Plnicí systém: jak naplnit zařízení freonem

Únik chladicí kapaliny je jednou z nejčastějších příčin špatného provozu kondicionéru. Chcete-li tento problém vyřešit, musíte doplnit systém rozdělit.

Uskutečnění tohoto postupu může být objednáno u společnosti, s níž byla uzavřena nebo uzavřena vlastní servisní smlouva. Algoritmus prací není příliš komplikovaný a lze nalézt potřebné vybavení.

Obsah
  1. Co mám vědět o chladivu?
  2. Jak připravit přístroj?
  3. Freon Freon Frekvence řízení
  4. Jak naplnit kondicionér chladivem?
  5. Několik důležitých nuancí
  6. Závěry a užitečné video k tématu

Co mám vědět o chladivu?

Freon se běžně používá jako chladivo v moderních dělicích systémech. Je to plynná látka, která se stlačuje do kapalného stavu. Freon po průchodu vnitřním obvodem zařízení absorbuje tepelnou energii. V externí jednotce dodává teplo okolnímu vzduchu.


Důležitou součástí systému je kompresor, který neustále spolupracuje s chladivem a stlačuje ho do kapalného stavu. Pokud je freon v okruhu příliš malý, zařízení bude pracovat s přetížením, což téměř jistě povede k jeho rychlému výpadku.

Upevňovací prvky vnější jednotky jsou zcela schopné odolat dodatečnému zatížení, takže je nejvhodnější umístit elektronické váhy a válec s chladivem přímo na skříň

.

Je třeba poznamenat, že náklady na kompresor mohou být vyšší než polovina ceny nového děleného systému. ProtoKdyž zjistíte nedostatek Freonu v systému, musíte ho co nejdříve doplnit. Pokud výkon klimatizace klesne, začal pomalu ochladit místnost, s největší pravděpodobností je čas zkontrolovat množství chladiva v okruhu.

Výtok freonu může být také doložen námrazou vnějšku trubky. Velmi často proudí chladivo systémem odtlakování. Ale i když nejsou žádné poruchy, a instalace klimatizace je správné, v průběhu roku množství plynu může snížit o 8-10%.

Pokud klimatizační jednotka bezchybně pracovala několik let a pak se začala ochladit, místnost není dostatečně rychlá, s největší pravděpodobností je třeba doplnit palivo. Není však vždy možné přidat jen malé množství chladiva do systému. Některé typy tohoto materiálu musí být zcela odstraněny z obrysu a poté naplněny novým freonem.

Mrazový konec měděné trubky a kondenzace na ní je zřejmým znakem toho, že systém má nedostatek chladiva

.

Většina moderních klimatizačních jednotek je naplněna freony značkami R-410A a R-407C. Tato směs je směsí tří různých chladiv. Tato značka nemůže být přidána do zbytku látky v systému. Komponenty kompozice se odpařují při různých rychlostech, tedy při změně podílu úniku.

To se nevztahuje na značku Freon R-410A - aktuálnější verzi, která se používá v nejnovějších modelech split systémů. Kompozice R-407C a R-410A nepoškozují životní prostředí, na rozdíl od freonu R-22. Představuje složení minulých let,použití není doporučeno z důvodu poškození ozonové vrstvy.

Čím bezpečnější je Freon, tím dražší je. Pro úsporu však není možné použít Freonovu nevhodnou značku. Informace o tom, které chladivo je nutné pro konkrétní spotřebič, jsou uvedeny v jeho technickém pasu, jakož i na štítku, který je namontován na skříni vnější jednotky.

Jak připravit zařízení?

Nemůžete jen vzít láhev s chladivem, připevnit ji k trubce a nechat část látky do systému. Faktem je, že musíte nejprve připravit zařízení pro tuto operaci. Pokud Freon následuje nepřirozeně rychle, s největší pravděpodobností dojde k odtlakování případu.

Připojení měděné trubky s vnější jednotkou může způsobit netěsnost v důsledku nesprávné montáže a poškození rozšířené hrany

.

Musíte zjistit příčinu, odstranit ji a teprve potom nechat systém zavést novou část plynu. Je zkontrolována hermetičnost obvodu a je-li nutné naplnit chladivo, ztracené během provozu. Velmi často dochází k netěsnosti po nedostatečné instalaci.

