Garážový komplex - typy, výhody a pravidla umístění

Osobní vozidla se každoročně stávají stále populárnější, nyní v jedné rodině může být několik aut. Velká města, postavená s výškovými budovami, se stávají úkryty pro miliony lidí. A co miliony aut, které tito lidé vlastní? K jejich uspokojení v době nečinnosti nebo dočasného parkování potřebují obrovské plochy, které v katastrofických nedostatcích ve velkých městech. V průměru auto nestráví mnoho času na silnici, většinu dne by mělo být uskladněno. Jaká je cesta z této situace, zeptáte se? A odpovíme - garážový komplex.

Garážové systémy poskytují svým uživatelům místo pro uložení automobilu. V zahraničí, takové typy parkovacích míst již dlouho dosáhly vrcholu popularity, ale začal se objevovat v Rusku ne tak dávno.

Obsah
  1. Jak jsou organizovány garážové komplexy?
  2. Vícepodlažní garáže
  3. Opravy a servis zařízení

Jak jsou organizovány garážové komplexy?

Největší stavba garážových komplexů je nezbytná v místech masové návštěvy lidí v centrálních částech měst. Volba místa pro parkování by měla být v souladu s dopravní a plánovací strukturou města a schématy dopravy.

Garáže jsou:

  • Otevřít
  • Uzavřeno
  • Jednostupňové
  • Dvouúrovňové
  • Víceúrovňové

Garážové komplexy mohou být určeny pro trvalé nebo dočasné skladovánívozy Pokud jsou táborníci komplexu přiřazeni každému konkrétnímu řidiči pro trvalé skladování automobilů, musí být komplex postaven v souladu s normami územního plánování.

Garážové komplexy mohou být přestavěny:

  • Na pozemku, který není vhodný pro garáž a bytovou výstavbu
  • V zámeckých budovách
  • V obytných zónách
  • Ve ​​speciálně určených parkovištích atd.

Parkiny jsou postaveny na základě dostupnosti pro chodce do místa bydliště. Jinými slovy, garážový komplex by neměl být umístěn ve velké vzdálenosti od domova majitele automobilu. Současně by komplexy měly být umístěny ve vzdálenosti od škol a mateřských škol. Pokud bude místo pro trvalé uskladnění automobilů velmi daleko od domova, bude často nečinné bez podnikání a auto bude muset „spát“ v blízkosti domu na hřišti nebo pod balkónem, protože jeho majitel nechtěl vstoupit z domu. parkoviště.

Při výběru parkovacího místa je třeba vzít v úvahu dva hlavní body: garáž by měla odpovídat okolní architektuře a neměla by narušovat ekologii této oblasti. Konstrukce garážového komplexu je navržena tak, aby byla externě spojena s okolním prostorem.

Existuje několik typů garážových komplexů, volba jednoho z nich závisí na dostupnosti volného místa, na počtu vozidel, které je třeba umístit, na propustnosti automobilů za hodinu atd.

  • Parkoviště,Navrženo ve spojení s jinými budovami - obytnými nebo administrativními
  • Otevřené parkoviště, izolované od automobilové dopravy, maximální velikost takových parkovacích míst je 300 vozů. Lze instalovat pouze na místech, kde jsou pro takové parkování k dispozici velké nevyužité prostory.
  • jednoduché jednopodlažní a dvoupodlažní garáže, umístěné na nevyužitých pozemcích - podél železnic a dálnic, v blízkosti průmyslových prostor, na nepohodlných pozemcích
  • Vícepodlažní garáže různých typů s rampami nebo zdvihacími mechanismy pro pohybující se automobily
  • \ t
  • Podzemní garáže
  • \ t

Vícepodlažní garáže

\ t

Mezi garážovými komplexy jsou stále více populární vícepodlažní garáže, díky nimž může být velké množství automobilů umístěno v malém prostoru.

Je zde velké množství vícepodlažních garáží, které jsou rozděleny podle místa, plánování, způsobu přesunu vozů dovnitř apod. Podle umístění garáže jsou rozděleny na pozemní, podzemní a kombinované. Přesouvání uvnitř garáže - rampa, mechanizované a automatizované. Při plánování přidělte box, skládaný, rakev a garáže Maneux box. Vícepodlažní garáže jsou také klasifikovány podle počtu řádků, úhlu polohy vozu k ose pojezdu atd.

