Podzemní garáž - racionální využívání půdy

No, samozřejmě, těm, kteří si mohou dovolit koupit velký pozemek a stavět na něm všechny potřebné struktury. A co mám dělat, když není sídlo velké, ale potřebuji postavit dům a garáž a lázeňský dům by tomu nezabránil? Vyberte si mezi garáží a vanou? Vůbec ne, výstup je - je to podzemní "autobus". Dlužíme tuto technologii zámořským sousedům, kteří již dlouhou dobu tuto konstrukci praktikují. Garáž je v nulovém patře budovy, což výrazně šetří prostor na místě. Jak tedy vybudovat podzemní garáž?

Obsah
  1. Dům a garáž: dva v jednom
  2. Stavba garáže
  3. Správný vstup do garáže
  4. Jak postavit vstupní silnici
  5. Větrání garáže
  6. Hydroizolace garáží

Dům a garáž: dva v jednom

Před zahájením stavby musíte přesně určit, jaký stavební projekt potřebujete s podzemní garáží.

Existují dvě varianty uspořádání automobilového dungeonu:

  • Lokalita je zcela podzemní
  • Místo je částečně v podzemí (zpravidla garáž „hoří“ v zemi ve 2/3 nebo 1/2 své výšky)
  • Druhou možností je větší popularita, protože je řádově levnější než první a snadno proveditelná.

    Ve velmi hlubokých garážích navíc existuje několik vážných problémů:

    • Vlhkost
    • Tlak zeminy
    • Dopad podzemních vod
    • \ t

    Ti, kdo chtějí najít všechny základní požadavky na budovy, si musí přečíst normativní dokumentaci. V SNIP jsou popsány podzemní garáže všech typůdetailně, včetně příznivých podmínek pro jejich provoz, inženýrských sítí a úrovně požární odolnosti bran a zdí.

    Existuje však jeden velmi důležitý aspekt, který nelze ignorovat: překrytí mezi garáží a horním podlažím by mělo být rozděleno silnější a vyztuženou deskou. Kromě toho toto podlaží nelze použít jako obývací pokoj, protože garáž je klasifikována jako výbušná.

    Garáž připojená k domu, včetně samostatné podzemní garáže, nesmí být použita pro plynové lahve.

    Stavba garáže

    Výstavba podzemní garáže vlastníma rukama není obtížná, ale je třeba zařízení pro zvedání nákladu.

  • V první řadě se s přihlédnutím k údajům o půdě a podzemních vodách vyvíjí projekt a plán garáže s domem
  • .
  • Demontujte jámy požadované velikosti se vstupem přes požadovaný sklon
  • S pomocí zvedacího zařízení se betonové desky položí na dno základové piloty
  • .
  • Také železobetonové desky položí stěny garáže, které budou hrát funkci základu pro stěny domu
  • .
  • Mezi boční panely položte železobetonovou podlahu, která je zároveň stropem pro garáž a podlaží prvního patra budovy
  • .
  • Stěny a strop místnosti jsou pokryty hydroizolačním materiálem
  • .
  • Na stěnách a stropech vyztužte malou výztužnou síť a místnost sádry
  • .
  • Instalace garážových vrat
  • Vstupní trasa
  • Pokud jde o komunikace (elektřina a telekomunikace) \ tvytápění), pak se provádějí až po dokončení celé budovy.

    Instalace desek nebude představovat žádné zvláštní obtíže, ale ventilační zařízení, hydroizolace a vjezd do garáže, stejně jako instalace brány, si zaslouží zvláštní rozhovor.

    Správný vstup do garáže

    Vstup do podzemní garáže je důležitou etapou práce, chyba v jejím provedení může mít za následek nepříjemnosti jejího využívání.

