Klasifikace zahradních drah od mistrů krajinného designu

Zahradní cesty jsou směrové nitě, které spojují všechny funkční oblasti lokality a další prvky krajinného designu do jediného souboru. Bez zahradních cest není možné dosáhnout umělecké ucelenosti obrazu zahrady. Volba konfigurace kolejí, které jsou rozmístěny na území areálu, se provádí ve fázi krajinného designu. V závislosti na účelu kolejí jsou vybrány materiály pro jejich zařízení, stejně jako technologie stohování. V souladu s přijaté v zahradním designu, klasifikace trati může být dekorativní a užitkové, hlavní a sekundární, tvrdé a měkké, rovné a klikaté, široké a úzké. Konstrukce silniční dopravní sítě lokality se provádí s přihlédnutím k jejímu reliéfu, který může být rovný „talíř“ nebo vícestupňovému (za přítomnosti významných výškových rozdílů).

Obsah
  1. Obsah
  2. Užitkové a dekorativní cesty v zahradě
  3. Sekce zahradních cest po domluvě
  4. Výstavba zahradních cest
  5. Klasifikace tratí podle typu země
  6. Separace kolejí podle skupin dlažeb
  7. Posílení hran zahradních cest
  8. Estetická hodnota dlažby zahradních cest
  9. S ohledem na úlevu při uspořádání kolejí
  10. Kombinace materiálů - záruka úplnosti složení

Obsah

  • Užitkové a dekorativní cesty v zahradě
  • \ t
  • Subsekce zahradních cest po domluvě
  • \ t
  • Stavba zahradní cesty
  • \ t
    • Klasifikace tratí podle typu země
    • \ t
    • Separace kolejí podle skupin dlažeb
    • \ t
    • Posílení hran zahradních cest
  • Estetická hodnota dlažby zahradních cest
  • \ t
  • Zohlednění úlevy v uspořádání kolejí
  • \ t
  • Kombinace materiálů - záruka úplnosti kompozice

Užitkové a dekorativní cesty v zahradě

\ t

Všechny zahradní cesty lze rozdělit do dvou velkých skupin: utilitární a dekorativní. Na každém místě jsou vždy přítomni zástupci obou skupin. Utilitární skupina zahrnuje přístupové cesty k motorovým vozidlům, stejně jako dráhy, určené pro komerční budovy, které jsou aktivně využívány po celý rok. Šířka vstupní tratě na pozemek závisí na rozměrech vozidel používaných majiteli venkovského domu. Obvykle je tato hodnota 2,5-3 metry. Výkon základny se vypočítá s ohledem na hmotnost přepravy. Jako materiály pro tkaniny dříve používal pouze beton. V současné době se stále více upřednostňují silniční obklady, což umožňuje přesněji zachovat styl v designu krajiny.

Pro výzdobu místa jsou potřeba dekorativní zahradní cesty. Jsou položeny na procházky pro chodce, během kterých se člověk může těšit na krásu zahrady. Ozdobné cesty vedou do rekreačních oblastí ukrytých v útulných rozích zahrady. Šířka tratí tohoto typu se pohybuje od půl metru do jednoho a půl metru. Jako materiál prouspořádání ozdobných cest používá oblázky, drcený kámen, dlaždice, přírodní kámen, atd.

Dekorační zahradní cesty, vyložené z jednotlivých přírodních kamenů, vytvářejí ráz v designu zahradní krajiny a usnadňují obdivování její krásy

.

Subsekce zahradních cest po domluvě

\ t

Mezi zahradními cestami je zvláštní hierarchie. Skladby mohou být hlavní, vedlejší, spojovací.

  • Hlavní cesta je spojovacím prvkem zahrady. Šířka této tratě by neměla překročit 1,2 metru, takže je zde dostatek místa pro společné procházky.
  • Vedlejší a spojovací cesty jsou odděleny od hlavní cesty do různých stran zahrady. Na úzkých cestách, jejichž šířka je asi 0,5-0,7 m, je vhodné pohybovat se po jednom. Konfigurace sekundárních a spojovacích cest by neměla být komplikovaná. V opačném případě tyto prvky vstoupí do soupeření s hlavní cestou, kterou nelze tolerovat.

S pomocí hlavních, vedlejších a spojovacích cest, spojených v jediné silniční dopravní síti, se nacházejí všechny významné objekty, které se nacházejí na předměstském území: dům, garáž, hospodářské budovy, vstupní prostory, otevřené plochy, místa odpočinek, umělé nádrže.