Komplex garáže by měl být vybaven několika povinnými prostory, včetně denní údržby, mytí automobilů, sektoruúdržba, postexpresní diagnostika, servisní a pomocné prostory.

V rampové garáži, v závislosti na počtu vybavených vozidel, jsou jednosměrné nebo dvoukolejné rampy. Můžete instalovat jednosměrnou rampu, na kterou půjdu auta a já půjdu nahoru a dolů (pro garáže nejvýše 100 míst), pro více prostorných garáží můžete umístit obousměrnou rampu se samostatnými pásy pro sestup a výtah.

Šířka rampy se vypočítá podle norem, strany rampy jsou omezeny podél okrajů překážek o výšce 20 cm pro větší bezpečnost. Populární garáž s více články má průchodnost 400 aut za hodinu.

Vícepodlažní garážové komplexy mohou být vybaveny nákladními výtahy pro pohyb vozidel mezi podlažími. Výtah ve výšce by měl být nejméně 20 cm nad vozidlem, 1 metr široký a v délce 0,8 m. Výtah může být vnitřní nebo vnější a je klasifikován podle kapacity a způsobu nakládky.

Zvláštní pozornost je třeba věnovat mechanizovaným a automatizovaným garážovým komplexům. To znamená, že se řidič neúčastní parkoviště, protože to všechno dělá zvedací zařízení. Garáž je postavena na principu voštin, stroje jsou naloženy do buněk na speciálních plošinách.

Postup je následující. Parkování je obsluhováno obsluhou, dává povel auto-výtahu. Výtah vybere nejblíže k němu buňku, ve které není žádné auto, a odnáší paletu z ní. Paleta je přepravovánaspeciální box, do něho vstoupí válečník, opustí auto a zavře ho. Operátor dá příkaz a výtah pošle paletu do stejné buňky.

Tato konstrukce parkování vám umožní ušetřit místo a palivo, nervy a čas pro vaše zákazníky. Cena jednoho parkovacího místa je snížena o 30% ve srovnání s betonovými garážemi. Automatické parkování je technologie budoucnosti.

Služby opravy a údržby zařízení

\ t

Komplex garáží, bez ohledu na to, kde a jak je postaven, by měl mít kromě parkovacích míst také servisní a opravárenské zóny. Mohou být umístěny společně a odděleně, vše záleží na množství volného území a prostor. Servisní prostor musí být vybaven potřebným vybavením.

Oblast služeb by měla pokud možno zahrnovat:

  • Wink
  • Prostory pro opravu
  • \ t
  • Prostory s pozorovacími jámami nebo výtahy
  • \ t
  • Pomocné místnosti atd.

Vedle mytí automobilů je umístěna technická místnost, do které budou skladovány spotřební materiály. Předpokládá se oddělená místnost s vysokou požární bezpečností pro skladování oleje. Rovněž je zapotřebí skladovacích prostor pro baterie, akumulátory a pneumatiky. Počet a plocha pomocných prostor jsou specifikovány v projektových normách garáží.

Počet opravárenských míst a stanovišť automobilů závisel na počtu strojů uložených v komplexu, často dostatečně 2-3krát. Příspěvky z myčky automobilů mohou být zjednodušeny nebo slepé, tok příspěvků může být o 1-2 méně, anojak je průchod automobilů přes ně mnohem vyšší.

Kromě pomocných prostor v garáži by měla být sociální zařízení. Jedná se o toalety, sprchy, jídelny atd. Jsou zde zvláštní hygienické normy a pravidla pro navrhování podniků autodopravy, které se řídí výstavbou garáží a garáží. Výše uvedená zařízení mohou být umístěna v suterénu a v horních patrech nebo v přílohách.

Nejrozvinutější z hlediska dostupnosti servisních a opravárenských ploch jsou víceúrovňové garážové komplexy. Technické vybavení těchto komplexů poskytuje kompletní seznam služeb pro servis vozu na jednom místě. Další oblasti služeb přinášejí značné příjmy, což je dobrým doplňkem k zisku z prodeje nebo pronájmu autopůjčovny.