Zařízení dřevěných mostů a lůžek: varianty konstrukčních rozhodnutí

Konstrukce dřevěných mostů a lůžek je vždy organizována tak, aby byl zajištěn pohodlný a bezpečný přístup osob k vodě. Postupem času, metody dolování dat povrchových struktur, přidány nové technologie založené na použití moderních stavebních materiálů. Nyní se můžete rozhodnout postavit dřevěné molo na pilotové základně, která bude trvat déle než jeden rok, nebo vybudovat pontonovou strukturu pro sezónní použití za pár dní. Volba struktury kotviště a způsob jeho konstrukce je ovlivněna vlastnostmi půdy v pobřežním pásmu nádrže, reliéfem pobřeží, rychlostí toku řeky a zatížením vytvořeným v jarním období s ledovým pláštěm. Rozměry budovy závisí na jejím účelu a intenzitě provozu.

Mariny a kotviště lze využít ke koupání a opalování, kotvení malých plavidel (veslařské a motorové čluny, katamarány, vodní motocykly, lodě), romantický odpočinek na vodě v altánech instalovaných přímo na dřevěné podlaze.

Obsah
  1. Obsah
  2. Konstrukce lůžek na pilotové základně
  3. Varianta # 1 - Vysekávací pilot
  4. Varianta # 2 - Šroubové piloty
  5. Pravidla pro montážní práce
  6. Příklad montáže nejjednoduššího pontonového kotvení
  7. Další varianta můstkového zařízení
  8. Co dělat, když vaše přístaviště plavalo?

Obsah

  • Výstavba lůžek na pilotové základně
  • \ t
    • Varianta č. 1 - záplaty
    • Varianta # 2 - Šroubové piloty
    • Pravidla pro montážní práce
  • Příklad montáže nejjednoduššího pontonového kotvení
  • Další varianta můstkového zařízení
  • Co dělat, když se vaše lůžko rozlité?

Pobřežní oblast nádrže vybavená speciálními zařízeními pro kotvení malých plavidel a jejich parkování, oprav a údržby se nazývá molo. Z hlediska inženýrství jsou tyto struktury rozděleny do následujících poddruhů:

  • stěny kotviště, postavené podél břehu nádrží gabionů a železobetonových výrobků;
  • zakotvení pontonu, které je uspořádáno na plovoucí plošině z plastových sudů, trubek, speciálních nádob;
  • lůžko na dřevěných nebo kovových pilotách, zabitých nebo přišroubovaných na dno nádrže;
  • molo - molo, ležící kolmo k pobřeží vodního objektu.

Konstrukce sestupu do nádrže prostřednictvím výstavby mola a lůžek zvyšuje atraktivitu rekreační oblasti a zajišťuje požadovanou úroveň bezpečnosti

.

Výstavba lůžek na pilotové základně

\ t

V ruských vesnicích se rozprostírají na březích plných řek, na dřevěných základech je vidět dřevěné kotviště pro rybářské lodě. Dříve byly jako palety použity pevné dřeviny. Často v kursu byly modřín, dub nebo olše. V současné době jsou výhodnější kovové piloty, které mohou být našroubovány a zašroubovány. Tyto typy pilot se lišíz jedné struktury, jakož i způsobu instalace.

Varianta # 1 - Vysekávací nádoby

Porážkové piloty se vyrábějí ve formě ocelových trubek, vybavených intenzivním hrotem. V zemi jsou tyto piloty bušeny kopry (stroje na pilotování pilot). Podobný způsob instalace může negativně ovlivnit stav kovu. Možná můžu "příběh" a dokonce točit spirálu. V případě takové deformace kovu hromada nedosahuje vrstvy pevné zeminy, což znamená, že nebude schopna být plnou oporou pro vztyčené lůžko. Ne vždy je možné na stavbu budovy kotvení řídit speciální vybavení. Proto při sestavování pilotové základny používají šroubové piloty vlastníma rukama.

