, který popisuje hranice budoucí výšky vašeho webu. Vezměte obyčejný provázek, kravatu na kolíky ve výšce, kde končí dlaždice. Nezapomeňte vytvořit 5stupňový svah na místo budoucího příjmu vody.

I s úzkými cestami jsou stále vystaveny červené štítky, aby se dosáhlo rovnoměrné hrany, ideální vodorovné polohy a správného úhlu sklonu pro odtok vody

.

Pak zkontrolujte, kolik centimetrů volného prostoru od závitu k zemi. Je-li méně než třicet - vyjměte lopatu zbytečně a vyjměte ji na palubní desce, aby nedošlo k narušení. Úrodná půda může být nalita přímo do města nebo do míst, kde jsou plánovány záhony.

Okraj hotového zemního žlabu by měl být okamžitě posílen obrubníky. Někteří mistři obrubníků dali po lití betonu, ale v tomto případě budou muset chránit okraj místa před usazováním půdy, to znamená, aby bednění. Proto je pro nezkušené výrobce mostů první verze lepší.

Pokud okamžitě nainstalujete obrubníky, nemusíte ztrácet čas vytvářením bednění, poté jej demontovat a beton bude vyplňovat prostor bez mezer

Pokud se použije hranice, \ tjehož výška je 50 cm, pak:

  • vykopat výkop další 30 cm hluboko;
  • vyplňte vrstvu drceného kamene (asi 10 cm);
  • vložte cementovou maltu (nejméně 1,5 cm);
  • na něj dát obrubník tak, že horní okraj po pokládce se nachází 2-3 cm nižší než okraj vozovky. To je nezbytné k zajištění toho, aby hranice nezdržovala vodu na místě, ale napomáhá její distribuci.

V nižších nadmořských výškách se hloubka výkopu odpovídajícím způsobem snižuje.

Výška závěsu by měla být mírně nižší než povrch vozovky, aby se z místa rychle odváděl déšť a zabránilo se stagnaci vlhkosti

Technologický proces lití betonu

O den později, po ochlazení hranice, můžete začít plnit beton. Pokud vytvoříte platformu, na které se bude zařízení pohybovat, zejména velké, musí být betonový základ vyztužen. Pro tento fit fiting (ne více než desítky), které jsou pletené s velikostí buněk v 15-20 cm.Pokud jsou cesty pouze chodce, pak není nutné vyztužení.

Je žádoucí naplnit beton pískem, což bude dodatečná drenáž pro impregnaci vlhkosti a umožní rychle přejít na zem

.

Aby se zajistilo, že vlhkost, která zasáhla betonovou dlaždici na vozovku, by mohla unikat dále a nestojí uvnitř, je nutné vytvořit speciální odvodňovací otvory. K tomu použijte azbestovou trubku, rozřezávejte ji na kousky, výšku 15-20 cm (výška by se měla shodovat s výškou betonové vrstvy, která se potom vyplní). Plátky azbestu jsou rozloženy po celém území s jediným výpočtemza metr čtvereční m. Po vylití betonu nejsou odstraněny. Je možné vytvořit díry a tečky ve tvaru čtverců, ale po ochlazení betonu musí být strom odstraněn.

Nyní připravujeme běžný beton s použitím cementu 150-200. Naplňte ji vrstvou o tloušťce 15 cm - není-li vyztužení, 20 cm - pokud je těsnění namontováno. Pokud nalijete velké hřiště, pak musíte každé tři metry vytvořit tzv. Teplotní šev. Je nutné zamezit praskání půdy v zimě. Šev je nejjednodušší věc, kterou je třeba udělat, když v betonové desce stisknete žebro a půl sto palců tlustých. Po útěchu jsou vyjmuty a dutiny jsou vyplněny elastickým plnivem. Vrchní švy jsou mazány betonem, aby byl rovný druhému povrchu.

O den později vyjměte dřevěné bednění z drenážních otvorů a vyplňte je hranou betonu jemným drceným kamenem.