Kompetentně navržená síť zahradních cest na území areálu umožňuje volný přístup na jakékoli místo zahrady

.

Při navrhování silniční sítě musíte dodržovat „zlaté“ pravidlo, které spočívá v tom, že osy všech kolejí by se měly protínatJediný bod. Toto místo, které je kompozičním centrem zahrady, je vyzdobeno v dominantním stylu.

Výstavba zahradních cest

\ t

Návrh zahradních cest je vybrán v závislosti na:

  • druh a struktura půdy na místě;
  • sezónní změny půdy;
  • hladina podzemní vody;
  • očekávané zatížení dlažby;
  • intenzita užívání (sezónní nebo celoroční).

Díky svým konstrukčním prvkům mohou zahradní cesty vedle hlavního účelu plnit i další důležitou funkci - kanalizaci. Za tímto účelem je jejich povrch opatřen malým svahem, který zajišťuje odvodnění deště a roztavení vody do drenážní vrstvy základny koleje. Chcete-li vytvořit zahradní cestu, můžete:

  • dvouprofilový (uprostřed nad hranami) - voda teče ve dvou směrech;
  • jeden profil (jeden okraj zvednutý nad druhým) - voda teče směrem ke svahu.

Zahradní dráhy mají nejen příčný profil, ale také podélný profil, který zobrazuje výškový rozdíl po celé jeho délce (od začátku do konce). Rozdíl výšky mezi hranami dráhy v příčném a podélném profilu se měří v ppm. Jsou povoleny následující hodnoty:

  • 15-60 ks pro příčný sklon koleje (v závislosti na její šířce):
  • 70 ppm a méně - pro podélný sklon koleje.

Pokud velikost podélného sklonu na kterékoli části zahradní cesty přesáhne 70 ppm, doporučuje se uspořádat schody pro bezpečnostní účely. Jinak bude cesta příliš strmá.

S výrazným výškovým rozdílem na území areálu zahrady uspořádat cestu se schodišťovými schody, které usnadňují výstup a sestup na svahu

Klasifikace tratí podle typu země

\ t

Každá trať se skládá z těchto konstrukčních prvků:

  • plátna země (prohloubení v půdě, odpovídající velikosti postavené dráhy nebo nástupiště);
  • základna sestávající z vrstvy podestýlkového písku a (nebo) vyrovnávacího štěrkového štěrkového polštáře z vrstvy. Obě vrstvy jsou navrženy tak, aby snižovaly zatížení na zemském plátně, stejně jako odvod vody z místa (odvodnění).

V závislosti na funkčním účelu zahradní cesty je vybrán typ země. Takže pro zahradní cesty, které se používají během letní sezóny, stačí, aby se vytvořil písčitý základ. Pro chodce pro chodce, které jsou provozovány po celý rok, by měl být základ již štěrkopískový. Vstupní komunikace a nástupiště pro parkování vozidel jsou postaveny na pevném betonovém základu vyztuženém výztuží.

Oddělování kolejí podle skupin dlažeb

\ t

Silniční dlažba je dalším povinným konstrukčním prvkem jakékoli tratě. Podle typu pokrytí všech zahradních tras lze rozdělit do dvou skupin:

  • tuhé (monolitický beton, slinutá cihla, chodníková dlažba, přírodní kámen);
  • měkké (oblázky, štěrk, žulová struska, drcený kámen).

Design krajiny také používá kombinované tratě, které se skládají z míst, která mají pevnou neboměkký kryt.

Kombinované trasy jsou tvořeny sypkými materiály a tvrdými vazbami, prezentovanými ve formě samostatných kamenných desek čtvercového tvaru

.

Pro pokládání speciální dlažby se používají sofistikované technologie. Patří mezi ně zelené stopy uspořádané na mřížce nebo vyplněné dekorativním betonem. Nejoblíbenější v zemi-stavba domu jsou tvrdé cesty, které vám umožní realizovat řadu stylizovaných řešení pro návrh zahrady místě. Navíc jsou praktičtější, protože jsou trvanlivé, spolehlivé a snadno se čistí. Měkké dráhy budou muset být rychleji očištěny od odpadků a častěji opravovány vyrovnáváním sypkého materiálu.

