Stavíme rámovou garáž vlastníma rukama. Rychlá a levná stavba garáže

V tomto článku se budeme zabývat tím, jak vybudovat levnou garáž s vlastními rukama. V zásadě může být takové zařízení využito nejen pro skladování automobilu, ale také jako domov, kůlna nebo jiné ekonomické potřeby.

Je postaven dostatečně rychle a bez námahy a jeho cena je minimální, takže tato možnost je ideální i pro ty, kteří nemají zkušenosti ve výstavbě.

Obsah
  1. Rámová garáž s vlastníma rukama 6x4 m
  2. Příprava parkoviště pro výstavbu garáže
  3. Garážová základna - monolitická kamna
  4. Stavba garážového rámu
  5. Konstrukce střechy v garáži dřevěného rámu
  6. Zpracování garáže

Garáž rámu s vlastníma rukama 6x4 m

Vybraná garáž má rozměry v půdorysu 6x4 m, výška 3 m, garážová vrata, velikost 2,8 × 2,5 m, základ - a /b deska, rám se skládá z dřevěných trámů 100x100 mm, vnější obložení stěn - vlnitá lepenka , střešní krytiny - kovové. Uvažujme o fázové výstavbě garáže.

Příprava parkoviště pro výstavbu garáže

Chcete-li začít, musíte si vybrat staveniště a připravit staveniště a vyčistit ho od odpadu. V místě budoucí garáže se vrchní vrstva zeminy odstraní do hloubky asi 10 cm, dno jámy je pokryto pískem, opatrně vyrovnáno a napjato. Pro dosažení rovnoměrnějšího povrchu je písčitá vrstva napojena, ale pokud je stavba prováděna v zimě s minusemteplota, je hladina "suchá".

Garážová základna - monolitická kamna

Na obvodu jámy je namontováno bednění 150x50 mm desek vysoké 15 cm. Bednění je opatřeno výztužným pletivem z výztuže o průměru 12 mm, článkem 20x20 cm, síť musí být upevněna tak, aby byla ve středu základu. K tomu je třeba před vylitím mírně zvednout. Kování by v žádném případě nemělo vypadat z betonu, jinak by kov rezal. Pak se beton do bednění nalije a rovnoměrně rozloží po povrchu pomocí desky umístěné na hraně.

Vytvoření takového základu je snadné. Navzdory tomu, že je mělká, její konstrukce bez problémů vydrží zátěž na hmotnost konstrukce, protože hmotnost rámových konstrukcí je relativně malá.

Stavba garážového rámu

Kostra garáže bude vyrobena z dřevěných trámů ve výšce 3 m. Je možné provést menší výšku (ještě 3 m - to je hodně pro technickou místnost), ale pak zvýšit množství odpadu a ve výšce tři metry se standardní šestimetrový bar jednoduše zkrátí na polovinu. .

Montáž kostry začíná dnem dna korunky, ke které jsou pak připevněny rohové regály a na ně je upevněna horní koruna.

Dočasné svahy se používají pro dodatečné upevnění regálů. Korunky regálu jsou upevněny upevněním spike-drážky a dodatečně zajištěny hřebíky, které jsou v drážce zatlačeny pod úhlem.

Lze předpokládat, že takový rámec je spíše slabý, protože je mezi nimiregály nejsou žádné další upevňovací svahy, ani oplášťovací materiál (například plechy). Ve skutečnosti se takový design liší pevností a stabilitou, všechny jeho prvky jsou pevně upevněny a nepohybují se vůči sobě pod vlivem zatížení.

Klády, na kterých bude podlaha pokládána, jsou uzavřeny mezi palubami spodní vazby a upevněny délkou hřebů 120 mm. Hřebíky jsou ucpané z každé strany pod úhlem.

Jumperem otevírání brány je dřevěný trám, který se vejde na stojany na bocích díry a řezá do úhlových stoupaček.

Konstrukce střechy v garáži dřevěného rámu

Dvoupatrová střešní garáž. Nosník Konkova je připevněn ke dvěma podpěrám s průřezem 100x100 mm, které jsou založeny na základech. Prvky raftového systému včetně kobylky jsou vyrobeny z dřevěných desek o průřezu 40x100 mm.

Krokvy jsou založeny na regálech s jedním koncem, takže krok mezi nimi se ukazuje být dost velký. To není úplně správné rozhodnutí, protože s výrazným sklonem střechy vnímá zatížení větrem a sněhem, což vyžaduje pevnější základ. Takže je nejlepší nastavit vor blíže k sobě.

Mezi nimi jsou krokvy vytahovány pomocí utahování, což umožňuje částečné vyprázdnění kobylky. Desky pod koněm je lepší upevnit na podlahu utahování, nikoliv na šroub, a připevnit je listy z překližky nebo OSB.

Zpracování garáží

Po vybudování střešního rámu garáže můžete pokračovatzpracování Podlaha v garáži je dřevěná, vyrobená ze zkosených desek o průřezu 100x40 mm

K ošetření stěn se použil stavební papír, který je připevněn ke stěnám, a je upevněn organicky. Organit může být nahrazen jinými dekorativními materiály, jako jsou desky OSB nebo překližky. Vnější stěny jsou vyrobeny z vlnitých plechů, které jsou upevněny přímo na regálech. Takové rozhodnutí není zcela správné. Obvykle se nejdříve vytvoří mřížka tyčí s průřezem 30x30 mm nebo 40x40 mm, a dokonce i před nimi se použije vlnitá lepenka. Vzduchová mezera tak zůstává mezi regály a obložením.

Výplně stropu jsou zhotoveny z dřevěných desek o průřezu 100x20 mm. Mimochodem, tytéž desky byly použity jako mřížkový systém.

K trámům jsou draki upevněni ze zdí (v tomto příkladu je zachránili), což zabrání průniku střechy pod váhu sněhu v zimě. Kromě toho kosmáči zpříjemní střechu střechy a okapy říms. Střešní materiál pro garáž - kov. Listy o délce 3 m připojené k nehtům. Parametry krokví byly speciálně vybrány pod 3 metry plechů. Garážové štoly by měly mít větrací mřížky pro větrání půdního prostoru.

Kovová vrata jsou vyrobena z kovového profilu obdélníkového průřezu 25x40 mm, profil je svařen a je opatřen plechem. InBrána také poskytuje bránu.

Vnitřní výzdoba stěn je vyrobena z dřevěných desek o průřezu 100x20 mm. Pod deskami je sešívačka předem fixována stavebním papírem, stejně jako na vnější straně.

To je vše, rámová garáž s vlastníma rukama je postavena a připravena k provozu. V důsledku toho máme levnou, rychle postavenou budovu, kterou lze využít pro obchodní účely. V tomto příkladu je pouze jedna nevýhoda - absence oken. Pro garáž to není problém, ale pokud se rozhodnete použít budovu jako kůlnu, je lepší se postarat o další přirozené světlo, protože světlo na otevřené bráně nestačí a brána nebude vždy otevřená. Jako možnost můžete zvážit připojení elektřiny.