Stavba dřevěné garáže: garáž ze dřeva

Obsah:

  • Specifičnost stavby dřevěné garáže
  • \ t
  • Druhy dřevěných garáží
  • Stavba základu
  • Konstrukce rámu
  • Opláštění stěn
  • \ t
  • Střešní konstrukce
  • \ t

    Dřevo je rozšířený přírodní stavební materiál, má příjemnou vůni, vytváří pocit jednoty s přírodou a pouze pozitivní emoce. Dřevěný dům nebo garáž vypadá esteticky a splňuje požadavky nejnáročnějších spotřebitelů. Navzdory množství moderních materiálů na trhu stavebních materiálů širokého spektra vysoce pevných a moderních materiálů zůstává přírodní dřevo stále jedním z nejoblíbenějších materiálů ve výstavbě a zpracování jakýchkoliv konstrukcí.

    Kromě toho se to děje nejen tehdy, když se člověk přestěhuje stavět dřevěný dům, který v popředí je šetrný k životnímu prostředí, čerstvý dýchací prostor, touha pocítit blízkost přírody. Dřevo je často voleno jako stavební materiál majiteli automobilů při stavbě garáže pro jejich "železné koně".

    Obsah
    1. Specifičnost stavby dřevěné garáže
    2. Druhy dřevěných garáží
    3. Stavba nadace
    4. Rámová konstrukce
    5. Opláštění stěn
    6. Konstrukce střechy

    Specifičnost stavby dřevěné garáže

    \ t

    Z hlediska bezpečnosti není ideální dřevěná garáž. Hlavní nevýhody tohoto materiálu jsou lehká hořlavost a tendence k negativním účinkům vlhkosti. Navíc nevytváří zvláštní překážky pro lupiče.

    Dřevěné garáže jsou zpravidla stavěny podle následujících důvodů:

    • Dřevo je jedním z nejlevnějších a cenově dostupnějších stavebních materiálů, což vám umožňuje snížit náklady na výstavbu vlastními rukama;
    • Velmi často projekty dřevěných domů s přiloženou garáží povzbuzují majitele, aby z domu vedli projekt garáže.

    Stavba dřevěné garáže je ekonomicky oprávněná v lokalitě s rozvinutým dřevozpracujícím průmyslem. V tomto případě můžete zakoupit stavební materiál za nízkou cenu.

    V druhém případě je stavba garáže z kulatiny nuceným krokem, který je nezbytný pro soulad budov umístěných vedle sebe. Aplikace různých typů materiálů při stavbě přilehlých konstrukcí je v architektuře považována za "špatnou".

    Souhrnně lze konstatovat, že stavba dřevěné garáže je vhodná v odděleném a chráněném prostoru. Dřevěná konstrukce bude také vynikající ochranou vozidla před deštěm nebo hořícím sluncem na venkově.

    Druhy dřevěných garáží

    \ t

    Dřevěné garáže se třídí podle typu stavby:

    • Rám;
    • Obecně.

    , jakož i druh použitého materiálu:

    • kulatiny;
    • Nosníky a desky.

    Dřevěný "dům" pro auto vypadá jako starý dům se správnými geometrickými tvary. Při stavbě garáže tohoto typumontáž přednastavených a nasazených kulatin, které jsou pro ochranu před vlhkostí a hmyzem již ošetřeny speciální kapalinou. Design takového "návrháře" není zvláštním problémem.

    Tímto způsobem se zpravidla staví lepená garáž pro řezivo, i když jako materiál lze použít pevnou tyč, která se získá zpracováním kulatiny na speciálním stroji a její montáží na požadovanou velikost. Lepené lamináty se vyrábějí lepením ve speciálních knotech předem vysušených a pečlivě ošetřených jednotlivých dílů.

    Garáž dřevěného rámu bude poněkud odlišná. Montáž je prováděna v několika etapách.

    První věc je, že rám garáže je postaven ze dřeva, které by mělo být dostatečně spolehlivé a trvanlivé, protože nese veškerou svou zátěž na hmotnost budovy.

