Samonosný adaptér pro motoblock nebo jak vyrobit traktor vlastníma rukama

Motoblock v zemi nyní není neobvyklé, ale je to nepříjemné, as jeho pomocí, ne všechny práce na pěstování půdy. Pro rozšíření svých možností je k dispozici adaptér pro motocykl, který lze vyrábět nezávisle.

POŽADOVANÉ NÁSTROJE A MATERIÁLY

\ t


Šroub

Matice

Vrtačka )
Kladivo

Motoblock

Soubor
27)
Svařovací stroj

Ocelový plech

Kolečka
39)
Profilové trubky

Kosinety

Elektro pletení

Rozbalit

ObsahPřiřazení zařízeníKonstrukce a výkres adaptéru pro motoblock Jak vyrobit miniaturní traktor pro všechny příležitosti? Přídavná zařízení k adaptéru

Obsah
  1. Účel zařízení
  2. Konstrukční a tažný adaptér pro motoblock
  3. Jak vyrobit miniaturní traktor pro každou příležitost?
  4. Příslušenství pro adaptéry

Účel zařízení


Video o vlastním adaptéru pro motoblok

Zpracování půdy vyžaduje mnoho úsilí, a proto mnoho vesničanů a vesničanů dostává motorizované bloky. Ale tato jednotka je velmi nevhodná pro použití:

  • některé bloky (s vysokým výkonem) jsou poměrně těžkopádné;
  • ovládání jednotky, je nutné se pohybovat pěšky, držet se za ruce;
  • způsobuje únavu při ošetřování velkých ploch;
  • Práce s některými typy je nebezpečnázařízení (např. průlomové). Hrozí nebezpečí přilepení k čepeli.

Samočinný adaptér k bloku motoru pomůže zbavit se těchto nepříjemností. Je to zařízení, které transformuje vaši jednotku na malý traktor.

Konstrukční a tažný adaptér pro motorový blok

Níže je uvedena jedna z nejjednodušších úprav.

Na rámu jednoduché nebo profilové (čtvercové) trubky svařované:

  • spojovací mechanismus;
  • zastavení nohy;
  • stojan na sezení;
  • trubky pro upevňovací kola;
  • brzdové zařízení - "zábava".

Výkresy hlavních uzlů

  • Mechanismus spojky. K dispozici je svařovaná konstrukce, vložená do hlavního rámu a upevněná na šrouby. Skládá se ze dvou kusů čtvercové trubky, které jsou navzájem opleteny a části obyčejného vodovodu s ráže 1 palec.

Na poslední vložce nejsou úplně, upnuty šroubem, tyč s navařeným domácím odpalištěm. Tyč je mazána mazivem nebo masivním dřevem a zajišťuje otáčení odpaliště podél osy, což zajišťuje valivý efekt při jízdě na nerovném povrchu.

  • Nos upevnění kol

Konstrukce dvou částí trubky, svarových kolmo. Vodorovný profil je vložen do upevňovací trubky a upevněn šroubem. Na svislém dílu upevněte (na ložiska) nápravu s kolem.

Ostatní uzly nejsou tak významné a máme jenebudeme uvažovat.

Jak vyrobit miniaturní traktor pro každou příležitost?

Složitější variantou ve spojení s motocyklem je v podstatě miniaturní traktor. Provádí terénní a nákladní operace. I přes svou malou velikost může buldozer nahradit vhodným zařízením.

Adaptér na motocykl, vyrobený vlastními rukama, se zpravidla používá pouze na jaře, kdy je nutné vysázet a ošetřovat půdu, v létě a do poloviny podzimu (až do mrazu). Více než tři měsíce (v zimě) padá do kůlny. Takže v "pracovních" měsících (více než polovina léta) se používá velmi vzácně.

Je nerentabilní, když je jednotka (hodnota hodně peněz) nečinná. Proto mnoho "samo-vyrobených" tvůrců dělá vylepšení a vytváří inovativní návrhy, které někdy překonávají průmysl (vyvinutý celými instituty) prototypy.

Takový univerzální je uvažovaný celek, výkres vzhledu a popis hlavních uzlů, které jsou uvedeny níže.

  • Rám se sedadlem

Díky adaptéru sedadla se motorizovaný blok přemění na traktor. Sedadla lze zvolit podle svého vkusu (například ze starého skútru, autobusu nebo auta). Nejvhodnější je upevnit sedadlo, ve kterém je zabudován tlumič. To se stane bez odpružení.

Zařízení adaptéru je následující:

  • hlavní rám;
  • přídavný rám (zatahovací);
  • obložení;
  • sedadlo.

Postup objednávání:

  • Rám je vyroben z kalibrované trubky 57 mm se svařovaným (pro otočné rameno) hřídele. Držák je zesílen kolíkem.
  • Rám je svařen kolmo k průřezu 50X50 mm
  • Podlaha je položena z 3 mm železného plechu, který je přivařen k rámu ak rohu.
  • Boční hrany palubky (5-10 mm) jsou z důvodu bezpečnosti ohnuty dolů (tak, aby se nestaly základními).
  • Zakřivená a svařovaná křídla, která jsou upevněna speciálními přesahy, opatřenými reflektory. V některých dílech je rouno odstraněno.
  • V hlavním rámu je do rámu zasunuta třmenová trubka o průměru 51 mm (zasouvatelná), která je upevněna šroubem.

    Tip: Vezměte kola vhodného průměru z nápravy z jakéhokoliv motocyklu, motorového vozidla nebo dokonce z jednoduchého vozíku do města. Pokud je náprava vozíku dlouhá, je zkrácena.

