Zařízení krytiny z asfaltového betonu - asfaltová betonová dlažba silnic

Na konci výstavby venkovského domu přichází čas na výstavbu přilehlé oblasti. Rozklad trávníků a záhonů, uspořádání zahradních cest, výsadba stromů a keřů - to je jen malá část práce, která bude muset čelit majiteli domu. Vlastnictví domu v zemi není možné bez přítomnosti auta. Vzhledem k tomu je naléhavě nutná dobrá příjezdová cesta do domu. Velmi zřídka se někdo rozhodne sám asfalt. Důvodem mohou být stereotypy o závažnosti a nevýhodě této události. V článku se budeme zabývat povrchovou úpravou asfaltového betonu a také postupným popisem celého procesu pokládky asfaltového betonu.

Obsah

  • Podklad pro asfaltový betonový povlak
  • Pokládání asfaltového betonu
  • \ t

Zpět na obsah

Základ pro asfaltový betonový povlak

\ t

Před pokládkou asfaltového betonu je důležité věnovat zvláštní pozornost přípravě nadace. Práce na přípravě podkladu ve větším rozsahu se podobají podobné práci při stavbě běžného betonového místa. Hlavní věc - nadace by měla být pevná a spolehlivá.

Na obrázku níže je znázorněno schéma zařízení pro opotřebení vozovky pro úsek pojezdu a chodník.

Konstrukce asfaltových betonových nátěrů

\ t

Nejdříve odstraňte měkkou a plovoucí půdu tak, aby během vytěžování nebyl asfalt proset. Odborníci tento proces přípravy lázně nazývají.

Za druhé,připravit polštář To platí zejména pro oblasti s intenzivním provozem. Nicméně, je to mnohem jednodušší pro soukromé domy, chodníky, loděnice a parkoviště. Zde je důležité správně vypočítat množství a tloušťku polštáře tak, aby horní kryt dosáhl dané úrovně.

Za třetí, značení. Je nutné jasně vymezit hranice, předsudky, v případě potřeby připravit a zařídit hranice. Je třeba vzít v úvahu okapy, dešťové kanalizace, přítoky vody, aby bylo možné během provozu snadno procházet déšť a roztavenou vodu bez poškození dlažby z asfaltového betonu.

Technologie umožňuje vytvoření třívrstvého základu:

  • Písek.
  • Velké sutiny (frakce 40-70).
  • Malý agregát (frakce 20–40, 10–20).
  • Tloušťka vrstvy je od 5 do 30 cm, v závislosti na předpokládaném zatížení asfaltu. Každá vrstva vyžaduje dobré těsnění. V podmínkách malých ploch, kde není možná cesta, použijte vibrační rampu nebo ruční válec. Ve velmi úzkých místech a místech přilehlých asfaltu ke stěnám budov ak hranám hran, tzv. "Pata" - malá kovová deska s rukojetí. Doma, pro kryt loděnice, bude stačit jedna vrstva štěrkové frakce 20-40, tloušťka 5-10 cm

    .

    Vrstva štěrku v asfaltovém betonovém povlaku

    Pro silnější lepení asfaltového betonu s podkladem je žádoucí rozlit poslední vrstvu rozlité kapaliny tekutým roztaveným asfaltem. Snadno se taví při teplotě 100-150 ° C. Spotřeba asfaltu se vypočítá na základě poměru 0,5-0,8 litrů na metr čtvereční.metr

    Takto připravený důvod se stane spolehlivým polštářem pro váš asfaltový beton a zaručí jeho dlouhodobou práci.

    Úmyslně zmeškal bod vaření asfaltového betonu, protože v domácích podmínkách je to velmi pracný a drahý proces, který je lepší svěřit profesionálnímu ABC a přinést hotový materiál pro stohování. Je nutné znát pouze složení asfaltového betonu. Asfaltový beton se štěrkem (nebo štěrkem) různých velikostí, písku, minerálního prášku a olejového asfaltu se vyrábí podle GOST 9128. Navíc doba přepravy horkých směsí ze závodu na místo stohování nesmí překročit 1,5 hodiny při teplotě +10 ° C.

    Asfaltová betonárna

    Zpět na obsah

    Pokládání asfaltového betonu

    \ t

    Stojí za zmínku, že práce není snadná. Jako každá jiná stavební profese vyžaduje určité zkušenosti, znalosti a vhodný nástroj. I když to není potřeba.

    Nástroje pro ruční pokládku asfaltové betonové směsi

    \ t
    • Dvojice lopatových lopat. Bude pohodlnější pracovat s lopatou s krátkou rukojetí a ostrým nosem.
    • Kolečko. Nechte na místě nést asfaltový beton. Nejvýkonnější kolečko je jednokolejné.
    • Škrabka. To je něco jako mop s dlouhou rukojetí, pro vyrovnání nevytvrzeného asfaltového betonu.
    • Vázací závit. Bude velmi užitečné identifikovat hrboly a jamy na plánovaném místě. Může být nahrazen silným vlascemnebo jednoduché lano.

    Pozor! Chcete-li získat kvalitativní nátěr, stohování by mělo být prováděno při teplotě ne nižší než 5 stupňů na jaře av létě, a ne nižší než 10 stupňů - na podzim. Při stohování při záporné teplotě je nutné vzít v úvahu řadu pravidel, mezi nimiž je zvýšená teplota směsi na 160 stupňů, předběžné ohřátí základny, zvýšená tloušťka pokládací vrstvy.

    Takže žádné triky. Je nutné rovnoměrně, 5-7 cm tlustý, rozdělovat horký asfaltový beton v dané oblasti. Zkontrolujte hladinu závitu. Stojí za zmínku, že při výstavbě silnic smluvní organizace kontrolují rovnost pokrytí podle SNiP 3.06.03-85.

    Zařízení pro nátěry z asfaltové betonové směsi

    Dále je podle technologie potahování asfaltovým betonem možné zapnout těsnění. Čím vyšší je teplota směsi, tím lepší je její těsnění, takže se snažte tuto práci provádět co nejrychleji. Stejně jako polštář, i valivý asfalt je nejlepší pro válec a na malých plochách, vibrační desku, ruční válec a patu. Aby nedošlo k přilnutí asfaltu k nástroji, namažte pracovní plochy motorovou naftou.

    Utěsnění asfaltu

    Těsnění musí být provedena v 3 - 6 průchodech v různých směrech pohybu. U silnic a míst s větším zatížením než chodci ležel asfalt ve 2 - 3 vrstvách, počínaje velkou frakcí a končící malými. V horní vrstvě se doporučuje použít hustý asfaltový beton, ve spodní části porézní. Asfaltový beton se tak stane skutečnou kvalitoukryt.

    Hlavní věcí je zapamatovat si, že před pokládkou asfaltu, všech inženýrských sítí, vodovodu, kanalizace, elektřiny a případně plynu. To se nestane, jak často vidíme na našich ulicích. Dej jen nový asfalt, takže okamžitě je třeba vyměnit potrubí pod ním.