Vakuové klimatizační systémy s vlastními rukama: co potřebujete k vysávání klimatizace

Účinnost provozu nového klimatizačního systému závisí na mnoha faktorech. Zahrnují jméno výrobce, kvalitu montáže, dodržování pravidel pro instalaci a další provoz. Ale ne všichni kupci klimatizačních zařízení vědí, že klíčem k jejich dlouhé nepřetržité práci je také vysávání.

Obsah
  1. Nebezpečí odtlakování
  2. Zařízení a algoritmus činnosti
  3. Doplnění klimatizace
  4. Vlastnosti a chyby

Nebezpečí odtlakování

Při konstrukci jakékoli domácí klimatizace existuje freonová linka, která plní funkci chlazení. Díky svému provozu klesá teplota vzduchu v místnosti.Blok se skládá z následujících prvků:

  • kondenzátoru;
  • výparník;
  • kompresoru;
  • měděné trubky;
  • termostat;
  • chladivo;
  • kompresorového oleje.

V souhrnu tvoří jednotný systém, jehož povinnou podmínkou je úplná těsnost. Její porušování a vnikání do kapaliny, vzduchu a malých cizích částic jsou plné různých poruch.

Uvnitř vzduchu se zvýší tlak uvnitř sítě, zvýší se konstantní zatížení kompresoru během jeho provozu, zrychlí se opotřebení dílů.

Voda, smíchaná s kompresorovým olejem, zahájí chemickou reakci, jejíž produkty budou kyseliny organického nebo anorganického původu. Jejich vliv na prvky klimatizační jednotky bude dávatnegativní účinek

Působení vody je také nebezpečné pro tvorbu rzi na vnitřní straně krytu. Částice této rzi spolu s chladivem se rozšíří do systému, dostanou se do kompresoru, kvůli čemuž selže.

Jak vysávat klimatizaci. Tipy pro začátečníky.

Zamezení těmto problémům pomůže evakuovat klimatizační systém. Potřeba tohoto postupu je uvedena ve všech pokynech pro instalaci chladicích zařízení. Mnozí výrobci odmítají provádět záruční servis klimatizačních zařízení, pokud nebylo provedeno žádné vakuum před prvním uvedením do provozu.

Zařízení a algoritmy

\ t

Obvykle postup provádí kvalifikovaní odborníci, kteří se podílejí na instalaci domácích chladicích systémů. Pokud ale chcete a máte dostatek zkušeností, můžete klimatizaci vysávat vlastníma rukama.To bude vyžadovat:

  • čerpadlo;
  • kolektor s vakuovým měřidlem nebo manometrem;
  • sada hadic;
  • detektor;
  • klíč ventilu;
  • ventily pro hadice a manometry;
  • topné těleso pro ohřev válců;
  • zařízení pro shromažďování chladiva;
  • nabíjecí stanice.

Čerpadlo pro vysávání odstraňuje vzduch a vodu z chladicího potrubí a vytváří uvnitř oblasti se vzácným tlakem. Při procesu použití čerpadla je třeba vzít v úvahu, že má mezní hodnotu zbytkového tlaku, dosahující které přestává odstraňovat vzduch.

Aby bylo možné klimatizační zařízení vysávat dřívePrvní použitívyžaduje řadu akcí:

  • K připojení kolektoru k externí jednotce přes servisní porty použijte hadici.
  • Připojte hadici k čerpadlu.
  • Spusťte vakuové zařízení.
  • Počkejte, až šipka šipky poklesne na zápornou hodnotu, která udává hranici zbytkového tlaku.
  • Pokud šipka nezmění svou polohu během 20-30 minut, znamená to, že vakuum je dokončeno, systém je zcela utěsněn, zařízení můžete vypnout tak, že nejprve uzavřete ventil ventilu. Pokud tak neučiníte, může hadičkový olejv hadicích unikat uvnitř chladicího systému klimatizace . Po odpojení čerpadla je nutné otevřít porty externího modulu a spustit chladicí kapalinu v okruhu, poté odpojit sběrné hadice.

