Mluvíme o legendárním, známém českém sklápěči Tatra 815. Materiál dává možnost seznámit se s technickými vlastnostmi českého sklápěče. Zejména se můžete dozvědět o síle pohonných jednotek a doplnit si mysl o autě na základě zpětné vazby od majitelů automobilů a zkušených řidičů.
Potenciální kupující se mohou zajímat o běžné ceny na ruském automobilovém trhu. Fotografie vozu si můžete prohlédnout na konci článku.
- Specifikace
- Srovnání modelů podle charakteristik
- Spotřeba paliva
- Ergonomie
- Recenze odborníků
- O cenách
- Závěr
- Videa
Specifikace
Rodina Tatra 815 je vybavena kolovým vzorcem 4? 4-12? 12. Traktory a sklápěče jsou k dispozici pouze s plným pohonem. Výkon výkonových jednotek namontovaných na pravítku sklápěče se pohybuje od 310 do 820 konských sil. Stroj je neustále modernizován týmem inženýrů z českého závodu. Výhody modelů 815 oceňují řidiči, kteří obsluhují mnoho odvětví ekonomiky. Se svými malými rozměry může auto vzít na palubu a nést velmi velkou váhu.
Vzdálenost od země k horní části kabiny je 1970 mm. Délka nákladové plošiny je 410 mm. Měření šířky nástupní plošiny nepřesahuje 2 550 mm. Nadmořská výška nemá specifická čísla, protože je plovoucí.
Série modelů, které jsou k dispoziciDnes je schopna přepravovat materiály až do 28 800 kg, celková hmotnost vozíku je od 28 500 do 46 000 kg.
Srovnání modelů podle vlastností
Tabulka 1 ukazuje model Tatra 815 s dvojitým posunem hřídele.
Tabulka 1 - Specifikace modelů Tatra 815
\ t
Modelová řada TATRA T 815 |
TATRA T815-2D1S01 6 6.2 |
TATRA T815-231S24 6 6.2 |
TATRA T815-231S25 6x6,2 |
TATRA T815-231S84 8 8.2 |
TATRA T815-230S8T 8? R 8.2 |
Motor |
Typ |
TATRA T3D-928-D1 EURO 5 |
TATRA T3D-928-20 EURO V |
TATRA T3D-928-30 EURO V |
TATRA T3D-928-30 EURO V |
TATRA T3D-928-30 EURO IV |
Počet válců | \ t
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
Průměr zdvihu válce /pístu |
120/140 mm |
120/140 mm |
120/140 mm |
120/140 mm |
120/140 mm |
Pracovní objem |
12 667 cm kostka |
Kostka 12 667 cm |
Kostka 12 667 cm |
12 667 cm kostka |
12 667 cm kostka |
Čistý výkon |
250 kW /1 800 min-1 |
280 kW /1800 min-1 |
325 kW /1800 min-1 |
325 kW /1800 min-1 |
325 kW /1800 min-1 |
Čistý točivý moment |
1 500 Nm /1 100 min-1 |
1 800 Nm /1100-1200 min-1 |
2 100 Nm /1100-1200 min-1 |
2 100 Nm /1100-1200 min-1 |
2 100 Nm /1000 min-1 |
Úprava výfukových plynů systémem SCR | \ t
- |
+ |
+ |
+ |
- |
Spojka |
Typ |
TATRA MFZ 1-420, jednokotoučový |
SACHS MFZ 1? 430, jednokotoučový |
TATRA MFZ 1-430, jeden disk |
TATRA MFZ 1-430, jednokotoučový |
TATRA MFZ 1-430, jednokotoučový |
Přenos |
Typ |
TATRA 10 TS 140 synchronizováno |
TATRA 14 TS 180Tsynchronizováno |
TATRA 14 TS 210L synchronizováno |
TATRA 14 TS 210L synchronizováno |
TATRA 10 14TS 210L synchronizováno |
Počet převodů: přední spojka |
10 |
14 |
14 |
14 |
14 |
Počet převodů: zpátečka |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Extra převodovka |
Typ |
Snížení TATRA 1,30 TRS, jednostupňové |