    Poté je hotový rám obložen stavebními materiály, kterými jsou obvykle desky, překližky nebo vícevrstvé desky OSB. Pro izolaci budovy je prostor mezi vnitřní a vnější deskou naplněn speciální izolací, která činí takovou garáž v zimě nezamrzající a v létě se nepřehřívá.

    Za účelem vybudování garáže z deníku by měl člověk zvládnout alespoň základní dovednosti truhláře. V nejjednodušším provedení nebudou žádné zvláštní problémy, když garáž pochází z číslovaných a vybavených velikostí kulatiny. Je mnohem těžší sbírat "dům" pro auto s integrovanými protokoly, které vyžadují hnízda pro hnízdění, kování atd.

    Tak jsmeZ loga stavíme garáž. Podívejme se na některé detaily stavby.

    Stavíme nadaci

    Pro stavbu garáže typu jatečně upraveného těla je dostačující nejlevnější a nejjednodušší základ typu sloupu. Můžete ji vytvořit několika způsoby:

    • Monolitické sloupy vylévají z betonu;
    • Sklopné sloupy jsou vyrobeny ze železobetonových tvárnic;
    • Sloupy pilířů vyrobené dopředu, vtažené do země;
    • Kovové svorníky se zašroubují do země jako šrouby.

    Při stavbě dřevěné garáže jsou první dva způsoby stavby základu vhodnější pro sebe. Základ pilota a šroubu je žádoucí provádět pouze zkušenými stavebními brigádami.

    Existují situace, které vyžadují vybudování důkladnějšího a nákladnějšího základu. To může být způsobeno zvláštnostmi této oblasti. Například při vysoké půdní vlhkosti, ve slabých a mobilních půdách, stejně jako ve výškovém rozdílu na staveništi 2m.

    Proto před stavbou garáže z vlastního nosníku by měly být provedeny geologické studie specifik oblasti, protože po dokončení stavby bude nadace velmi problematická a nákladná. Aby stěny v průběhu provozu spolehlivě stály na svém místě a konstrukce nebyla deformována, musí mít všechny sloupy základny nutně stejnou výšku a musí být v zemi na stejné úrovni. Pro řízení této vzdálenosti se používají speciální měřicí přístroje.

    Konstrukce rámu

    Rám dřevěné garáže se skládá z následujících hlavních částí:

    • Suterén;
    • Stojany;
    • přibližování;
    • Horní bandáž.

    Se základním pásmem jsou stojany pevné. Pro jeho výrobu se používají desky a tyče, které jsou upevněny tak, aby mezi nimi bylo možné vložit stojan. Pro zvýšení tuhosti uzlu ve vnitřní části základního pásma jsou připevněny další popruhy.

    Stojany pro dřevěný rám garáže jsou umístěny po obvodu stavby ve vzdálenosti 0,5-1,5 m. K rámu má dostatečnou tuhost, v jeho rozích po obou stranách je nutné instalovat svahy ve formě desek, těsnou úroveň popruhu.

    Pro uchycení horní vazby na regály se používají speciální hroty. K upevnění horního pásu můžete použít také svorky, hřebíky a kotvy.

    Opláštění stěn

    \ t

    Nejvhodnější je pokrýt rám konstrukce OSP deskami výrobní výroby, které jsou na vnější straně pokryty ochrannou membránou proti větru a konečnými materiály. Prostor vytvořený mezi vnitřní a vnější deskou je naplněn ohřívačem, například minerální vlnou o průměrné tuhosti.

    Rám můžete oboustranně oboustranně ořezat, poté zavřít vodotěsným stavebním papírem, který zakrývá vrchní povrch. Stojí za zmínku, že tato možnost výstavby vyžaduje spoustu času.

    Střešní konstrukce

    Garáže obvykle staví dva typy střech: jednoplášťové nebo dvoukřídlé. Dvouplášťová střechaJe vhodné, pokud se garáž nachází odděleně od domu. V tomto případě je možné uspořádat další sklad.

    K instalaci nosníků podkrovního podlaží by měly být vyříznuty drážky v horním popruhu, které pak nastaví krokvy.