Například někteří nezkušení mistři nepřesně odřízli hrany měděné trubky a zapomněli na potřebu obnovit válcování. V důsledku netěsnosti dochází v místě připojení trubky k externí jednotce. Měď je spíše měkký materiál.

Před zahájením prací je nutné vyčistit klimatizační jednotku od prachu, aby ventilátor běžel bez přídavného zatížení a mohl být získán.maximální správná data

Je možné poškodit válec, a to i bez řezání trubky, přišroubujte jej poměrně nerovnoměrně. Proto je nutné před vyplněním děleného systému toto spojení rozbalit a zkontrolovat stav hrany trubky. Pokud je poškozen, je třeba jej rozřezat, přišroubovat a upevnit šrouby. To by mělo být prováděno opatrně, matice by měla jít snadno, bez námahy.

Postup odvodnění se provádí bezprostředně před doplňováním paliva. V okruhu spusťte dusík nebo freon, aby se odstranily cizí látky. Při vysokém tlaku se zařízení důkladně kontroluje při hledání štěrbiny, ze které proudí plyn. Někdy je vhodné použít ultrafialovou lampu.

Metody kontroly Freonových Freonových čísel

\ t

Když přijde na to, jak svobodně naplnit split systém freonem, je třeba mít na paměti, že množství chladiva by mělo být dostatečné, ale nikoliv nadměrné. Pokud je v okruhu příliš mnoho plynu, bude provoz zařízení vážně poškozen, protože chladivo se nebude moci odpařit. To může vážně poškodit kompresor.

Tato situace pro zařízení je horší než v případě, že systém nemá několik gramů chladiva. Při tankování je proto nutné zajistit kontrolu množství freonu vstupujícího do systému. To proveďte následujícími způsoby:

  • měření změny hmotnosti válce s chladivem;
  • s ohledem na tlak v systému, který by měl dosáhnout určitého ukazatele;
  • vyhodnocení stavu kontury skrz kontrolní okno;
  • s ohledem na změnu teploty ventilátoru vnitřní jednotky.

Nejjednodušší způsob, jak kontrolovat Freonovo číslo, je změna hmotnosti válce. K tomu, před doplňováním kapacity chladivem umístěným na váhách, zrušte výsledek a sledujte změnu výkonu na otevřeném kohoutku válce.

Jakmile se hmotnost sníží na požadovanou hodnotu, plnění se okamžitě zastaví. Tato metoda se samozřejmě používá pouze pro kompletní doplňování obrysu. Pokud potřebujete jen doplnit systém, musíte vědět předem hmotnost chladiva, které je již uvnitř, a doma je to obtížné.

Pro tyto účely existují profesionální váhy, ale mnoho mistrů je drahé s dostupnými modely pro domácnost. Zařízení musí splňovat následující požadavky:

  • zvýšit hmotnost nejméně 20 kg;
  • mají stupnici třídění nejméně 100 m;
  • mají funkci vážení nádoby.

Nejvhodnější je použít elektronické váhy, což usnadňuje sledování změny hmotnosti chladiva.

Další možností je přivést tlak uvnitř obrysu na požadovanou hodnotu. Pro provedení takového náboje bude zapotřebí manometrický kolektor. Pomocí tohoto přístroje se tlak uvnitř systému vyhodnocuje. Chladivo se přivádí do kontury v malých částech a neustále kontroluje údaje o tlaku s normativním indikátorem, dokud se nedosáhne shody.

Pro doplnění systému chladivem je nutné zjistit, proč došlo k úniku a poté odstranit zjištěné problémy. Ověření se provádí po dokončení práce

Sběratel je poměrně drahé zařízení, které nemá smysl nakupovat jednou za několik let. To bude užitečné nejen ve fázi nabíjení freonů, ale také během odvodnění a vysávání systému. Takové zařízení si můžete vzít ze známého průvodce nebo si pronajmout ve specializovaném místě.

Způsob použití kontrolního skla je k dispozici odborníkům. Spočívá v pozorování stavu průtoku chladiva sledováním okamžiku, kdy zmizí ze vzduchových bublin. Doma se často používají první dvě metody.

Měření teploty je jednoduchý, ale ne příliš spolehlivý způsob. Ve ventilátoru s naplněným obvodem musí být teplota obvykle asi osm stupňů, i když existují modely, pro které je toto číslo pět, odchylka pár stupňů je povolena. Chladivo se vstřikuje v malých dávkách a periodicky provádí měření.

Jak naplnit kondicionér chladivem?

