Vrata do garáže vlastníma rukama: několik způsobů výroby a montáže

V současné době jsou různým firmám nabízeny různé typy garážových vrat, které splňují všechny požadavky současnosti. Jejich jediný mínus je vysoká cena. S cílem ušetřit, majitelé automobilů, aby a instalovat bránu do garáže s vlastními rukama (budeme nyní zvážit několik možností). To není jednoduchá záležitost, vyžaduje to trpělivost a dovednost, ale je zcela možné vyrovnat se sama.

Chcete-li začít, zjistěte, jaké technické vlastnosti by měla mít brána.

  • Velikost brány by měla být ideálně přizpůsobena velikosti vašeho stroje: mezera mezi domem a autem je nejméně 30 cm. Výška pro auto je lepší udělat asi 2 metry, a pro náklad - 2,5.
  • Musí být silné. Věnujte pozornost materiálu, ze kterého jsou brány zhotoveny. Kovové konstrukce jsou zárukou bezpečnosti. Zkazit plány zloděje pomůže zinkovaný ocelový plech o tloušťce 5 mm.Nenarušujte s hlavními zámky, které se na vnější podložky. Pokud je stránka chráněna, můžete vytvořit bránu a strom. Tato možnost je poměrně ekonomická.
  • Důležitá je také odolnost vůči povětrnostním podmínkám.
  • Nyní jsme seznam nejoblíbenějších typů bran pro garáž v našem dni (ne všechny z nich budou moci dělat své ruce, v některých případech je stále lepší obrátit se na profesionály, budeme uvažovat pouze několik možností pro výrobu a montáž garážových vrat):

    • Brána - tradiční volba, která je jednoduchá a nenákladná. Skládají se ze dvou dveří. Jak udělat takovou bránu vlastními rukama, popíšeme toníže.
    • Zvedací a soustružnické konstrukce jsou plátno, které se otáčí kolem vodorovné osy a stoupá ke stropu. Tento proces je způsoben mechanismem válce. Existují modely kovů i dřeva.
    • Sekční garážová vrata se skládají z panelů, které jsou při otevření rozlomeny v rozích. Zabírají málo místa a milují motoristy pro snadné použití.
    • V zapuštěných konstrukcích se dveře otevírají do strany. Samozřejmě můžete takové brány udělat vlastními rukama, ale musíme si uvědomit, že tento proces bude trvat hodně času a úsilí.
    • Válečkové modely připomínají rolety. Při otevírání se montují do speciální krabice, která se nachází nad vchodem.
    Obsah
    1. Vrata pro garáže vlastními rukama
    2. Montážní rám
    3. Jatečně upravená těla
    4. Podšívka
    5. Instalace zácpy
    6. Instalace a lakování garážových vrat
    7. Vrata pro garáže vlastními rukama
    8. Přípravná fáze
    9. Montáž posuvných bran do garáže
    10. Montáž sekčních zvedacích bran vlastními rukama
    11. Vyrábíme zvedací soustružnická vrata v garáži vlastníma rukama
    12. Zahřívání brány vlastními rukama
    13. Oprava
    14. Jak chránit garáž před rozbitím rukama

    Vrata pro garáže vlastními silami

    Otočná vrata jsou atraktivní svou spolehlivostí, trvanlivostí, jednoduchostí designu a trvanlivostí. Jsou vzácnéinstalovat komplexní a drahá zařízení. Každý, kdo má alespoň nějakou stavební zkušenost, bude schopen vytvořit takový design vlastníma rukama. Jaké jsou fáze práce? Promluvme si o tom.

    Pokud si přejete, mohou být otočná vrata postavena jen jeden den. Můžete je vyrobit jak ze dřeva, tak z kovu. Druhá možnost stojí za zmínku, praktičtější, bezpečnější, ale dražší. Pro práci budete potřebovat plechy z nerezové oceli celé (můžete si vzít a hliník, je jednodušší ocel, ale dražší, stejně jako nestabilní na mechanické zatížení, ještě jedna možnost - profilovaný plech, odolný a krásný materiál), pracovní stůl nebo profily 6x2 cm; Rohy 6,5x6,5 cm

    Montážní rám

    První etapou je výroba upevňovacích rámů (vnějších a vnitřních). Budete potřebovat následující: ocelové rohy, bulgarku, svařovací stroj, plášť, ruletu a úroveň. Nejdříve si udělejte značku budoucí brány, pak vyřízněte roh (z něj dostane rám) bulharsky. Rozložte roh na rovném povrchu podél obrysu budoucího designu. Pomocí úrovně rulety a šilhání zkontrolujte správnost úhlů (musí být rovné, přesně 90 stupňů). Odchylka i v několika stupních odrazuje bránu. Pokud výška rámů neodpovídá, zarovnejte je se substráty. Pak svar. V této fázi je nutné přistupovat se všemi zodpovědnostmi, práce by měla být vysoce kvalitní. Svarové spoje jsou vyleštěny bulharsky. Totéž se děje při výrobě vnitřního rámu. Jediný rozdíl je v tom, že svary nejsou zde nutně zpracovávány.