    Pokud šipka měřidla stoupne nad záporné hodnoty, znamená to nedostatek těsnosti a úniku freonu. Chcete-li zjistit netěsnou oblast systému, budete se muset uchylovat k vysokotlakému lisování.

    Délka postupu je dána kapacitou čerpacího zařízení. Jednokrokový model pro to vyžaduje minimálně půl hodiny, zatímco dvoufázové vytvrzování po dobu jedné minuty. Kontrola bude trvat přibližně 15 minut.

    Vysávání klimatizace

    \ t

    Klimatizační zařízení musí být zkoušeno na únik ve všech provozních režimech a neustále kontrolovat výkon, který je k dispozici, a výkony doporučené výrobcem.

    Tankování klimatizační jednotky

    Chladicí kapalina - hlavní komponenta, která zajišťuje efektivní provoz chladicího systému. Po úspěšném provedení vysávání klimatizace je nutné vypočítat požadovaný objem chladiva a spustit ho v systému. Můžete to udělat několika způsoby.

    Nejjednodušší způsob je vyplnit hmotu. Pomocí speciálních váh je třeba váhu válce zvážit, zkontrolovat množství chladiva, naplnit plyn požadovaným objemem. Pokud je známo množství chladiva, může být použit tankovací válec, který zajistí rychlé a přesné doplňování paliva. S jeho pomocí můžete naplnit válec a od válce celý obrys. Je nutné mít na paměti pouze to, že válec má malou velikost, nepřesahuje 4 kg.

    Další způsob doplňování paliva - pod tlakem - lze použít pouze tehdy, jsou-li k dispozici přesné údaje od výrobce.Plnění systému probíhá v několika stupníchspojením válce s chladivem pomocí manometrického kolektoru. Po načtení malé části chladiva je nutné zkontrolovat indikátory zařízení s údaji v tabulce, poté začít plnit novou část látky. To by mělo být provedeno tak dlouho, dokud se údaje na manometru nebudou shodovat s tabulkovými.

    K naplnění systému může být někdy použito bezpečnostní sklo, aby bylo možno pohodlně sledovat stav chladiva. Přítomnost bublin znamená, že kontura není plná. Jakmile zmizí, je možné tankovánído konce Přidání látky by mělo být také v malých dávkách, aby se tlak stabilizoval.

    Každá z metod doplňování paliva klimatizačního systému má své vlastní vlastnosti. Musíte si vybrat nejlepší možnost, vzhledem k jeho pohodlí a bezpečnosti.

    Při výrobě tankovacího zařízení s chladivem se provádí rychlostí 5 m délky hlavního vedení. Má-li dráha velkou délku, aby se zabránilo ztrátě energie, jednotka bude muset doplnit palivo. To, zda tak učinit, může být posouzeno spuštěním spotřebiče v režimu chlazení a změřením teploty na výstupu. Záporná hodnota označuje potřebu tankování. Podobně se kontrola provádí v režimu topení.

    Jak vysávat klimatizaci nebo jak nasávat vzduch. Podrobná instrukce pro začátečníky.

    Vlastnosti a chyby

    Někteří bezohlední mistři jako alternativa k vysávání klimatizační jednotky provádějí své freonové čištění. Jedná se o přemístění vzduchu freonem. K tomu se ventil otevírá, jedna matice mírně oslabuje a pak se otočí.

    Tato metoda je neúčinná a nebezpečná, protože po ní uvnitř obrysu zůstává kapalina, která oxiduje měděné trubky, vysráží se na termoregulačním ventilu a může poškodit kompresor.

    Vysávání klimatizace, není-li 220 V

    Charakter evakuace - nestabilní tlak. Ostré a časté skoky naznačují těsnost zařízení. Problém může být špatně zkroucené maticehadice Snadno ho vyhledejte pomocí mýdlového roztoku, který by měl být aplikován na klouby. V místech, kde se objevují bubliny, musíte matici dotáhnout.