Nejprve je třeba připravit potřebná zařízení a nástroje, například freonový válec. váhy, kolektor, teploměr, vakuová pumpa, atd. Obecně platí, že pořadí práce při plnění split systému na stupnicích je následující:

  • Nejprve je třeba vyčistit topná tělesa od prachu, aby byla zajištěna správná funkce ventilátorů.
  • Odstraňte uzávěr z velké trubky na vnější jednotce.
  • Připojte tento výstup k hadici kolektoru.
  • Umístěte freonový kontejner na váhy.
  • Umístěte nulovou polohu na váhy a zapněte měření hmotnosti nádoby.
  • Připojna konturu vakuové pumpy, která čerpá ze systému zbytky starého freonu, vlhkosti, nečistot, vzduchu atd.
  • Připojte nádobu Freon k okruhu.
  • Otevřete ventil a sledujte údaje o hmotnosti.
  • Uzavřete ventil a odpojte nádrž od klimatizace.
  • Odpojte hadici, zavřete otvor víčkem.
  • Zkontrolujte systém.
  • Při tankování s měřením teploty je nutné nastavit průměrný režim pro ventilátor vnitřní jednotky a spustit jednotku do režimu chlazení na teplotu 18 stupňů. Zaznamenejte údaje o teplotě a údaje z manometru.

    Kolektor je možné použít ve dvou nebo čtyřech polohách, přičemž přednost se dává kolektoru, protože po evakuaci není třeba hadici určenou pro přídavné zařízení znovu připojit

    .

    Pokud je venkovní teplota 25 stupňů, pak by měla být normální úroveň tlaku v okruhu 4,2-5 bar. Když tlak dosáhne maxima, teplota vzduchu se znovu změří.

    Po namontování balónku na váhy a jeho otevřeném ventilu je nutné okamžitě otevřít ventil kapaliny kolektoru a pouze na sekundu pro uzávěr vzduchu

    .

    Mělo by se významně snížit. V této fázi je manometr otevřen po dobu přibližně 10 sekund a poté pokračuje v čerpání chladicí kapaliny do systému na maximální úroveň tlaku.

    Jakmile je počáteční teplota vzduchu snížena o 12-14 stupňů, může být tankování považováno za dokončené, můžete začít testovat systém.

    Vývěva určená pro tento typ práce musí mít tlakoměr a zpětný ventil, aby se zabránilo kontaminaci částic oleje

    .

    Chcete-li zkontrolovat, jak dobře pracuje spotřebič po doplňování paliva, doporučujeme jej zapnout v síti a přenést do režimu minimálního chlazení. Pokud se asi čtvrt hodiny začne potrubí zamrzat, pak je chladivo v systému příliš malé, mělo by být přidáno trochu freonu. Pokud jsou trubky v pořádku, lze postup považovat za úspěšně dokončený.

    Několik důležitých nuancí

    Před zahájením prací je nutné prostudovat technický pas klimatizace a pokyny k němu připojené. Pokud jsou tyto dokumenty ztraceny, je nutné věnovat pozornost kovovému štítu upevněnému na externí jednotce.

    Hlavní technické vlastnosti jakéhokoli děleného systému jsou duplikovány na kovové desce připevněné k boční stěně vnější jednotky přístroje

    .

    Tato kovová deska má obvykle všechny základní informace pro tento konkrétní model. Zde se můžete dozvědět, jaký druh freonové značky se používá k natankování kontury, jaký by měl být tlak v ní, kolik gramů chladicí kapaliny potřebujete ke stažení do systému atd.

    Je třeba mít na paměti, že jmenovitý tlak v okruhu závisí na typu chladiva a také na teplotě okolního vzduchu. Pokud je ulice velmi chladná nebo horká a měření se provádí podél manometru, je nutné provést změnu. Údaje o kolísání tlaku naleznete v příručkách.

    Při zkoušce klimatizacezahrnout pouze naplněním režimu chlazení. Pokud jste omylem spustit ohřev může zaplnit zcela rozbít kompresoru a rozdělení systému.

    Závěry a užitečné video k tématu

    Plnění dělený systém Freon

    Jak provést tankování obvodu

    dělený Season systém sám je těžké, ale je to možné. Je nutné zvolit vhodný způsob, jak najít správné vybavení a jen držet plnění postupu. Ale pokud není plné pochopení celého procesu, je lepší se zeptat profesionálního mistra o pomoc a radu.