Spouštění TATRA 2.30 TRS 2.9 (1.2), dvoustupňové, s řazení na cestách zvyšuje počet převodů v převodovce. |
Spouštění TATRA 2.30 TRS 2.9 (1.2), dvoustupňové, se spínáním, zvyšuje počet převodů v převodovce. |
Spouštění TATRA 2.30 TRS 2.9 (1.2), dvoustupňové, s řadícím pohybem, zvyšuje počet převodů v převodovce. |
Spouštění TATRA 2.30 TRS 1.85 (0.8), dvoustupňové, zvyšuje počet převodů v převodovce |
Vývodový hřídel |
Typ |
TATRA 1TP 2120 /H z převodovky |
TATRA 1TP z převodovky |
TATRA 1TP z převodovky |
TATRA 1TP 120 z převodovky |
TATRA 1TP 120 QLS 100A z převodovky |
Přední most |
Typ |
Pohon, poháněný poloosy pohlcujícími otřesy, odpojený pohon, axiální diferenciál (y) s aretací. |
+ Kola převodovky |
Držák závěsu |
Torze s teleskopickými tlumiči |
Na listových pružinách a teleskopických tlumičech |
Zadní nápravy | \ t
Typ |
Vedení s vířivým polořadovkou, diferenciální diferenciál a axiální diferenciál s aretací |
+ Kola převodovky |
Držák závěsu |
Na listové pružiny |
- |
- |
Na listových pružinách a teleskopických tlumičech |
Kombinace: na pneumatických balónech a listových pružinách |
Řízení |
Typ |
Typ levostranného monobloku |
Brzdy |
Typ |
Čtyři vzájemně závislé brzdové systémy: pracovní brzda ABS a AZR, nouzová brzda, parkovací brzda, retardér brzdy. |
Pneumatiky, kola |
Pneumatiky |
12,00 R20 |
315/80 R22,5 |
315/80 R22,5 |
315/80 R22,5 |
12,00 R24 |
Disky |
8,5 x 20 |
9,00 22,5 |
22,5-9,00 |
22,5-9,00 |
8,5? 24 |
Kabina pro automobily |
Typ |
Bezzubý, krátký, reverzibilní, závislý ohřívač oleje, autonomní ohřívač nafty. |
Bezkřídlé, krátké, skládací, klimatizační zařízení - topení, autonomní naftový ohřívač. |
Počet míst |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Rozměry |
Šířka |
2 550 mm |
2 550 mm |
2 550 mm |
2 550 mm |
2 550 mm |
Trať: přední |
1 992 mm |
1 992 mm |
1 992 mm |
1 992 mm |
1 993 mm |
Trať: vzadu |
1 774 mm |
1 774 mm |
1 774 mm |
1 774 mm |
1 773 mm |
Clearing |
300 mm |
280 mm |
280 mm |
280 mm |
320 mm |
Masy |
Hmotnost závěsu |
13 000 kg |
13 600 kg |
12 200 kg |
16 500 kg |
17 200 kg |
užitečné zatížení |
17 000 kg |
19 400 kg |
16 300 kg |
24 500 kg |
28 800 kg |
Max. plná hmotnost a /m |
30 000 kg |
33 000 kg |
28 500 kg |
41 000kg |
46 000 kg |
Max. celková hmotnost vlaku | \ t
- |
- |
68 500 kg |
- |
- |
Max. zatížení přední nápravy | \ t
7 500 kg |
8 000 kg |
8 000 kg |
2 x 8 000 kg |
2 x 8 000 kg |
Max. přípustné zatížení zadních náprav | \ t
2 x 11 500 kg |
2 x 13 000 kg |
2 x 11 500 kg |
2 x 13 000 kg |
2 x 15 000 kg |
Nákladní karoserie |
Typ |
Vyhřívané výfukovými plyny, geometrický objem 10 m 3, s nebo bez zadního panelu | \ t
Vyhřívaný výfukový plyn, geometrický objem 12 m krychlový, se zadní stranou. |
Bez ohřevu spalin, geometrický objem 9 m 3, se sklopnými boky. |
Bez ohřevu výfukovými plyny, geometrický objem 16 m. Kostka se zadní stranou. |
Vyhřívaný výfukový plyn, geometrický objem 16 m. Kostka se zadní stranou. |
Elektrická zařízení | \ t