Varianta # 2 - Šroubové piloty

Šroubová hromada, stejně jako šroub, je vyrobena z kovové trubky. Na jeho spodním kuželovitém konci je na spodním kuželu přivařena určitá konfigurace a na druhém konci hlavová část, která je potřebná pro upevnění základny budoucího lůžka. Díky této šroubovací čepelce se hromada snadno našroubuje do spodní zeminy, aniž by bylo nutné příliš mnoho fyzického úsilí. Během plynulého otáčení se hromada šroubu rovnoměrně dostane do země. Riziko deformace stěn trubky zároveň minimální. Délka vrutů šroubů může dosáhnout 11 m. V případě potřeby lze trubku zvětšit nebo naopak odříznout.

Instalace dřevěného kotvení komplexního tvaru během zimy značně zjednodušuje práci. Na ledě se můžete snadno dostat na jakékoli místo stavby

Čím více zatížení by pilot měl udržovat,čím více by měl být průměr trupu. To záleží na tloušťce jeho zdí.

Pravidla pro montážní práce

Před zahájením instalace je nutné vypočítat přesný počet pilot, zvolit požadovaný průměr, s ohledem na zatížení. Vypočítejte minimální vzdálenost mezi sousedními piloty, ve kterých se materiál razverk neprohne. Délka pilot se volí podle typu půdy a hloubky jejího zamrznutí v oblasti.

Po sešroubování šroubových pilot v určité hloubce do dutiny jeho hlavice zalijte beton (značka M300 a vyšší). Tato technika zvyšuje únosnost nosného prvku. Při montáži pilotového základu v zimě přidejte do betonového roztoku speciální přísady. Mimochodem, instalace hromady pro lůžko je lépe strávit v zimě. Práce na ledě je mnohem pohodlnější a levnější než ve vodě. Je-li půda heterogenní ve struktuře, pak se hromady ukládají do různých hloubek, po kterých jsou zarovnány na danou úroveň.

Schematické znázornění dřevěného mola postaveného na pilotové základně. Délka vrstev šroubů je dána metodou zkušebního vrtání, během které je možné zjistit hloubku výskytu pevných vrstev zeminy

.

Šroubové piloty jsou vhodné pro opakované použití. Mohou být zkroucené, a pokud je to nutné, demontáž povrchové struktury - odšroubovat. Je pravda, že se nedoporučuje litý beton se sloupem zavazadlového prostoru. Servírovací piloty mohou být několik desetiletí, zejména pokud je jejich povrch zpracovánspeciální chemické složení. To znamená, že vyvazování, postavené na pilotové základně, může být dlouhodobě využíváno.

Samostatně stojící piloty jsou sjednoceny v jediném provedení pomocí kanálku přivařeného k jejich hlavám. Někdy je jako spojovací článek použit paprsek. Všechny svařovací spoje musí být ošetřeny speciálním složením na bázi epoxidové pryskyřice, smaltu nebo nátěru. Tento povlak chrání švy, které jsou ve vlhkém prostředí, před korozí.

Na skalnatých skalách není možné instalovat pilotové základy. V tomto případě jsou zvažovány další možnosti uspořádání lůžek a pilířů.

Jako materiály používané pro pokládku přikrývek na kotvištích a molach se používá vodovzdorné dřevo hodnotných plemen (modřín, akát, ipe, kumaru, garapa, bangyra, massanduba, merbau). Každá odrůda vzácného dřeva má svou vlastní jedinečnou barvu a speciální strukturu. Levnější konstrukce je možná díky použití moderních vodoodpudivých polymerů a dřevěných polymerních materiálů, na jejichž základě jsou vyráběny speciální palubky a terasové desky. Tyto materiály jsou ideální pro konstrukci povrchových struktur, jako jsou:

  • nelze podrobit procesu rozpadu a úpadku vlivem vlhkosti a srážek;
  • nepodléhají deformaci, protože nevysychají, neponořují, neohýbají a nepřehřívají se, nerozpadají se a neprasknou (na rozdíl od mnoha druhů přírodního dřeva);
  • jsou schopny nést ztrátu dekorativních vlastností pro tolerování významných teplotních rozdílů, vlivu ultrafialového záření;
  • mají vysokou odolnost proti oděru;
  • odolává velkému rázovému zatížení;
  • má protiskluzový drážkovaný povrch, který umožňuje bezpečně se pohybovat po kotvišti během deště nebo po něm.

