Instalace HBO na metanu v autě

V současné době není tradiční palivo pro automobily, jako je benzín nebo motorová nafta, jediné možné. Rozšířené byly různé směsi plynů.

Nejoblíbenější sklady založené na propan-butanu. Druhé místo je HBO na metanu. O vlastnostech používání metanu v automobilech se bude diskutovat v tomto materiálu.

Obsah
  1. Jaký je rozdíl mezi HBO a metanem
  2. Vlastnosti zařízení. Výhody a nevýhody
  3. Montáž a seřízení zařízení na metanu
  4. Závěr

Jaký je rozdíl mezi HBO a metanem

Metanové palivo je nyní široce používáno v USA, Číně a zemích západní Evropy. V naší zemi je také rozšířen metan pro automobily. Na rozdíl od propanu tento plyn nevyžaduje samostatnou výrobu a zpracování. Po extrakci je spotřebitelům poskytováno pole v dodavatelích hotové formy. Metan se nezkapalní a pod tlakem ve dvou stech atmosférach se čerpá do válců.

Jelikož Rusko je jedním z hlavních dodavatelů modrého paliva, stát poskytuje všem motoristům veškerou možnou podporu, kteří chtějí instalovat plynová zařízení pro metan. Například v Tatarstánu může vlastník automobilu pro takovou generální opravu obdržet dotaci až do výše třiceti procent ceny zařízení plynové láhve.

Stlačení metanu se provádí za účelem zvýšení zásoby stroje. Jeden kubický metr tohoto paliva je srovnatelný s litrem benzínu a v objemu šedesáti litrů pojme asi dvanáct litrů plynu.Použitím vhodného válce lze tedy řídit stejnou vzdálenost jako při použití dvanácti litrů benzínu.

Vlastnosti zařízení. Výhody a nevýhody

Jelikož, jak již bylo zmíněno, metanové válce se vyznačují vysokým tlakem, tato okolnost ukládá zvláštní požadavky na jejich konstrukci.

Existují tři typy tlakových láhví pro stlačený plyn metanu, které jsou instalovány na vozidle:

  • z kovu. Jedná se o pevné, pevné ocelové nádoby se zesílenými stěnami. Doba jejich využívání je až dvacet let;
  • z plastu. Takové kovové válce jsou také pevné. Střed nádoby je propíchnut kuželem a kompozitní materiál je navinut na výsledný volný prostor. Tímto způsobem se snaží snížit hmotnost válce bez snížení objemu. Doba trvání provozu - do patnácti let;
  • kompozitních materiálů. Nejprve se vyrobí pevný hliníkový nebo kompozitní základ, který je obalen kompozitními materiály. Tento válec lze použít i do patnácti let.
  • Lahev na metanový plyn je relativně velká vzhledem k potřebě zesílit stěny. Proto se používají kompozitní technologie jejich výroby. Válce jsou válcové a nelze je instalovat namísto náhradních dílů.

    Trubky pro metan HBO se provádějí hladce a mohou odolávat vícenásobnému protažení při vysokém tlaku. Typicky takové zařízení používá ocelové trubky, kterémají průměr šest a deset milimetrů.

    Jsou uvedeny tyto vlastnosti plynových zařízení určených pro metan:

  • vchod do areálu je vybaven plstěným filtrem pro čištění plynu před cizími částicemi;
  • , po kterém je tepelný výměník připojen k chladicímu systému motoru. Vysoká teplota chladicí kapaliny umožňuje ohřívat metan, který je pak přiváděn do spouštěcí komory, kde je pokles tlaku asi 2 bary.
  • V opačném případě se takové redukce jakékoliv generace neliší od podobných zařízení používajících propan-butan.

    Pro sledování přítomnosti zbytků metanu v palivovém systému je nutné použít manometry konstruované pro provoz při tlaku do čtyř set barů.

    S ohledem na výše uvedené skutečnosti existuje řada výhod a nevýhod používání metanového paliva jako alternativy k tradičnímu.

    Mezi výhody patří:

    • nižší náklady na toto palivo, což nakonec snižuje provozní náklady stroje;
    • stabilní kvalitativní charakteristiky, protože metan nevyžaduje samostatný proces, jako je propan;
    • je šetrnější k životnímu prostředí než jiné druhy paliv.

    Nevýhodami jsou:

    • velká hmotnost a objem zabraný zařízením; v této souvislosti - nemožnost upevnění pod spodní část stroje;
    • menší vzdálenost vozu, pokud je porovnána s jinými druhy paliv uvedených v seznamu;
    • sofistikovanější instalace;
    • vysoké náklady na samotné zařízenía jeho instalace;
    • nemožnost nastartování automobilu na plynné palivo, zejména v chladném období, je nutné nastartovat auto na benzín;
    • zvýšená ztráta výkonu, včetně porovnání s propanem;
    • pro domácí podmínky - nedostatečný počet stanic poskytujících možnost naplnění metanu v automobilu.

    Pozor! Zařízení s plynovým metanem má vyšší cenu než propan. Totéž platí pro jeho instalaci.

    Někteří se domnívají, že HBO, včetně metanu, představuje zvýšené riziko vykořisťování. Toto však není zcela pravda:

    • protože metan je těkavý plyn, nevytváří při úniku výbušné shluky a velmi rychle se vypařuje;
    • požadavky na výrobu metanových lahví, zajištění jejich spolehlivosti, prakticky vyloučení pravděpodobnosti výskytu nebezpečí.

    Montáž a seřízení zařízení na metanu

    Jak již bylo zmíněno, instalace metanu na auto bude stát podstatně více než HBO, který pracuje na propanu. Plné náklady, včetně nákupu samotného vybavení, mohou dosáhnout až osmdesáti tisíc rublů, v závislosti na cenách montéra a typu vozu. Instalace se provádí v následujícím pořadí:

  • je namontován válec v zavazadlovém prostoru, pro který bude nutné upevňovací prvky vyrobit a namontovat;
  • tryska se provádí v potrubí trysky, vyvrtá otvory v kolektoru;
  • instalace plnicího ventilu;
  • je namontována plynová převodovka stlakoměr;
  • instalace elektronické řídicí jednotky;
  • Zapojení je provedeno v kabině a připojeno.
  • Pozor! Vzhledem ke své hmotnosti a rozměrům nelze metanol instalovat pod dno stroje.

    Po instalaci se ladění a seřizování provádí pomocí počítače. Pro správnou a kvalitativní instalaci a úpravu doporučujeme kontaktovat specialisty servisního oddělení, které tyto služby poskytuje.

    Závěr

    Stručně řečeno, plynové měřicí zařízení pro automobil je jednou z nejmodernějších palivových technologií. Vzhledem k velké velikosti a hmotnosti, stejně jako k významným nákladům na metanová zařízení pro automobily, včetně instalace, je nyní racionální použít pro vozidla a autobusy s velkou kapacitou. V tomto případě nebude ovlivněn nedostatek volného místa a vyplatí se rychleji.