No, samozřejmě, těm, kteří si mohou dovolit koupit velký pozemek a stavět na něm všechny potřebné struktury. A co mám dělat, když není sídlo velké, ale potřebuji postavit dům a garáž a lázeňský dům by tomu nezabránil? Vyberte si mezi garáží a vanou? Vůbec ne, výstup je - je to podzemní "autobus". Dlužíme tuto technologii zámořským sousedům, kteří již dlouhou dobu tuto konstrukci praktikují. Garáž je v nulovém patře budovy, což výrazně šetří prostor na místě. Jak tedy vybudovat podzemní garáž?
- Dům a garáž: dva v jednom
- Stavba garáže
- Správný vstup do garáže
- Jak postavit vstupní silnici
- Větrání garáže
- Hydroizolace garáží
Dům a garáž: dva v jednom
Před zahájením stavby musíte přesně určit, jaký stavební projekt potřebujete s podzemní garáží.
Existují dvě varianty uspořádání automobilového dungeonu:
Druhou možností je větší popularita, protože je řádově levnější než první a snadno proveditelná.
Ve velmi hlubokých garážích navíc existuje několik vážných problémů:
- Vlhkost
- Tlak zeminy
- Dopad podzemních vod \ t
Ti, kdo chtějí najít všechny základní požadavky na budovy, si musí přečíst normativní dokumentaci. V SNIP jsou popsány podzemní garáže všech typůdetailně, včetně příznivých podmínek pro jejich provoz, inženýrských sítí a úrovně požární odolnosti bran a zdí.
Existuje však jeden velmi důležitý aspekt, který nelze ignorovat: překrytí mezi garáží a horním podlažím by mělo být rozděleno silnější a vyztuženou deskou. Kromě toho toto podlaží nelze použít jako obývací pokoj, protože garáž je klasifikována jako výbušná.
Garáž připojená k domu, včetně samostatné podzemní garáže, nesmí být použita pro plynové lahve.
Stavba garáže
Výstavba podzemní garáže vlastníma rukama není obtížná, ale je třeba zařízení pro zvedání nákladu.
Pokud jde o komunikace (elektřina a telekomunikace) \ tvytápění), pak se provádějí až po dokončení celé budovy.
Instalace desek nebude představovat žádné zvláštní obtíže, ale ventilační zařízení, hydroizolace a vjezd do garáže, stejně jako instalace brány, si zaslouží zvláštní rozhovor.
Správný vstup do garáže
Vstup do podzemní garáže je důležitou etapou práce, chyba v jejím provedení může mít za následek nepříjemnosti jejího využívání.
Pokud se v létě nebo v suchém počasí s takovou překážkou vaše auto vyrovná bez problémů, v dešti nebo ve sněhu, takovou překážku nelze přijmout a proudy vody odtečou do místnosti .
Snížení tohoto sklonu povede k problémům s jeho provozem v období podzim-zima a jaro.
Čím hlouběji je místnost v zemi, tím delší musí být vstup.
Tato stránka je rozdělena do tří zón:
-
60) „Start“: část o délce 3 metry se sklonem 20 gramů.
Všechny rozdíly mezi těmito zónami musí být hladké. Ideální volba: předpovídat před a za zónou „X“ segmentu s průměrným sklonem (70 gr.).
Dále je žádoucí vybavit silnici speciálními řezy nebo brzdovými pásy, které budou zvláště užitečné v zimě při polevování silnic.
To vám umožní rychle a snadno stoupat v případě námrazy na silnici.
Chrání vchod před zamrznutím a voda v kanalizačním otvoru bude probíhat v případě deště a tání. Nachází se na stejné ploše ve vzdálenosti nejméně 50 cm od samotné brány.
Budou chránit silnici před zhroucením a zničením půdy.
Jak postavit vstupní silnici
Větrání garáží
Výstavba větrání v garáži - to je nutné, jinak vůně chemie a benzínu pronikne do obytné části domu. Navíc odstraňuje přebytečnou vlhkost z místnosti, zejména vyhřívanouzpůsobit korozi karoserie a některých částí vozu.
Větrání podzemní garáže a normy intenzity výměny vzduchu jsou předepsány i v SNiP, který je 180 cu. metry za hodinu pro jedno auto. Zajistěte, aby takové "chlazení" mohlo správně spalovat pouze odvětrávání, nikoli běžné větrání otvorem brány.
Existují dvě možnosti ventilace:
Hydroizolace garáží
Hydroizolace by se měla provádět v jakékoli garáži, zejména v podzemí. Chrání místnost před průnikem vlhkosti.
Hydroizolace podzemní garáže je navržena takto:
Mnozí se mylně domnívají, že řešení všech problémů pomůže ošetřit hydroizolaci kapalinyuvnitř místnosti. Můžete ji použít, ale pouze jako pomocný hydroizolační prostředek.
Všechny výhody takového „metra“ na tváři: pohodlí používání a úsporná oblast. Ale stavět není těžké, hlavní věc - dodržovat základní pravidla a předpisy.