V samostatné skupině se připouští přidělení dřevěných krytin, provedených ve formě podlah, plošin, chodníků, chodníků trnů.

Řezání stromů při navrhování zahradních cest se používá ve spojení s objekty zhotovenými z válcového kmene nebo nosníku

.

Posílení hran zahradních cest

Obrubníky používané k posílení okrajů zahradních cest umožňují:

  • zvyšují stabilitu povlaku;
  • chránit okraj potahu před možným smykovým a lomovým působením;
  • aby se zabránilo přerůstání vegetace vegetací;
  • chrání trávníky a záhony sousedící s kolejemi před pošlapáním.

Instalace obrubníků je povinná pro zahradní cesty s měkkým typem obložení. Hard cesty jsou orámoványobrubníky na žádost vlastníka pozemku.

Estetická hodnota dlažby zahradních cest

Výběr materiálů pro zahradní cesty je důležitý pro estetickou hodnotu v krajinářském designu. Obraz na povrchu vozovky může určovat směr pohybu turistů a zároveň jejich zájem o individuální detaily. S výkresem a typem dlažby můžete vytvořit iluzi velkého prostoru, který je důležitý pro oblasti malé plochy. Úmyslné zúžení nebo prodloužení tratě, vložení ornamentu, oblastí krok za krokem, vyložení z dekoračního kamene, stejně jako řada dalších triků používaných krajinářskými designéry, umožňují dekoraci prostoru a jeho jedinečný obraz.

Zahradní plocha zdobí chimérická forma zahradních stezek, která zatemňuje trávník trávníku a izoluje malé záhony z obecného pozadí

.

S ohledem na úlevu při uspořádání kolejí

\ t

Jakákoli trať uvedená na staveništi pro praktické nebo dekorativní účely musí být povinná, bezpečná a zároveň vhodná i při použití. To je možné pouze v případě, že jsou kolejnice navrženy s ohledem na vlastnosti reliéfní oblasti:

  • Stejný reliéf: sekundární stehy mohou být umístěny jakýmkoliv způsobem (ve tvaru větve ve tvaru větví od hlavní trati, jiné varianty).
  • reliéf ve tvaru talíře: zahradní cesty zanechávají sluneční paprsky od nejnižšího bodu v oblasti, která má dekorativní nádrž nebo altán.
  • Reliéf s výškovým rozdílem: na hladkých svazích upravte zahradní cesty klikaté formy, jejichž přilehlé oblasti jsou propojeny hladkými přechody. Na strmých svazích se neobejde bez zařízení opěrných zdí a teras, z nichž je přechod opatřen rampami a schody.

Hlavní zahradní cesta, která vstupuje do zelených stromů a jde daleko, umožňuje vylézt na terasu podél kaskády schodů

.

Kombinace materiálů - záruka úplnosti kompozice

Zahradní kolejnice kombinované podle tvaru a barvy použitých materiálů s bytovým vybavením, ploty, altány, květinovými záhony a květinovými záhony umožňují kompoziční úplnost zahrady. Při navrhování kolejí musíte dodržovat požadavky zvoleného stylu. Například, v přísném pravidelném stylu, to je předpokládal, že všechny zahradní cesty budou nutně být rovné čáry. Hlavní cesta zároveň slouží jako druh osy symetrie, která rozděluje zahradu na dvě identické poloviny designu. Místa, která mají být uspořádána na křižovatkách kolejí, by také měla mít přísnou formu správných geometrických tvarů (kruhy, čtverce).

Zahrada v pravidelném stylu je zdobena rovnými a rovnými stezkami, vystupuje tak, jako by byla na lince s dovednou rukou návrháře-umělce

.

Krajinný styl naopak nevnímá striktní a přímé linie. V takové zahradě budou k dispozici vhodné klikaté cesty vedoucí do nejpříjemnějších částí pozemku. Zároveň by měl každý ohyb vinuté zahradní cesty otevřít krásnoupohled na rostoucí stromy a květiny, šikovně vytvořené nádrže s potoky a vodopády, atraktivní místa, okouzlující sochy a další dekorativní prvky.

Získání neočekávaného výsledku vám umožní kombinovat styly. Současně je smíšená hlavní cesta prováděna ve formě přímky a sekundární cesty, které od ní vystupují, poskytují volný tvar. Podtrhněte krásu holandského stylu, který pomůže kolejím, zdobeným hranicí rostlin.