Polymerová paluba používaná pro montáž paluby v kotvištích a pilířích nemusí být chráněna laky a oleji, což značně zjednodušuje péči o její povrch.

Montáž dřevěné podlahy na pevný rám, upevněný na pilotové základně. Zpracování desek ochrannými štíty, které je chrání před předčasným opotřebením

Montáž dřevěných podlah se provádí pomocí technologie skrytého upevnění. Při dokončování finálního kotviště, instalovat molo ploty, sjezdy do vody, stejně jako kotvení plotů a dalších zařízení nezbytných pro provoz malých plavidel.

Příklad montáže nejjednoduššího pontonového kotvení

Pro stavbu malého kotviště pontonového typu získávají dřevěné trámy, hoblované desky, hřebíky, šrouby, kovové rohy, 200 litrové sudy a lana pro jejich upevnění. Čtvercový rám konstrukce je sestaven z nosníku 100 x 50 mm na břehu. Délka strany náměstí je 2,5 metru. Rám je zesílen v rozích pomocí dřevěných tyčí, instalovaných dodatečně. Úhly rámu by měly být rovné (90 stupňů).

Konstrukce z dřevěných trámů ahermetické sudy, je příkladem nejjednoduššího kotvení pontonového typu, který poskytuje přístup k nádrži

Vztlak kotviště zajišťují čtyři sudy o objemu 200 litrů používané pro skladování ropných produktů dříve. Sudy musí být zcela vzduchotěsné. K zajištění tohoto požadavku se kolem zátky aplikuje těsnící hmota nebo silikon, který zabraňuje vnitřnímu uložení nádob s vodou. Pro lepší uchycení sudů k rámové konstrukci použijte další tyče (50 až 50 mm), které se připojují k hlavnímu rámu pomocí kovových úhlů. V těchto tyčích vyvrtejte otvory, kterými lana probíhají, aby bezpečně upevnily sudy umístěné na obou stranách rámu paralelně k sobě.

Převrácený rám, připravený k sestupu do vody, je převeden na hladinu vody bez palubky, což několikrát komplikuje jeho hmotnost

Dřevěný rám pravoúhlého tvaru je obrácen a sudy jsou umístěny ve spodní části konstrukce. V této poloze je konstrukce umístěna v nádrži v blízkosti břehu. K jeho upevnění se používá kotevní systém. Je také možné připevnit konstrukci k pilotám, přišroubovat do půdy na břehu nádrže nebo sloupku, vykopat do země a betonu. V poslední etapě jsou do rámu zasazeny prkna z hoblovaných prken. Také je postaven malý most, který poskytuje přístup k lůžku od břehu nádrže.

Konečný vzhled pontonového kotvení používaného v létě. S nástupem chladu se povrchová struktura dobře orientuje abude uložen do příští sezóny

Další varianta můstkového zařízení

Z nákladních pneumatik, které fungovaly podle jejich termínů, konstruují sloupy. Pro tento účel jsou pryžové pneumatiky navzájem spojeny lany nebo silnými lany. Pak jsou svázané pneumatiky navinuty do vody a položeny na dno nádrže. Improvizované sloupy by se měly vylévat z vody. Stabilitu sloupů ve vodě zajišťují říční kameny hozené uvnitř pneumatiky. Pak na vztyčených pilířích postavili dřevěné mosty.

Co dělat, když vaše přístaviště plavalo?

Jednoduché povrchové struktury, vlastník pozemku, který opouští řeku nebo jezero, mohou stavět sami. Peezes, které jdou pár metrů od pobřeží až ke dnu nádrže, by měly být postaveny společnostmi s kompetentními odborníky a profesionálním vybavením. Pokud ušetříte na konstrukci a konstrukci kotviště, když jste vyzvali pochybné firmy, aby tuto práci provedli, pak můžete „ztratit“ strukturu povrchu. To jen uniká ze břehu. Jak vrátit místa na místo, viz video.