  • Příjezd by neměl být strmý a krátký
    Pokud se v létě nebo v suchém počasí s takovou překážkou vaše auto vyrovná bez problémů, v dešti nebo ve sněhu, takovou překážku nelze přijmout a proudy vody odtečou do místnosti .
  • Úhel sklonu by neměl být menší než 140-150 gr.
    Snížení tohoto sklonu povede k problémům s jeho provozem v období podzim-zima a jaro.
  • Délka příchozí cesty závisí přímo na hloubce garáže
    Čím hlouběji je místnost v zemi, tím delší musí být vstup.
  • Trajektorie vstupu musí být přerušena
    Tato stránka je rozdělena do tří zón:
      60) „Start“: část o délce 3 metry se sklonem 20 gramů.
  • "X": úsek se sklonem 140-150 gr., Jeho délka je 50% celkové délky vstupu
  • .
  • "Chervona": úsek délky 1,20 m před samotnou branou (musí být vodorovný)
  • Všechny rozdíly mezi těmito zónami musí být hladké. Ideální volba: předpovídat před a za zónou „X“ segmentu s průměrným sklonem (70 gr.).

  • Materiály pro vozovku musí být protiskluzové
    Dále je žádoucí vybavit silnici speciálními řezy nebo brzdovými pásy, které budou zvláště užitečné v zimě při polevování silnic.
  • Podél zdi musíte mít steh pro chodce s madlem
    To vám umožní rychle a snadno stoupat v případě námrazy na silnici.
  • V bráně garáže by měl být odtok s grilem a topným kabelem
    Chrání vchod před zamrznutím a voda v kanalizačním otvoru bude probíhat v případě deště a tání. Nachází se na stejné ploše ve vzdálenosti nejméně 50 cm od samotné brány.
  • Po stranách musí být vchod opatřen opěrnými stěnami
    Budou chránit silnici před zhroucením a zničením půdy.
  • Jak postavit vstupní silnici

  • Silnice, aby se předešlo případným poruchám v krytu, nevytvářejí se opeření půdy. Každá sekce cesty je vyříznuta na požadovanou úroveň.
  • Každá sekce je pokryta vrstvou drceného kamene (15 cm), která je pečlivě podušena
  • .
  • Beton (nejlépe B10) je nesen nosnou vrstvou (12-15 cm). Jakmile stoupá, povrch je periodicky zaléván a chráněn před přímým slunečním zářením.
  • Po úplném vysušení betonu je silnice pokryta jakýmikoliv finálními nátěry (desky, dlažby, asfalt atd.).
  • Větrání garáží

    \ t

    Výstavba větrání v garáži - to je nutné, jinak vůně chemie a benzínu pronikne do obytné části domu. Navíc odstraňuje přebytečnou vlhkost z místnosti, zejména vyhřívanouzpůsobit korozi karoserie a některých částí vozu.

    Větrání podzemní garáže a normy intenzity výměny vzduchu jsou předepsány i v SNiP, který je 180 cu. metry za hodinu pro jedno auto. Zajistěte, aby takové "chlazení" mohlo správně spalovat pouze odvětrávání, nikoli běžné větrání otvorem brány.

    Existují dvě možnosti ventilace:

  • Monoblok je zařízení, ve kterém jsou spojeny dva bloky, jeden je zodpovědný za příliv, druhý - za odsávání vzduchu. Vyznačuje se snadnou instalací a kompaktní velikostí, ale velmi vysokou cenou, ale v místnosti poskytuje ideální atmosféru.
  • Modulární struktura se skládá ze dvou samostatných bloků, z nichž každý je zodpovědný za příliv nebo odtah vzduchu. Práce těchto bloků mezi nimi je nastavena senzory, které monitorují mikroklima místnosti.
  • Hydroizolace garáží

    \ t

    Hydroizolace by se měla provádět v jakékoli garáži, zejména v podzemí. Chrání místnost před průnikem vlhkosti.

    Hydroizolace podzemní garáže je navržena takto:

  • Systém vnějšího garáže obkresluje odvodňovací systém, jehož složitost je dána výsledky geologického průzkumu a vnější povrch je izolován hydroizolací (ruberoid nebo jeho analog).
  • Pod podlahou a po stranách se dále tvoří masivní filtrační polštář.
    Mnozí se mylně domnívají, že řešení všech problémů pomůže ošetřit hydroizolaci kapalinyuvnitř místnosti. Můžete ji použít, ale pouze jako pomocný hydroizolační prostředek.
  • Všechny výhody takového „metra“ na tváři: pohodlí používání a úsporná oblast. Ale stavět není těžké, hlavní věc - dodržovat základní pravidla a předpisy.