    • Nosič zavazadel

    Posiluje bloky, které nemají horní část zařízení, jejichž překrytí ztěžuje přístup k nim (kryt nádrže, zařízení). Nosič zavazadel je nepostradatelný při operacích nákladu a hrubé práci (těžiště bloku se přenáší). Je-li to nutné (například při orbě), může být odstraněn.

    • Rám zavazadlového prostoru je odebírán z vodovodních trubek (nebo v palcích), přičemž střední má průměr 1 palec.
    • Po připevnění trubek k podpěrám se centrální trubka vaří do trupu.
    • Podpěry jsou zpevněny na převodovce a bloku bloku.

    Výška sloupů je nastavena tak, aby kufr visel nad blokem, než aby ho položil.

    • Rotační držák

    Ohyb nebo svařování z trubky ráže 50-60 mm. Na něm byly navinuty dva rukávy (části trubek), které zajišťují válcování rámu na podélné a příčné ose.

    Konzola je opatřena a upevněna jednou stranou na hřídeli, vložena do rámu a na druhé straně na bloku motoru.

    Tip: Pro usnadnění rychlého odpojení od jednotky (aby nedošlo ke kontaminaci pocínovaného plechu) se doporučuje držák držáku navařit.

    • Zpětné zrcátko

    Nutné pro nákladní vozy s invalidním vozíkem. Je instalován na zadní straně zavazadlového prostoru nebo na rukojeti bloku. Můžete použít auto

    • Zamykání kol

    Na některých značkách bloků motorů je tento vyztužený uzel docela nepříjemný a je velmi obtížné ovládat páku zámku. Někteří řemeslníci ji položili na volné rameno bloku. Chcete-li znovu nainstalovat páku, budete potřebovat:

  • Odstraňte tažení uzamykacího zařízení a na něj natáhněte příslušnou desku.
  • Udělejte ocelový doraz.
  • Vyvrtejte na požadovaných místech tyče (pro každý blok jiný) otvory 10 mm a 3 mm.
  • Namontujte silnou vratnou pružinu.
  • Příslušenství pro adaptéry


    Vykreslení adaptéru na motocykl vlastními rukama

    • Sklápěcí korba

    Můžete použít libovolnou krabici pro tělo, ale je lepší použít vozík (vozík), který je v mnohazahradníků. Mimochodem (toto bylo napsáno výše), jeho kola jsou ideální pro adaptér. Postup instalace tělesa je následující:

  • Zvedněte rám se zadní nápravou.
  • Kombinujeme uši zahradního kola a sklopný rám.
  • Vložte kolíky.
  • Rukojeť vozíku je instalována na odpovídající podpěry a upevněna speciálním zúžením.
  • Házející pracuje takto:

  • Uzavření začíná.
  • Pracuje na pružině.
  • Kolo je nakloněno.
    • Výpis buldozerů

    Jednotky velkého a středního výkonu mohou být použity pro buldozer (pro čištění cest a chodníků před přetékajícím sněhem nebo před nečistotami, vyrovnání půdy).

    • Montážní konzola pro skládku buldozeru je instalována přímo na nohách motoru jednotky (v blízkosti držáku bloku) a upevněna příslušnými šrouby.
    • Na konzolách našroubujte šroub (šroub + protikus + matice matice) na 40 - 55 cm (v závislosti na umístění nohou motoru určitého bloku), vyrobeného z 5 cm rohů.

    Lopata je svařena nebo lepena 1-2 mm plechem. Hlavní část (tělo skládky) je ohnuta pod úhlem 90 stupňů. Zevnitř jsou svařeny nebo zaklepány čtyři trojúhelníkové regály, které plní dvě funkce:

  • Další řezné plochy.
  • žebra tuhosti.
  • V regálech jsou vyvrtány otvory pro spojení tyče. Je třeba mít na paměti, že skládka buldozeru by měla být instalována svisle k zemi aparalelně s "přední stranou" jednotky.

    Spodní část skládky je zakryta tenkou deskou, aby nešla na zem. Na ní je upevněna ocelová deska o šířce 10 cm, pro vykládání konzol na bloku jsou instalovány dvě hnací jednotky (na pružinách), přičemž skládka je automaticky ukončena po dokončení prací.

    Můžete pracovat na mini sběrnici s adaptérem nebo bez adaptéru. Hloubka řezu a úhel řezu jsou regulovány úsilím aplikovaným na ramena a jejich sklonem.

    • Hrábě hrábě

    Dalším prostředkem pro usnadnění práce zahradníka je hrábě, která není vždy v prodeji. Hotový hřeben s ocelovými zuby (ze starého kombajnu) může být "zakoupen" nebo zakoupen.

    Samonosné shrabovače se provádějí z rohu o šířce 60 mm, ke kterému jsou svařeny ocelové zuby hrábě. Zuby jsou vyrobeny z 10 mm tyče, ohnuté pro tuhost a naostřené.

    • K rohu (po stranách) je z ocelových 40 mm pásů v tloušťce 4 mm přivařen trojúhelníkový držák.
    • Deska pro upevnění stoupačky (čtverec 3 mm oceli 10X10 cm) je navařena shora na tento držák.
    • Kamna jsou vyrobena ze 180 mm dlouhého profilu nebo profilové trubky. Ostatní rozměry stoupačky by měly odpovídat velikosti otvorů pro upevnění nástroje.

    Použití takového hrábě je nezbytné bez použití adaptéru. Pokud chcete pracovat na adaptéru, budete muset vyvinout a nainstalovat zařízení pro zvedání hrábě.