Vše o kování

Konstrukce moderní budovy nemůže být bez takových výrobků z válcování kovů, jako roh, potrubí a samozřejmě kování, které, jak nikdo nezlepšuje vlastnosti. Pod ventilem v každodenním životě je často chápáno vlnité pruty.

Konstrukční kování zajišťuje spolehlivost, trvanlivost a trvanlivost konstrukcí. Kování se nejčastěji používá k vyztužení železobetonových prvků a ocelových tyčí různých profilů a průměrů. Ventily jsou často prodávány ve formě spojení tyčí (prutů) do délky 12 m, ale je možná možnost dodávky pro zátoky (cívky) o průměru menším než 10 mm.

Základ, nosníky, nosníky - to je jen malá část, kde je třeba vyztužený beton, a kotva jako její součást. Můžete tedy s jistotou říci, že žádná konstrukce není bez kování. Stejně jako jakýkoli kov však kování nebude drahé, cena kování se neustále zvyšuje.

Kovové kování je klasifikováno podle následujících kritérií:

  • Podle povahy profilu: hladké a kulaté kování (třída A-I) a kování periodického profilu (třídy A-II, A-III, A-IV, A-V, A-VI);
  • Výrobní technologií: ocelová tyč válcovaná za tepla a ocelový tažený drát;
  • Montážní technikou: pletací armatura (má dobrou plasticitu) a svařované fitinky (s větší pevností);
  • Aplikací: montáž, práce, distribuce;
  • Za podmínek použití: nepravidelné a namáhané.
  • Vlnité tvarovky s příčnými výstupkyPoužívá se k vyztužení železobetonových konstrukcí, protože má nerovnoměrný profil, díky kterému se spojka zvyšuje a hladké kování - nejčastěji při práci za normálních podmínek. A vlnité a tvarovky jsou hladké při výstavbě obytných a průmyslových zařízení, stejně jako v petrochemickém průmyslu.

    Co dělá stavební kování?

    Vzhledem k tomu, že velká zatížení pro armatury jsou normální, pak se při výrobě používá určitý typ oceli, často nazývaný výztuž. Jako materiál pro výrobu tohoto typu válcovaného kovu je uhlíková ocel nízkolegovaná (do 0,25% C). Ve výrobě se často používají následující značky: 35 gs, a500s, at800, a400, a400s. Vlastnosti použité oceli jsou standardizovány podle GOST 5781-82.

    Přidání uhlíku a různých legujících přísad, jako je křemík nebo mangan, může mít za následek zvýšenou pevnost a snížené prodloužení při přetržení. Je třeba poznamenat, že se zvýšením podílu uhlíku na úroveň 0,3-0,5% je významně snížena plasticita a zhoršuje se svařitelnost.

    V Rusku existuje několik významných výrobců kolejových vozidel, jejichž ceny armatur se liší. Mezi nimi Severstal, NLMK, Mechel.

    Výběr armatur

    Mezi nejdůležitějšími charakteristikami ventilu lze rozlišovat: třída pevnosti, svařování, odolnost proti korozi, přilnavost k betonu. Čím lepší jsou tyto vlastnosti, tím vyšší je cena za armatury. Při výběru nezapomeňte, že třída pevnosti je označena písmenem "A" a čísly od 1 do 6 azávisí na kovu, ze kterého byl kov vyroben. V zápisu může také splňovat "C" - možnost svařování, a "C" - antikorozní odolnost.

    Tloušťka táhla ventilu se volí na základě hmotnosti zátěže dané konstrukce. Obvykle se tloušťka dodávané stavební armatury pohybuje od 6 do 80 mm. Kupující často rozhodují ve prospěch ventilů o průměru 10 a 12 mm. Ceny ventilů, stejně jako ostatní kovy, závisí na poptávce a nabídce na trhu.

    V každém případě se při nákupu obraťte na odborníka, abyste se vyhnuli možným chybám a nesprávným výpočtům. Často můžete vážně ušetřit na ceně armatur vychystáním optimálního průměru.