Tvorba polštáře z písku a cementu

\ t

Pořadí prací zde je následující:

  • Prosévání písku, rušení cementu 6: 1 (nejjednodušší věc v míchačce betonu);
  • Naplňte plošinu vrstvou do 10 cm (s přihlédnutím k tloušťce dlažby), tj. Tloušťka polštáře + tloušťka dlaždice by neměla obhajovat červenou značku asi 2 cm (plášť pro smrštění).
  • Kufr s vibrační deskou nebo trampolínou (kulatina, na které je široká deska přibitá dolů a rukojeť talíře je vyplněna shora).
  • Zkontrolujte napnutí červených štítků, aby šly po svahu. Mimochodem, nezapomeňte, že kolíky jsou lepší dát častěji, protože i velmi elastická nit dává průhyby 1 mm v jednom metru.
  • Rozšiřujeme plochu majáků (trubky o průměru 20 mm). Jejichna polštář je nutné pevně přitlačit, aby od krajky k majáku byla vzdálenost těsnění od tloušťky vaší dlažby + 1 cm. Vzdálenost mezi majáky je o něco menší než délka vašeho pravidla.
  • Pak se pravidlo a vytáhnout, se zaměřením na majáky, přebytek písku-cement polštář získat ideální úroveň povrchu.
  • Vyjměte první majáky, kde začnete klást dlaždice (nemůžete vystoupit na polštář!), Vyplňte drážky stejnou směsí a začněte pokládat dlaždice na betonový základ.
  • Vypadá to takto:

    Je-li místo velké, je snazší míchat písek a cement v míchačce betonu a pak připravit připravenou směs na kolo

    .

    Na úzkých cestách, plochá deska, ve které jsou řezané hrany, a jako majáky, okraj hraniční desky může fungovat jako pravidlo

    .

    Při pokládce dlažby budete muset upravit vnější obklady, tak se podívejte na bulharského předem a namontujte diamantový kotouč, aby se vytvořily dokonalé výřezy

    Triky pokládky: jak dělat bez vibroplati?

    Pokud jste dokončili všechny předchozí etapy svědomí, pak bude dlažba snadná. Dlaždice nejsou položeny blízko, ale se švy asi 5 mm. Nedovolí, aby dlaždice praskly, když se nátěr "chodí" z kolísání teploty a vlhkosti.

    Někteří hostitelé začínají pokládat dlaždice z nejviditelnější strany místa tak, aby všechny řezy a tvarovky vycházely na místech, která jsou nejméně patrná pro oči

    .

    Minomet začíná od obrubníku. Obvykle se pohybujíštítky dolů z vrcholu, ve směru, kde bude voda odtékat.

    Snažte se udržet švy nejméně 5 mm mezi dlaždicemi tak, aby kryt vypadal symetricky, a v zimě, když jsou dlaždice roztaženy, nevytlačují se navzájem

    Vyrovnejte povrch každé dlaždice, poklepejte na kolík (gumové kladivo) a vodorovně zkontrolujte hladinu. V budoucnu je nutné stlačit celý povrch vibrační desky tak, aby dlaždice seděly přesně na natažených nitích, ale pokud není přítomen, pak na závěr použití široké šrotové desky. Na pár dlaždic se položí na štětce a přibije kámen do požadované výšky.

    Švy mezi přírubami mohou být vyplněny stejnou směsí, ze které jste vytvořili polštář nebo jemný písek. První varianta vytváří monolitický povlak, který zpomaluje vlhkost uvnitř. Kromě toho trávu a mech klíčí méně ve švech. Ale pokud přijdete na takovou dlaždici v zimě s těžkým transportem, pak švy a okraj dlaždice mohou prasknout, protože zde není žádný termoswitch. Při nízkých teplotách se rozšiřuje jakýkoliv materiál, včetně dlažby. Pro tuto expanzi není žádná vůle. Tam je silný tlak ve švech, a jestliže v tomto okamžiku přes povlak bude provozovat něco těžký, beton nemusí být schopný vydržet náklad.

    Sešívané stehy dokonale chrání celistvost nátěru, ale skrz ně spadají sraženiny okamžitě pod dlaždici. Odvod vody tak musí být prováděn na nejvyšší úrovni.

    Nejdříve se na místě rozptýlí směs písku nebo písku a poté se jemně víří ve švech mezidlaždice

    Aby se švy vyplnily směsí nebo pískem, použijte běžné domácí koště. Složení se rozprostře po povrchu nátěru a jemně víří ve švech a přebytečně odstraní.

    Zem je připravena. Je žádoucí nechodit na to tři dny, aby byl polštář nasycen vlhkostí a pevnou půdou. Lepší je položit desku nebo překližku, aby se nepohyboval pod tlakem hrany karoserie.