Napětí palubní sítě | \ t
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
Baterie |
2x12V 170 ac |
2x12V 170 ac |
2x12V 170 ac |
2x12V 170 ac |
2x12V 170 Ah |
Generátor |
28 /55-80 A |
28 /55-80 A |
28 /55-80 A |
28 /55-80 A |
28 /55-80 A |
Vlastnosti řízení | \ t
Zvedání zavěšení při plné hmotnosti |
68,0% |
91% |
99,9% |
52% |
57% |
Eliminace zvedání při plné hmotnosti vícekolejných kolejí |
- |
- |
30% |
- |
- |
Max. rychlost s omezením |
64 km /h |
85 km /h |
85 km /h |
85 km /h |
85 km /h |
Průměr otáčení vozu podél vnější dráhykola |
20,0 ± 1,0 m |
20,0 ± 1,0 m |
20,0 ± 1,0 m |
20,5 ± 1 m |
23,5 ± 1,0 m |
Základní vybavení |
Typ |
- |
- |
Tažné zařízení - průměr. prst 50 mm |
- |
- |
Palivová nádrž |
Kapacita |
320 l |
320 L + 67 L ADBlue |
320 L + 67 L ADBlue |
320 L + 67 L ADBlue |
320 l |
Spotřeba paliva
Tabulka 2 ukazuje spotřebu motorové nafty ve smíšeném cyklu.
Tabulka 2 - Spotřeba paliva Tatra 815
Výkon výkonové jednotky (ls.) |
Spotřeba paliva v litrech na 100 km |
300 |
45.1 |
285 |
47,5 |
312 |
43,7 |
České sklápěče řady Tatra 815 bez výjimky opustí závod s převodovkou a plným pohonem. Stroj může snadno překonat výstupy a sestupy, projít těžko přístupnými oblastmi.
Ergonomie
Pokud jde o ergonomii, auto se ukázalo na nejlepší straně. Její rozměry umožňují řidiči nepozorovaně kontrolovat celé auto na silnici. Velké sklo, také ovlivňuje recenzi. Kabina je vybavena pneumatickou židlí pro řidiče, je zde možnost její regulace.
K dispozici je klimatizace a naftový ohřívač. Ovládací prvky jsou vhodně umístěny. Ještě jednou, "natahování na páku" není třeba. Minimální hluk a vibrace v kabině.
Sklápěč dokonale cítí na neprůchodnosti, nemluvě o silnicích s asfaltovým krytem. Sklápěč je uzpůsoben pro práci v náročných povětrnostních a klimatických podmínkách.
Odborná zpětná vazba
Tatra 815Opravdu dobré, říkají řidiči se zkušenostmi. To bylo testováno kazašské stepi, močálů Nizhnevartovsk a Urengoi permafrost. Majitelé tvrdí, že se nejedná o běžky, ale o výškové auto.
Jeden z majitelů řekl: „Za stejnou dobu během přepravy 10 metrů krychlových, pětiletá Ural utrhl můstek třikrát, a Tatra stále běží jako nový, i když je to již 23 let.“ Co je ještě potřeba k prokázání praktičnosti, vytrvalosti a spolehlivosti?
O cenách
Náklady se vznáší v závislosti na stavu technologie, kilometrový výkon a modelového roku. Cena sklápěč Tatra 815 s počtem najetých kilometrů na 300.000 km v roce 1991 je 165 000 -. 189 000 g Tipper 2004 najeto 350000 lze pořídit za 580 000 USD. 2014 nula kilometrů auto bude stát potenciální kupující 12.722.000 hřiven.
Závěr
815 Tatra etablovala jako spolehlivý, praktický a ekonomický terénní vůz. Lidé, kteří s ní pracují déle než jeden rok, se dobře orientují v autě. Zamknout přední diferenciál a turbyrovannaya osm, zlepšuje efektivitu a propustnost by byl dobrý argument ve věčném sporu zuřivých motoristy.
Videa
Video zachycuje průběh projíždění Tatra 148 na neprůchodnosti.