    Kostra

    Nejdřívevytvořit rám obou dveří. Po uzavření profesionální trubky na přední straně vnějšího rámu jej nastavte na její velikost. Mezi rámem a rámem ponechte malou mezeru, aby se daly snadno otevřít a zavřít. Zkontrolujte rovnost připojení, části svaru. Podobně se vyrábí také druhá brána.

    Podšívka

    Listové železo je řezáno podél čar dveří s přihlédnutím k tomu, že levé křídlo by mělo být více než přímo na 2m. Stavební průmysl profesionálové doporučují svařování listů do garážového rámu na dobu, aby se design "jízda." Po ukončení svařování jsou spojovací body odříznuty. Samotný plech je přivařen k rámu. Pak připojte smyčky: horní - k vnějším dveřím a spodní - k rámu. Není třeba utahovat smyčky šrouby - lze je snadno vyjmout a otevřít garáž.

    Instalace zácpy

    Zámek je nastaven tak, aby zavěšoval dveře.

    Vhodné pro tento případ a výklopné a vnitřní zámky.

    Spoje jsou lépe chráněny kovovým pouzdrem.

    Kromě toho brány pro garáž, které děláte vlastními rukama, by měly mít zarážky a vnitřní šroub.

    Jsou potřebné, aby otevřené brány nevisely pod poryvem větru.

    Po vyhození dveří se oráží a vykopou do země (kde se zastaví uzávěrka) malých kmenů trubek.

    Instalace a lakování garážových vrat

    \ t

    Před montáží do garáže musí být brána natřena. Vhodné barvy odolné proti vlhkosti. Předtím, než jsou tyto dveře ošetřeny základním nátěrem. K zavěšení křídlových bran je rám připojensvahy s kolíky (jejich délka je nejméně 15 cm). Vyčnívající části razníků jsou řezané, svařované a broušené. Pak jsou oba rámy navzájem svařeny kovovými deskami (s mezerami 60 cm). Dejte design do garáže. Vše! Úkol nazvaný "dvojitá vrata pro garáže s vlastními rukama" může být považován za splněný. Neexistují žádná omezení pro dokonalost: struktura může být zahřátá dřevem nebo skelnou vatou, přidána brána a připojit ochranný poplašný systém.

    Vrata pro garáže vlastními rukama

    Posuvné brány - model je populární. Otevřou se podél plotu. Takový design je zcela možné postavit samostatně doma. Podívejme se podrobně na standardní verzi. Nejdříve si však ujasním, jaký je moment: plošina se čtyřmi válečky, která je potřebná pro hladký pohyb, je upevněna na základu. Válečky jsou přivařeny k vodicímu profilu vrat, na jejím konci je nutné připevnit finální váleček, který bude ukotven s lapačem a udrží směr. Snímač je instalován vedle sloupku na držáku. Když je brána zavřená, jejich hmotnost je rozdělena mezi válečky, lapač a plošiny.

    Přípravná fáze

    \ t

    Hlavní komponenty, které mají být použity: plošiny a válce; profil průvodce; pasti, nosná deska. Nejprve vytvořte pevný základ základny, který bude nést celou zátěž. Jeho hloubka je až 1,7 m (hodnota závisí na zamrznutí půdy). Při této práci vezměte v úvahu dva momenty:

    • Půda v zimě a v létě se rozšiřuje azúžení, může poškodit bránu
    • Linie plotu v blízkosti garážových vrat by měla být stejná. Jinak design nebude trvat dlouho

    Přípravná fáze zahrnuje smíchání betonu a všech postupů z něj vyplývajících. Pro práci bude zapotřebí míchačka na beton, písek, drcený kámen, voda, lopaty, kbelíky, vrtáky, nůž, kladivo. Požadovaná výztuž při vylévání základny musí být upevněna pletacím drátem. Svařování zde není vhodné. Než začnete stavět zapuštěné brány pro garáž vlastníma rukama, připravte si elektrické nářadí: svářečku, brusky, elektrickou vrtačku.

    Montáž posuvných bran v garáži

    Nejdříve musíte vytvořit základ a namontovat válečkové plošiny. Báze se nechá schnout pět dní. Použití profilů rohové svařovací brány. Svařujte svary, zakryjte antikorozním nátěrem. Rám je potažen vlnitou lepenkou. Odspodu k bráně jsou navařeny vodicí kolejnice, na jejichž konci je válec vyhozen. Pak můžete jít přímo k instalaci stavby v garáži na platformě válečků. Tyto brány jsou často vybaveny automatizací. Pro izolaci se používá extrudovaný pěnový polystyren.

    Montáž sekčních zvedacích vrat vlastními rukama

    Pokud se rozhodnete instalovat sekční zvedací bránu do garáže sami, postupujte podle plánu, který byl ověřen odborníky:

  • Nejprve namontujte rám a umístěte jej do slotu garáže.
  • Zkontrolujte jeho úroveň.
  • Zajistěte rám pomocí kotev do otvorugaráž po obvodu.
  • Označte prostor pro konzoly, které spojují svislé pruhy a stěnu. Vrtání otvorů.
  • Vyrovnejte rám, vyplňte vytvořenou mezeru.
  • Přišroubujte stropní vodítka do garáže, připevněte je ke stropu.
  • Sejměte profily, vložte je do pruhu, spojte závěsy.
  • Převzít kontrolu, štít musí zvednout s úsilím.
  • Namontujte kování.
  • Vyrábíme zvedací otočná vrata v garáži vlastníma rukama

    Nelíbí se vám hotová modelová brána nebo nevyhovují jejich ceně? Proveďte design sami. Celá konstrukce se skládá ze tří částí: mechanismu otevírání, lezeckého plátna, krabic. Krabice je vyrobena ze tří tyčí s průřezem 12x8 cm; délka 2 - 2,3 m, jedna - 2,75 m. Pak jsou připevněny čtverečky. Spodní část regálů je třeba prohloubit asi 2 cm v podlahové stěně. Zajistěte krabici ve slotu a uchopte hadřík z rohového rámu 2,5 x 2,1 palce.

    Hlavní pohyb se provádí z rohu. Na jednom z polic vyvrtejte dva otvory (s jejich pomocí zajistíme podélné regály) a na druhé - tři otvory o průměru menším (0,85 cm). Dvě horní jsou potřebná pro pružinový držák a spodní pro pákový mechanismus pro zvedání na závěsu. Jako podpěra pro pružinu se používá sedmicentimetrový držák dopravníku. Chcete-li to opravit, musíte vrtat tři otvory. Pružina a držák jsou spojeny regulační deskou ze železa. Takové domácí výtahové brány, které instalujete v garáži, by měly mít pružinu o průměru třicentimetrů U dna pružiny se ujistěte, že jste upevnili nastavovač napětí.

    Z rohu (s otvorem 0,85 cm) vytvořte kloubový uzel a přivařte k rámu. Desku připevněte stejným způsobem na konec páky. Kolejnice mohou být vyrobeny ze dvou rohů v délce 2,1 m. Musí být svařeny tak, aby vnitřní mezera mezi vrcholy byla 5m. Jeden konec stojanu přivařte na desku o rozměrech 8x6x0,4 cm, ve které vytvoříte čtyři otvory o průměru 0,6 cm, které jsou potřebné k upevnění podélných rámů skříně. K druhému konci kolejnic svarujte kanál 120 × 52 × 6 mm, jeho délka je 10 sm.

    Vrata, která ohřívají ruce

    Správná izolace brány pro garáž zahrnuje celou řadu prací. Během dne jsme přinejmenším dvakrát nuceni zcela otevřít dveře (jet a jet autem).

    Ledový vzduch okamžitě zaplní celý prostor budovy. Tepelné ztráty mohou být sníženy zakrytím brány zvenku závěsem. Taková opona - záruka zachování komfortní teploty topného prostoru.

    Další možností je vytvořit bariéru z pružného průhledného plastu nebo plachty. Aby bylo možné izolovat konstrukci, je do ní namontována dřevěná dýha (zabraňuje přemostění chladu) a v intervalech je zaveden tepelný izolátor.

    Oprava

    Nikdo není imunní vůči chybám. Jsou situace, kdy je vyžadována korekce polohy brány. Můžete to udělat sami. Existuje několik způsobů, jak postavit budovu. Pokud je problém v nízkém přistání konstrukce, pak střih spodní části boky s bulharskou. Pokud se výška dveří neshodujevelikost stroje, zabít přes díru pár řad zdiva, do kopce tvořil svahu, zvednout rám do této výšky.

    Jak chránit garáž před rozbitím rukama

    Pro ochranu garáže před rozbitím přivařte kovový límec k zámku pro zámek, s omezeným přístupem ke konzolám, bude obtížné je zlikvidovat. Zámky jsou lepší koupit se skrytými tyčemi. Dveře jsou dobře vybaveny vnitřním zámkem. Kovový rohový svar na dveřní křídlo. Pevně ​​upevněte rukojeť. Závěsy pro dveře doporučujeme svařovat kovovými deskami. Díky těmto jednoduchým krokům se chráníte před krádeží auta.